Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvem kan man klage til??
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:00

hej ænder. jeg har brug for jeres hjælp.


Det drejer sig om at min lillebror er blevet smidt ud fra sin efterskole (rens efterskole) . Men mine forældre har intet fået afvide. Min lillebror ringede hjem og sagde han var smidt ud hvor efter min mor ringer til inspektøren hvor på han siger de nu skal holde møde om ham og derefter vil hun selvfølgelig blive kontaktet.


det bliver hun ikke og min lillebror får afvide han skal pakke sine ting hvorefter en lære køre ham til stationen så han selv kan tage hjem.. Min mor har intet hørt om dette før min lillebror ringer til hende og bliver bedt om at blive hentet på vordingborg station så han kan komme hjem derfra efter at have taget den lange rejse fra jylland med alle sine ting, som han knapt kunne bære..


Hvem klager man til??

for dette kan ikke være rigtigt!


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:03

... der er mere i den sag? Jeg kan ikke forestille mig, at en efterskole "bare" sender børnene ud på lykke og fromme.


Klage: ring og snak med skolens forstander.


Hilsen Sif




Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sif....
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:05

Lige fra start af har der været problemer med den efterskole.

og uanset hvad så skal forældrene oplyses om udsmidning.

hvilket der ikke er gjort i denne her sag.


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 anbefalet brev
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:06

til skolens ledelse OG skolens daglige leder (ved ikke hvad titlen er på sådan en person) hvor i udbeder jer en forklaring. når i har fået den må i holde den sammen med din brors forklaring og derefter tage stilling til om i skal klage til skolen eller din bror


udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

Telepati, Healing og massage tilbydes




0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristensen
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:08

ok det gør vi så .. :)


det er muligt min bror ikke altid opføre sig ordentligt, men derfor uanset hvad må skolen ikke hjemsende en elev eller smide en elev ud uden at kontakte forældrene.


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er vi helt enige om
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:11

at sender man nogen hjem på må og få under 18 år, så skal der gives besked til forældrene.


uanset hvad knægten har gjort, eller ikke gjort.


udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

Telepati, Healing og massage tilbydes




0
0
Svar på denne tråd
 
 kristenesen
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:12

nemlig..


jeg troede bare at alle efterskoler havde en eller anden højere ledelse som man skulle klage til. eller lign.. :)


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:18

står der ikke på deres hjemmeside hvordan skolen er styret? noget med en skolebestyrelse? eller sådan noget? en inspektør? ellers ring og spørg dem. men hold dig fattet i telefonen. jeg ved det er svært men tøjl det og gå ikke agurk. det vil bare ramme jer i r*ven senere.......


hilsen en med en bonus lillebror der har mægtig svært ved at "huske" reglerne vi alle er undelagt i danmark......suk


udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

Telepati, Healing og massage tilbydes




0
0
Svar på denne tråd
 
 klagemuligehder
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:25

Hvis du går ind på efterskolernes hjemmeside står der jo klagemuligheder så kan i jo læser der hvilke muligheder der er..


www.efterskole.dk/Om%20efterskolen/ Klagemuligheder.aspx


MVH Karin


Uanset hvor smuk strategien er, må man af og til se på resultaterne.

-Winston Churchill


Ponyer sælges!!
kat. 2 136cm 11år B- pony i spring

kat 3 129cm 7år LA-MB

0
0
Svar på denne tråd
 
 karin-.
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:35

takker. det er nu sendt til min mor..


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 et lille råd..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:45

det en klar fordel at maile til dem man nu vil klage til, hvis man senere vil gå videre med en klage så har man alt på mail med dato osv. Man kan risikere en opringning bliver "glemt" og den kan være svært at dokumenter senere, for som en anden skriver så skal forældrene kontaktes inden man bortviser en elev, uanset hvad grunden er..desuden er drengen i den skolepligtige alder skal kommune også kontaktes da det ikke er lovligt han ikke har et skoletilbud..



MVH Karin


Uanset hvor smuk strategien er, må man af og til se på resultaterne.

-Winston Churchill


Ponyer sælges!!
kat. 2 136cm 11år B- pony i spring

kat 3 129cm 7år LA-MB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karin.
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:46

Ok. mange tusind tak for hjælpen :)


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 et forsigtigt
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:46

spørgsmål.

Kan godt se, at det ikke er smart at sende ham hjem selv. Men han er vel en 15-16 år, det går nok lige, at han tager toget. Og en mobil har de fleste jo også.


Hvorfor tager I ikke fat i det reelle problem, nemlig at din bror, som du selv siger, ikke altid opfører sig ordentligt? Er det ikke vigtigere end at ville "skælde" en efterskole ud?


Mvh Signe


Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rens ungdomsskole
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 14:51

plejer nu ikke at sende eleverne hjem på den måde ..


Er han ude hvor alvor eller er han bare røget hjem på en tænker i en uges tid?


I øvrigt er jeg bestemt ikke tilhænger af Rens ungdomsskole




Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 15:09

Signus : fordi en efterskole ikke må smide elever ud, uden at kontakte forældre og oplyse dem om det. så er det sku ligegyldigt om han er 13 eller 16 år..


nej han opfører sig ikke altid pænt.. men der har været problemer med efterskolen fra starten hvor han er blevet beskyldt for at have stoffer med og det ene og det andet hvilket han ikke har.

som hans værelses kammerat kunne bevidne men det var lærene ligeglade med.


Nette »Vidunderdyret«

ja han er blevet smidt permanent ud. og min mor har ikke fået grundlaget for udsmidningen


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 15:11

du skal da klage til selve skolen, og spør dem så høfligt, hvor du skal sende din klage hen (hvem der er chef for dem), så ved de at der vil blive klaget til de højre magter, men sørg for at snakke pænt og vær fattet.


Om han er en rod el ej, så må man ikke bare smide/sende børn hjem uden forældrene ved det, hvis der sketet ham noget var de på skideren. Så uanset hvad, så skal i tage fat i dem. Og selvføgelig skal lillebror ha en røffel, eller en god måned husarrest


Mor til skønne maddie 24/8-08


Lækker pony sælges se præs.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 21:50

i skal ringe til skolen og høre hvad der er gået galt.


Istedet for at bruge energi på at klage, synes jeg det er bedre at sætte kræfterne ind på at hjælpe din bror, uanset hvilke problemer han døjer med.


MVH Janni




l'heureux propriétaire

d'un cheval appelé

Musse


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 22:05

miomus : det har min mor også tænkt sig at gøre.

har så fået afvide af min mor at de faktisk ikke ved om han er smidt ud, eller er sendt hjem på en tænker.. men ifølge min lillebror fik han afvide af inspektøren at han er smidt ud..

min mor har endnu ikke hørt noget fra dem. og vil sende et brev til dem og bede om svar på hvad der foregår. hun har prøvet at ringe til skolen flere gange men hver gang skal inspektøren pludselig i møde og siger han vil ringe tilbage men gør det ikke..


JLH ♥Wannamus♥

Min lillebror bliver hjulpet så meget han overhovedet kan.

han trives ike på efterskolen og havde snakket om at han gerne ville stoppe. men ikke til lærene. han blev noget forbavset over at få meldingen fra inspektøren om at han var smidt ud. men han har eller ikke fået nogen grund for det.

min bror spurgte derpå inspektøren om han måtte låne telefonen så han kunne rigne hjem og sige at han altså kom hjem, men det måtte han ikke han sku bruge sin egen tlf hvilken han ikke havde penge på. men så fik han bare af vide at det var da ærgeligt for ham.


min bror har haft mange problemer hvilke er blevet meget meget bedre efterhånden, og det går efterhånden i den rigtige retning.

han blev sendt på efterskole fordi han gerne ville. og det fik han lov til i håb om at det blev bedre når han kom væk fra de forkerte menneskerhan færdedes med her i området.. det har også gået rigtig godt og han er blevet en mere posetiv person selvom han ikke synes han passede ind på skolen..


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterskole.
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 13:54

Jeg synes heller ikke at efterskolen kan handle som der er blevet gjort. En ting er at man kun har hørt din brors version, så er det ikke til at få fat i nogen som kan forklare anderledes. Det lyder i hvert fald i mine ører som om der er en inspektør der har lavet noget, som han måske godt ved ikke er så smart.


Min første tanke var at lade være med at snakke med efterskolen. Næste gang din bror så skulle have været hjemme, ringer din mor til efterskolen og hører hvor han bliver af

Så er der nok nogen der får det dårligt


Men det holder nok ikke, hvis man skal klage og have en god afslutning på det:)

Jeg håber i hvert fald at I finder ud af det med at klage og at din bror stadig holder ved den positive fremgang:)


0
0
Svar på denne tråd
 
 vibs..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 14:10

ja netop. min mor er også godt gal i skralden. også igen fordi jamen hun ved ikke om han er blevet smidt ud eller hvad han er.

for det vil de jo ikke fortælle hende. de skal hele tiden pludselig til et møde midt i opringningen.


min mor har mest lyst til at køre derned for at få en forklaring, men da vi bor på sydsjælland er det en lang tur til sønderjylland.


men nu sender hun dem et brev og ser hvad der sker. for hun gider ikke bruge tiden på at ringe mere når hun bare bliver fejet af.

og hvis de så ikke svare går hun videre til efterskole foreningen.


og nu er det 3 dage siden han blev sendt hjem og de har stadig ikke kontaktet min mor som lovet..


nu er det jo så heldigvis så heldigt at min bror godt vidste hvordan han skulle tage toget osv. og HELDIGVIS havde penge til billetten..

men kunne da lige ha set at han måske hver gang han sku hjem på weekend var blevet hentet og brunget. så havde han sidder der på stationen og ikke ante hvordan han lige skulle kommer til sjælland med toget..


synes godt nok ikke de har tænkt sig særlig godt om.


og jo min lillebror fortsætter stadig sig gode humør, og går nu og tænker over hvad han nu skal. for tilbage på efterskolen skal han ikke, efter den opførsel.


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 14:32

Nu har jeg jo netop udset mig Rens, som efterskole til min dreng, til 8. klasse næste år. Jeg vil gerne høre erfaringer med Rens, både positive og negative. Hvis de hjemsender elever, uden forældrekontakt, er jeg ikke helt tryg ved projektet..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nimbus 1
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 22:02

kan ikke anbefale den..


her er et link til andre der har haft dårlige oplevelser med rens efterskole. i burde nok lige tage op til overvejelse om i skal finde en anden. :)


jeg kan klart anbefale Nr Åby efterkole.

http://www.naae.dk gik der selv 05/06 2 år før den blev lavet røgfri.


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3


Nu også med Chinchillaerne

Klara og Emil :D


Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 11:05

kan klart heller ik anbefale rens efterskole nu bor vi her nede og i rigtig mange år har rens efterskole ik været god det ene år blev 7 piger gravide da der ik er noget opsyn.

og ledelsen har for rygte om at for hver elev de smider ud kan de beholde depositumet og få et nyt fra den nye elev.

sådan gør de så desværre også på min datters efter skole der er blevet sendt 38 elever hjem fra august af. tænk 4000 x 38 hvor mange penge det er i deres lommer og med helt forkastlige grunde nogen af dem


hilsen jette



opstaldning af heste tilbydes lille ridehal til vinter, fold, i natur skønne omgivelser store bokse på 3x4, tæt på kruså

den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elever og hjemsending
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 11:11

At efterskoler smider elever ud for at score penge tror jeg altså ikke altid er rigtigt.


Der bliver smidt en vis procentdel ud, samtidig med at en vis procentdel også stopper.

- Da jeg gik på efterskole var vi i starten vist 60-70 elever mener jeg, og da vi sluttede var vi en 35 stykker tilbage.


Det var skolens første år, og en anden efterskole med samme koncept gik nedenom og så kom nogle af deres elever op til os.


Så der er stor udskiftning på efterskoler.




Mvh. Rollo


SÆLGES

STÜBBEN REX SADEL


BORTGIVES

KÆLEDYRS MARSVIN ;; RACEDYRS MARSVIN ;;

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider