Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 20:50
Hej
Da min veninde og jeg var til Åben Hus på Viegård Stutteri hacde vi en mægtig sjov dag og tiden gik hurtigt, så da vi skulle hjem ad gik vi lige en anden vej en den vi gik før. Da var det vi hørte en hest vrinske. Vi så ind af et vindue i en gammel, forfalden bygning, ja nærmest lade, og der stod der ca. 4-6 ponyer. Men hvor så de dog ud! Det var beskidte og meget matte i pelsen, der var som sagt huller i både tag og vindur, så det blæser og regner ind på dem. I den ene ende af stalden (hvor der også var ponyer!) var der en hel sø. Nogle af ponyerne havde sår. De fine heste stod jo inde i den fine OG VARME stald med staldbandager og 3 tæpper/dækkener.
Da vi ville ind til ponyerne var der, overraskende nok, låst ved alle dørene!(n)
Hvorfor skulle der være låst¨hvis de ikke havde noget at skjule?????
Hvad mener I om dette? Er det ikke lidt ledt at bare fordi de ikke bruges til konkurrencer skal stå sådan et sted?? Fordi de ike er "fine" nok??
PS:Måske tror I ikke på os, men vi ved hvad vi så!!Så vi håber da at noget tror os:-((n)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 20:54
Det lyder som om nogle sku se nærmere på den sag, det lyder bestemt ik rart!
Kan i ik tage derhen igen også tage nogle billeder, eller noget i den stil, og så har i beviser og så ringe til dyrenes beskyttelse! Med venlig hilsen Asta


*Man blir helt :-P af HN....Nemlig totalt afhængig*
*Erfaring er den bedste lærer du har*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 20:56
ja, jeg vile også straks ringe til hestens værn hvis jeg var jer. ;-Dall your bace are belong to us!!;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 hestens værn
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 20:58
Gl. Hovedgade 8
2970 Hørsholm
tlf. 45 868 774
fax 45 768 775

(Kontortid daglig kl. 9-14)

E-mail:
post@hestens-vaern.dk
;-Dall your bace are belong to us!!;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 20:59
Jo, vi har også taget billeder, men de kan ikke bruges, da der var helt mørkt i stalden. Der kom kun lys ind fra vinduerne. Så billederne er faktisk sorte. Desværre!:{-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 20:59
Selvfølgelig tror jeg på dig/jer. tænk sig at man vil behandle en levende væsen på den måde- det er grotesk.

Ring til dyrene/hestensværn


Heidi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:02
Det var egentlig lidt tilfældigt at vi kunne se vandet på gulvet. Der var pga. den måde solen stod på. Strålerne ramte gennem vinderne så der kom lidt lys i den ende. Så ville vi give ponyerne en sukkerknald gennem en knust rude, og så så vi sårende.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:03
Hvornår var I til det arrangement?


Mvh PiaR

Uden appetit skal man hverken spise eller elske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:07
Vi var der den 29 marts i år.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:08
Anne-Mette Iversen, Hesteinternatet af 1999. Hun har tlf. 75 75 76 21.

dette nr. har jeg fået af en inde på det indlæg som hedder hulk hulk dyreplageri!!

håber at det kan bruges og at det bliver meldt med de stakkels dyr!!!(jeg vil godt have en...;-))

ps ikke sukker til ponyer og heste, de har ikke godt af det...

B-)Det er naturligvis godt, når man
kan forsvare sine handlinger.
Men det er bedre, når man ikke behøver det.
:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D





0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:11
Og så skriver I om det efter 4 (fire) måneder??
Jamen, hvad vil I have at nogle skal kunne gøre SÅ lang tid efter?


Mvh PiaR

Uden appetit skal man hverken spise eller elske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:20
Vi ved det ikke!
Vi håber bare at nogen har en idé til hvad vi kan gøre!
Ikke andet. Vi havde tænkt os at ringe til hestens værn, men det har vi gjort før, hvor det var en enden "sag" med heste. Kom de som de havde lovet??? Nej!! Hvem skulle selv snakke med ejeren?? Os! Fordi de ikke gad komme. måske var det ikke vigtigt??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:22
fire måneder ER lang tid, måske er de døde nu, hvem ved??:{-(

B-)Det er naturligvis godt, når man
kan forsvare sine handlinger.
Men det er bedre, når man ikke behøver det.
:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D





0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:50
Hej.
Tja, hvis I taler sandt, så er det ufatteligt, at I har formået at gå med så grim en oplevelse i FIRE måneder!!!
Men hvad med de fine heste i stalden? TRE dækkener og staldbandager!!! Det er efter min mening også det rene dyrplageri, især hvis stalden var varm, som I sagde. Køb en tøjhest, hvis den skal pusse-nusses i et hav af dækkener.
Det er så bare min mening.
Kirsten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 21:58
eller en barbiehest, de tager ikke skade af det, hæhæ.

B-)Det er naturligvis godt, når man
kan forsvare sine handlinger.
Men det er bedre, når man ikke behøver det.
:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D





0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Misrøgt på Viegård stutteri
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 22:05
Hvis jeg var Jer, ville jeg ringe til Hestens værn/Dyrenes beskyttelse, og simpelthen melde det!

Selv om at det er lang tid siden, vil det blive "noteret", og taget opigen, hvis en ny anmeldelse skulle finde sted!

Derefter vil jeg tage derud og "luske" rundt, næste gang der var et arrangement derude...hvis I finder noget lignende kan I så melde det igen, og FORLANGE at nogen kiggede på det!
Desværre skal der nemlig ofte ikke så få anklager og beviser til, før de kan gøre noget ved det!

Nu ved jeg ikke hvor gamle du/I er, men få en med rundt, som er mindst 18 år, så de ikke kan sige et eller andet "børn"!.....

Luise

Vi føler alle med hestene!

Kom og vær med! http://www.lae-webheste.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2002 22:07
Hvorfor har i ikke gjort noget forlængst ???

Det kan jo også være naboernes stald i har set ???

Det er nu ikke smart at hænge et anerkendt stutteri ud på nettet når i INGEN beviser har !!!! og derud over IKKE har gjort nogetved det selv. Det er det man kalder INJURIE, det er strafbart hvis der ikke er hold i jeres anklager.

Rigtige kvinder har mindst 1 Frederiksborghest B-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 00:10
Ja jeg må give Jytte ret, det kan koste jer dyrt med sådan en udtalese.

Synes det er meget mystisk at I fortæller det nu og råber op om mishandling. Iøvrigt tror jeg ikke det er dyremishandling at give heste 3 dækkener og bandager på ! så skulle det halve af alle hestefolk i fængsel.

Har været en del på Viegård og har da heller aldrig set ponyer på stedet, og ja jeg kommer også bag de "låste" dører.

Her er et link til hvad det kan koste at hænge folk ud på nettet.

http://www.bt.dk/Rampelys.pl?c=left&aid=107296

Colorit
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 00:30

Tja - jeg har godt nok lidt svært ved at tro at et anerkendt stutteri skulle have de forhold der bliver beskrevet.

Uanset hvad, så skal man f***** være 110% sikker i sin sag inden man beskylder nogen for noget - og have beviser for det!

Hilsen LouiseN (Ricko)

:-DIntet i denne verden er perfekt - heller ikke dig selv!:-D
;-DNye billeder i min præsentation - og lidt mere tekst;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 07:12
Hej Colorit.
Jeg synes stadig, det er -ja, synd for en hest, hvis den skal stå med tre dækkener og staldbandager. At måske halvdelen af landets hesteejere måske pakker deres heste så voldsomt ind, gør bestemt ikke handlingen mere rigtig. Jeg kan levende forestille mig, at sådan en hest ikke får lov til at rulle sig, for åh nej, den kunne jo gå hen og blive snavset.
For min skyld kan de godt bure halvdelen af alle hesteejere inde, hvis de ikke har den mindste forståelse for hestes naturlige adfærd.
Spørgsmålet er, får hesten dækken(er) på for hestens skyld eller er det fordi dens pels skal tage sig rigtig godt ud, når en eller anden kommer og kigger på den. Jeg er bange for, det er det sidste, der er tilfældet.
Kirsten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 10:27
Ikke fordi jeg har særlig megen fidus til Hr. Bryialsen og hans såkaldte anerkendte sted, men denne her sag lyder dog noget mærkelig.

Specielt at i venter så længe med at reagere, det er da ikke normalt.

Tror ikke på Hestens Værn køber den.

Der er "spritnye" billeder i min præsentation (y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 10:28
Jeg syntes nu også at i skal varsko jer med at hænge et stutteri ud for dyremishandling, hvis det er så slemt hvorfor anmeldte i det så ikke med det samme, i ved jo heller ikke om disse ponyer går der permanent.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 12:31
Hrm - jeg syntes også det lyder mærkeligt 8-) .

Min tidl. ridelære har været i stald ved dem, og har altid kun snakket positivt om stedet. Kender nogle stykker som har købt hest der fra.

Jeg syntes også det lyder mærkeligt, for hvis man holder åbenthus, og man virkelig har noget at skjule, hvorfor så stille dem et sted, hvor alle kan se dem??

Tror i nu ikke bare at det måske har været nogle plage/ponyer som er blevet sat i tørvejr, eller flyttet op i den stald pga. de måske lige skulle bruge deres fold til parkeringsplads? Det er jo normalt at plage især 1½ års kan se noget tynde og usorineret i, da de er i "puberteten".

Venlig hilsen HeidiZ(Putin)
Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt.

Præsentation opdateret den 28/7 med en masse nye billeder!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: I er selv lige så skyldige...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2002 12:39

Jeg tror at det her er en fis i et glas vand !



KatrineH

Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider