Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hård mave..hvad gør man
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:25

ja jeg begynder nu at blive lidt nervøs. jeg har ikke været på toilettet i fire dage og lave noget og føler mig som en oppusted gris. lidt mærkeligt. hvordan for man hele systemet igang igen. har spist A38. frugt, samt normalt mad.

skal jeg bare vente og se eller skal jeg kontakte´vagtlægen for det er endelig ikke så rart.


er der nogle kloge hoveder her inde der kan hjælpe. og jeg undskylder enmet..


jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Olie skulle
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:28

Kunne gøre det..


En gåtur er heller ikke at foragte.


Vand....Ja jeg mener drik vand, selv om vand den anden vej skulle nok kunne skylle noget ud....





Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svesker.....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:33

er sagen...det sætter gang i maven med det samme....


Mvh Frida


NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR ANGEL CAN FLY

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svedskesaft
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:35

Det ser SÅ ulækkert ud, men det virker.

Evt som det første i morgen på apoteket og købe klyx...tror det hedder sådan.

Vagtlægen ville jeg ikke gå til. Slet ikke på 4 dagen.

Og så vand 3-4 liter....


God bedring !!!!







Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:38

Evt massage . Store runde cirkelbevægelser, fra højre side og op forbi undersiden af ribenene og ned på venstre side.

Dvs du skal hjælpe tyktarmen igang med at få sat skub i "tingene"....







Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spis...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:44

... en solid gang svedsker og figner - så skal du se løjer! (absolut en ide at kombinere med noget motion og vand)


Og så vil det være en ide at se på hvad du spiser, for hvis der kan gå så længe lyder det som om der mangler fiber i din kost.



Vagtlægen er til hvis man er akut syg.


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh......
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:44

Umiddelbart vil jeg mene, at det er at forsøge at skyde lopper med kanoner, at frekventere en vagtlæge grundet hård mave....


Måske man kunne starte på et apotek og købe noget afførende.... blot lige en tanke.....


Det kunne jo være, at der sad syge mennesker og ventede på vagtlægen......


Og ja, jeg er helt vidende om, at det som regel giver øretæver at have anden mening en trådstarter, men i min verden er det altså misbrug af resurcer, at bruge læger til noget, som apoteker sælger....


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:47

Du kan prøve magnesium det kan man få uden recept det anbefalede lægen mig at prøve da jeg også døjer med min mave hele tiden. Jeg kan nemt gå over en uge uden at gå på toilettet og sommetider er det modsat med diarre. Men nu tager jeg noget der hedder husk som er loppefrøskaller og det har faktisk stabilliseret min mave så den er kommet i balance igen. Husk kan fåes på apoteket også uden recept.


Christine

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:06

Ellers findes der jo laktulose eller de små dimser til at sprøjte op i numsen.


4 dage er da ikke så slemt er det?


Men væske er også effektivt, det virker ikke kun på blæren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 4 dage
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:17

...synes jeg er rigeligt slemt. Av av.


Som de andre siger - figner og svesker/sveskesaft - it works!


Og vand.



I

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 13:24

Hvis du tager tbl magnesium skal du huske at drikke rigeligt med væske ellers har det en modsat virkning og det er ikke lige det du har behov for!!


Ellers er som andre siger svesker rigtig godt.


Håber du snart får gang i maven.


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 afførende
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 13:28

på apoteket med dig og køb en microlax så er du ovre det problem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej tak
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 14:54

for jeres svar. det med figner er ikke lige mig da jeg kaster op lige så snart jeg for en i munden, så den løsning kan ikke lige bruges.

jeg kontakter min læge i morgen da jeg tror det også har noget at gøre med at jeg er gravid. og tør jo ikke at prøve hvad som helst hvis det skader.

jeg har prøvet at drikke mere vand end jeg plejer plus at spise lidt fiberri kost, så må vi se om det hjælper lidt til i morgen.

jeg bevæger mig meget så man skulle ikke mene at systemet er gået i stå.


jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 14:59

Jeg har desværre haft forstoppelse 2 gange ... som følge af hård mave. Sidst jeg havde det var dog pga den narkose og medicin jeg havde fået efter en skulder operation. Jeg prøvede med vand i spandevis, svesker, vindruer, rosiner, afførings piller, lactose, flydende afførings middel .. Det blev derinde i over en uge .. Og det skal siges .. at det faktisk gør RET ondt i maven.


Så som jeg frygtede blev sidste udvej laument (staves) .. som altså skal sprøjtes op. YDERST ubehageligt ja! Men det kan være sidste udvej ..


Håber snart du kommer af med noget! Jeg føler med dig!



Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 15:14

"medicinsk" fremkaldt forstoppelse er styg. Åh det gør helt ondt ind i hjertet at mindes hvordan det er, og hvordan det lyder at gå en tur ned forbi toilettet på sygehuset hvor andre har forstoppelse. Det er så smertefuldt og modbydeligt.


Men der er altså ingen alarmklokker der ringer hos mig for 4 dage uden afføring hos en normaltfungerende.


Og den med vagtlægen.. undskyld, men hvad ville du sige? Ingen @!#$ i 4 dage, det er noget... @!#$?


Når du føler du oppustet burde det da også være på vej- sådan er det da for mig.


Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puuha ja
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 15:17

spender 1 - Ja den er rigtig styg! Heelt og aldeles modbydelig!



Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når man er gravid
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 15:53

Det er helt nomalt at blive lidt forstoppet, når man er gravid. Især hvis man ikke ændre spisevaner, og indtaget et større mængde fibre og mere væske. Alle rådene er vist givet. Da jeg skulle føde for 14 år siden fik jeg et laument inden jeg fik presseveer, så det kan man/du godt tåle når du er gravid. Det kan du købe på apoteket uden resept. Hvis du alligevel vælger at gå til læge, vil lægen blot fortælle dig at fibre og væske er vejen frem, for at undgå det igen. Og for at undgå hæmorider i tarmåbningen.

God gravilitet.



Venlig hilsen Hanne




Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 10:32

Er i forbindelse med graviditet, så vil min anbfaling være, at du kigger på dine kostvaner, sørger for, at få masser af vand og motion, samt køber noget HUSK, da det ikke bliver bedre, når du skal til, at tage ekstra jerntilskud.


Jeg er selv gravid i ca 22. uge, og har taget HUSK efter behov, og det virker rigtig godt.


Der er også et præparat, som hedder Movicol, som vi bruger meget til de af vores patienter, som lider af depression, da de ofte ikke får nok motion og kostfibre.




Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørfrø er også godt
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 11:08

En skefuld på morgenmaden (ymer og den slags)- eller sæt et par skefulde i blød i kogt vand og indtag 1 spskfuld om morgenen og igen aften. Hørfrø danner slim, når de ligger i blød- og de virker afførende.


Hvis du tager jern (og det kan MIN mave ikke lide!), så tag det til et måltid, drik rigeligt med væske, og få nok fiber. Grove grøntsager, havregryn, brød med mindst 7 gr fiber pr 100 gram. Svedsker og bananer kan også være godt (når du ikke kan lide figner).


Det er ikke sjovt med forstoppelse, og man kan i værste fald få hæmorroider af det. Drik rigelig med væske (vand), få nok fiber/grov kost- og giv dig tid på toilettet. Kaffe kan også virke afførende, da det sætter gang i peristaltikken (tarmbevægelserne).



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jern.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 12:18

Vedr. jern, hvorfor ikke bare spise det jern som ikke giver hård mave???


Jeg vil da mene, at det er tåbeligt at indtage et præperat som ødelægger maven, når man sagtens kan få noget som ikke gør


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rosiner..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 12:23

.





Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vibs 1...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 12:32

Det meste jern har som bivirkning, at det kan give hård mave, samtidig skal det også passes af med, at man får rette mængde.


Jeg ville f.x have brugt Jern C, som vi også bruger til patienterne på arbejdet, og som jeg ved er et bedre produkt, men indholdet i disse er dobbelt så meget, som anbefalet til gravide, så det bedste man kan gøre, er at tænke på sin kost, få væske og motion nok, samt have HUSK eller Movicol i skabet til en situation, hvor det måske alligevel går galt.


Movicol og HUSK ødelægger ikke maven, og er ikke vanedannede for tarmen, som f.x. Laktulose, Laxoberal, Microlax osv er over en længere periode.




Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Silas.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 12:39

Jo jo, men alle helsekost forretninger, Bilka og andre steder, kan man let købe jern som IKKE har som bivirkning at ødelægge maven...


Jeg ved godt, at man kan spise sig til jern, endda ved jeg nok meget mere om det felt end så mange andre men tanken var blot, at skulle man spise jern i piller, hvorfor pokker så ikke dem som IKKE har en træls bivirkning? Det er jo noget pjok, at man ikke bruger de gode midler man kan, i stedet for de ikke gode (for maven)...


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 12:46

F.x. som gravid tager Gravitamin, så er man dækket med de 27 mg ud af de anbefalede 40-50, så burde man kunne undgå jern i pilleform, og dermed øget risiko for hård mave.


Kosttilskud er jo en jungle for dem, som ikke ved lidt om tingene i forvejen.




Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg får hård
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:30

Mave af JernC, hvis jeg ikke er omhyggelig med kost og væske. Så hvad er alternativerne?


Selv rødvin kan efterhånden give mavevrøvl- og jeg drikker 1 glas vand til hvert glas vin.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sveskejuice
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:34

Du kan lige så godt begynde på sveskejuicen, den kan købes i ethvert supermarked. Sygeplejerskerne plejer at tvinge én til at drikke sveskejuice på sygehuset efter man har født.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativer....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:51

Der findes jern alternativer både som drikkelige og som piller, den lokale helsekost har begge dele, Bilka har pillerne også, de hedder Hemojern, rent faktisk står der på pakken, at det er uden maveproblemer....


Begge dele virker perfekt, og jeg har aldrig fattet, at såkaldte sundhedsmedarbejdere ikke automatisk anbefaler det, men kan ikke finde bedre forklaring end, at det må være fordi man vender tilbage når maven gør knuder, og hvorfor save den gren over man selv sidder på


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå nu vil
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:53

vi gerne snart have en opdatering


Er der kommet hul igennem ?




Mvh Janni

"ja - de mangler jo ikke noget"

Frit citeret efter G.C.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen lokal helsekost
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:53

Har vi- eller Bilka. Der er Matas og apoteket. Kräuterblut er da ret dyr....




Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Apoteket...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:55

Apoteket har det sikket også, vel måske spec Matas.....


Prisen må jeg tilstå jeg ikke kender sådan på siddende fod....


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vibs 1...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 15:53

Vores patienter vender ikke tilbage, når maven gør knuder, så det er ikke derfor vi ikke anbefaler det. Jeg arbejder på en psyk. afd.


Vi anbefaler Jern C til de patienter, som har brug for jerntilskud, fordi vores patienter ofte er rygere, og derfor har god gavn af den ekstra C-vitamin, der er i Jern C for at kunne optage det optimalt.






Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.


0
0
Svar på denne tråd
 
 kxjviszj
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 17:28

sveskejuice, eller svesker;)


Zairo min hottie <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 Silas ....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 18:32

Det er fornuftigt, at de har brug for C vit, de har vist brug for mange forskellige i hvert tilfælde dem jeg kender, som psyk har det slemt, deres madvaner er normalt ikke de bedste...


Men trods det, syntes jeg ikke det er okay, at mennesker i et fag som læger o.l. ikke anbefalter det som er bedst eller det som giver mindst bivirkninger... det må da uomtvisteligt være det bedste, også for jeres patienter, at de ikke risikere at få hård/ødelagt mave, hæmorider o.l.


Nok bare mig, men jeg fatter ganske simpelt ikke, at man i lægeverden ikke vil tage de bedste ting, i stedet for blot at tage det man plejer... eller hvad grunden er. Jeg kan kun se det sådan, at en læge eller dem som anbefaler noget som ikke er godt i den forstand, de må tjene et eller andte på at gøre det, hvorfor ellers ikke gøre det som er bedst for patienten.....


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 toilax
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 20:28

Når min mave går i stå - og det gør den tit selvom jeg spiser groft, grønt, varieret og motionerer enormt meget - så bruger jeg et afføringsmiddel som f.eks. toilax. Det sætter gang i det hele.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vibs 1...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 21:29

Du har fuldstændig ret. Jeg tror ofte, at problemet ligger i gamle vaner. Ligesom at vi f.x. på psyk. afd. helst ikke bestiller medicin m.m. hjem, som ikke bruges i det daglige, da vi i forvejen har et meget bredt sortiment i vores medicinrum i kraft af de mange forskellige præparater, som vi bruger til de psykiske sygdomme.


I forhold til bivirkninger gør vi hvad vi kan, for at bruge de midler, som har færrest bivirkninger. Tror desværre bare ikke, at vi er så velovervejede med kosttilskud, som vi er med alt andet. Nok fordi det er kosttilskud, som vi bruger mindst af, og det vi ved mindst om.






Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.


Sadel byttes.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jo mere du
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 21:39

tænker over det jo mere stopper du også din mave.


Jeg har brugt Toilax.. 2 piller inden du går i seng næste dag kommer der gang i kanalen. fåes på apoteket i håndkøb


men lægevagten bliver ret ked over sådanne henvendelser.. som sagtens kan vente til din egen læge har åbent.



Men ja.. motion, massere af vand min. 2 liter dagligt.. ikke juice.

og fiberrig kost..


hvis ik det er nok.. så kan man ty til de midler som løsner proppen nu og her.. og så bare huske hvad man indtager herefter.



ellers bare sæt dig med et blad på toilettet, da den sidde stilling man nu sidder i også fremprovokere tarmens arbejde. men prøv ik at tænke på du skal nå noget og der aldrig sker noget.. for så sker der intet.


good luck


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ydr. Bum bum.
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 23:03

Pas på med toilax derude - det kan man blive rigtig syg af - og få forgiftning.


Det gjorde jeg sidste gang - puha - det var grimt.


Annebanan

Ejer af verdens smukkeste, mest poetiske holstener vallak, nemlig
Tahkobanan Mortensen <3

"They Jump The Moon, We Dance Towards Heaven"
0
0
Svar på denne tråd
 
 dette virker
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 23:19

ikke for sarte sjæle men omgående virkning

ind i bruseren ned på hug spul med varmt vand og så en handske på den anden hånd der aktiverere tarmen.

ulækket tja måske men hvor klamt er det ikke at skulle have fremmede mennesker til at ordne det på sygehuset.

forstoppelse kan man blive enormt dårlig af så hellere tage sagen i egen hånd om man så må sige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 når man er gravid
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 00:09

må man ikke bare tage div afføringsmiddel, nogle af dem kan fremkalde abort!


tag en snak med din læge og så kan han fortælle dig hvad du må tage og ikke tage


Dejligt nedlagt landbrug sælges

- perfekt til hestehold

0
0
Svar på denne tråd
 
 vagt lægen
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 03:08

hæhæ ring du bare roligt til vagtlægen, så har hun en go historie a fortælle på jobbet i morgen.. min mor er læge og de morer sig hæderligt over sådanne ligegyldige opkald plus de tjener en basører mere..

jeg fik noget der hedder magnesia da jeg havde problemer med en bivirkning ved et andet stof.

ellers svesker, druer, rosiner, oliven, figner, meloner,..cultura drik..


hvis det ikke hjælper så bare tag en tur i byen og drik hjernen ud, så skal du bare se dagen efter.. puha, der plejer jeg bestemt a være glad for en intakt ringmuskel.. okay det lød ret ulækkert sorry folks!!


Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Smokie
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 10:58

Man må gerne bruge HUSK og Movicol under graviditet.




Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves.


Sadel byttes.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 11:44

der var hul igennem i går. så det var dejligt har fået en tid til lægen på fredag da hun gerne lige vil tjekke mig.

hun rådede mig og til at spise figner og bruge saften. men da jeg ikke kan li det på nogle måde syntes hun jeg skulle købe noget husk. og have stående. så det er hermed gjordt.

hun påminder mig også om at jeg faktisk helst skal på potten hver anden dag. så tak for alle jeres gode råd.

og jeg er ikke så lang henne uge 8. og har haft aboteret to gange før. så venter lige med det jern tilskud.


jane

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider