Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ejendomsmæglerens salær...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 09:51

Godmorgen allesammen


Er der nogen herinde der ved noget om hvordan et ejendomsmæglersalær bliver regnet ud?


Venlig hilsen Dorthe


sukkerært
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 09:54

der er lige så stor forskel som der er ejendomsmæglere...


Da vi satte vores ejendom til salg for godt 2 år siden, var der 30.000 kr. mellem de 2 mæglere - og det var den mægler med det højeste bud på salgsprisen der var billigst



Mvh

Line


Gelenegle laves - skriv PB for yderligere info



Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.


Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:09

....ok........sidder bare og ligner et ? ligenu, for kan ikke rigtig forstå at det kan koste 52000,- at sælge en lejlighed der står til 700.000,- når man vælger den ejendomsmægler der samarbejder med det pengeinstitut man er tilknyttet


Syn`s godt nok det er mange penge......


Venlig hilsen Dorthe


sukkerært
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:15

Det har ikke noget at sige at du bruger den mægler som dit pengeinstitut er tilsluttet! De laver en henvisning til hinanden om kunder, og tjener lidt på det.

De skal få flere tilbud fra flere mæglere i dit lokalområde, og sammenlign hvad de skal have for markedsføring, salær osv! Spil dem ud mod hinanden, det er jo dig der skal betale pengene...


Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men det er der jo også stor forskel på.


Finanskrisen kræsser hos mæglerne, og derfor bliver de nødt til at tage et højere salær for at overleve... og 52000 er ikke unormalt hvis det er incl markedsføring?


Det er jo forskelligt om de tager en % del af salgssummen, eller de har et fast :)


Men du skal helt klart have flere mæglere ud og kigge... det koster ikke noget


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud



SUPER 2'er pony udlånes pr 1/1-09.


Lejlighed i Aalborg midtby udlejes pr. 1/4-09. 3 vær. 89 kvm.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi fik...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:35

et tilbud fra Home - her lød salæret på lige i underkanten af 100.000 for en salgspris på 2 mill og et tilbud fra Danbolig med et salær på godt 70.000 for en salgspris på 2.6 mill...


Som Michelle skriver, så er det vigtigt at du får tilbud fra flere mæglere. De er sultne i øjeblikket mange steder, da boligsalget jo falder drastisk flere steder i landet.


Derudover kender jeg flere der har haft stor succes - og har "tjent" mange penge på - at lave en aftale med mægler, hvor salæret falder jo længere tid der går, før de får solgt boligen.


Og lad dem gerne vide, at du indhenter flere tilbud...



Mvh

Line


Gelenegle laves og lige nu søger jeg modeller - skriv PB for yderligere info



Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.


Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:40

....tjah........det er jo et forsøg værd ......tror jeg vil finde albuerne frem og tjekke markedet ud


Venlig hilsen Dorthe


sukkerært
0
0
Svar på denne tråd
 
 Salær.....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 11:23

Salær er absolut til forhandling - vi har forhandlet salær langt ned, har i øvrigt hørt, at man overvejer at droppe "solgt eller gratis".


Salæret er normalt en vis % del af prisen...


Men det høje salær er grunden til, at det er blevet mere og mere populært, at sælge sin bolig selv, og så bruge en af de dertil indrettede boligadvokater, som skriver papirerne for - ja sidst jeg så det - var det under 5000 kr....


Der er intet i en handel du ikke selv kan lave....


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider