Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Leder efter en 'beskidt' hestehandler
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:06

Hej alle heste tosser ;)

Da jeg leder efter en misrøgtet hest, leder jeg samtidig efter en 'beskidt' hestehandler eller marked o.lign.

Er der nogle af jer der kender en 'beskidt' hestehandler på sjælland, som i ikke ville anbefalde til andre end en som mig?

/Camilla Olsen

Alt udnødvendigt udstyr er fjernet fra min træning med Rony!

-Intet er tilbage :)

0
0
Svar på denne tråd

øhh......
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:07

Hvad skal du dog med ham?

Mvh. Annette

Fjordhopper tilbydes bedækning ved

fjordhingsten Dukat Halsnæs FJH 718.

***Aflønnet rytter til Dukat søges ***

nær Jerslev/Kalundborg.

Læs mere på min præsentation under Dukat Halsnæs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:08

Tænker jeg da også!

Ud over at give ham tørt på og få ringet til hestens værn!!!

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

MIRCO SÆLGES

Opstaldning af unghest søges Skive/Salling

Til OX hoppe på 1 år

0
0
Svar på denne tråd

øøøøøøh
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:23

hun skriver jo at hun leder efter en misrøgtet hest, kunne det tænkes at hun søger en bestemt, fx. en hun tidligere har ejet?

men nej kan desværre ikke hjælpe dig. held og lykke i din søgning

Nanna

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ønsker
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:26

Jeg ønsker at købe den og træne den ....

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:29

Hvorfor vil du støtte sådan en hestehandler? Så han kan købe flere dyr og misrøgte dem? Ved at handle sådan et sted redder man måske et dyr - men... Man bifalder indirekte hestehandlerens opførsel ved at støtte ham med penge, så han kan fortsætte sit forehavende. Han er jo kun i branchen for at tjene penge...

Den slags mennesker skulle ikke kunne sælge så meget som EN hest - det ville dyrene med garanti være tjent bedre med i det lange løb!

Mvh Krissie

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg også skrev på HG
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 00:12

Så lad være med at støtte sådan en.. han bruger jo bare dine penge til at købe flere heste..

Hvis du absolut vil have en mishandlet hest, så prøv om du ikke kan få en der er blevet fjernet fra ejeren.. gennem en dyreværns organitation eller lignende..

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes ikke
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 00:23

du skal støtte sådan en forretning. det er det glade vanvid- men hvis du insisterer så prøv dog låsby svendsen.

hvad med at adoptere en fra nyt hesteliv eller hestens håb? det synes jeg da var bedre! det er da gode forretninger at støtte.

af ren nysgerrighed, hvorfor vil du støtte disse handelsmænd? det er efter min mening knaldende uetisk. jeg forstår godt din lyst til at redde og træne en stakkels hest, men kan du ikke købe en fri fra en privat? der står mange der trænger rundt omkring!!

Længe leve Karma loven

Hoppeføl/åring købes. pinto eller paint.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm undrer mig over
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 00:34

At der bliver skrevet: Han flere gange en beskidt hestehandler, kan også være af hunkøn

Giver de andre ret, lad være med at støtte sådan personer

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 08:15

Nu skriver jeg jo ikke disideret KUN hestehandler, det kan også være et marked eller lign (som jeg har skrevet)

Jeg har kontakt med dyrenes beskyttelse som vil kontakte mig hvis de frikøber en beslaglagt en af Politiet...

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at melde hden pågældende person hvis det er sådan at jeg selv finder en (og ikke køber en fra dyrenes beskyttelse)

0
0
Svar på denne tråd

undskyld mig,...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 09:24

men det lyder da helt skørt det her..

Du vil købe en misrøgtet hest for at hjælpe den og træne den op og hvad??? sælge den igen?? har du nogen ide om hvad dette koster af tid og penge for ikke at snakke dyrlæge reg. og smed??

ideen er da sød men ligefrem at søge sådan en hest.. nå ja hvorfor ikke?? hvad med at tage på alle de forskellige markeder der er rundt om i landet.. prøv evt at søg under hestemarked på google så sommer der masser frem..

og overvej så om du vil støtte handleren i at blive ved med at købe heste.. ??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 09:58

Det her lyder da helt hul i hovedet... helt ærligt... så får han da bare flere misrøgtede heste hvis der ligefrem er marked for det...

tænk dig dog om menneske...

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

**HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 09:58

For mig lyder det som om du har en sukkersød forestilling om, at du vil redde en hest fra grusomme vilkår, for derefter at give den et bedre liv. Tanken er som sagt sød, men hvorfor ialverden vil du hive dig selv op på den pidestal??? For at få anerkendelse???

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:05

Okay mennesker prøv dog lige at slå koldt vand i blodet!!

1. Jeg ANMELDER vedkommen!

2. Jeg sælger da IKKE den hest som jeg har fået et stærkt tillidsbånd med og som højst sandsynlig IKKE stoler på særlig mange andre!!

3. Sukkersød? Undskyld at JEG prøver at gøre noget, jeg ved udemærket godt hvad det koster at have hest (har en i forvejen) !!

Det er SÅ typsik HN det her, det eneste jeg vil hører om er om i kender en beskidt hestehandler eller et marked. Og pludselig får man smidt i hoved at man er en naiv nar.. (jeg kan godt læse mellem linjerne)!

Hold kæft jeg synes det er for meget !!

LÆS DOG HVAD JEG SKRIVER T_T gard

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:11

Jamen hvad vil du ellers kalde det, når man vil købe en misrøgtet hest? Du kan jo ikke just sige at det er fordi du vil have en billig men god hest, da du ikke ved hvordan dens sind bliver efter dens behandling????

Hvordan vil du anmelde en hestehandler som har en misrøgtet hest? han vil jo nok sige at han har købt den på et marked, og ikke kender dens fortid, men købte den med samme henblik som du vil købe den.

Hvis du vil gøre noget for de heste, så lad være med at støtte hestehandleren og forøge hans indtægt så han kan købe flere heste. På den anden måde kaster du jo bare ild på bålet.

0
0
Svar på denne tråd

DINIS...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:18

MIN interesse er at træne hesten på dens præmisser, jeg skal have noget udfordring og det er for mig ikke at ride en fejlfri runde på springbanen eller ride til højere procent end sidste dressurstævne T_T

DERFOR skal jeg have noget at 'redde' ellers er jeg ikke tilfreds, min nuværende hest har været lidt af en problemhest og min forrige var blevet mishandlet. Det ligger til mig at have sådan nogle heste som jeg kan arbejde med på den måde!!

Kan godt se hvad du/i mener med at jeg støtter hestehandleren men jeg har også skrevet at jeg er i kontakt med Dyrenes Beskyttelse, så prøv nu forfanden og slap lidt af!!

0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:24

Jeg tror ikke, at du med din alder har en erfaring og en baggrund der gør dig i stand til at håndtere problemheste generelt og vil derfor ikke råde dig eller give dig idéer til hvor du skulle få sådan en hest fra. Og jo, jeg har læst din beretning men blev ikke imponeret. Jeg synes det er skræmmende, at du under faq sammenligner dig selv med Ute Lehmann.

Mvh. Annette

nær Jerslev/Kalundborg.

0
0
Svar på denne tråd

Annette S
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:28

Det er jo din bedømmelse, skal vi vænne tilbage og snakke sammen når jeg har trænet den mishandlede hest som jeg nok skal finde, enten med eller uden din hjælp??

Sammenligner mig aldels ikke med Ute (for træner slet ikke på samme måde som hende) ????

0
0
Svar på denne tråd

Håber da
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:32

virkelig at hvis der er nogen der kender sådan en, så har de allerede anmeldt ham.

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

0
0
Svar på denne tråd

desværre er det
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:34

langt fra altid hestehandleren der er den onde.Jeg har set heste som lige er hentet hos tidligere ejer ankomme til hestehandleren i en forfærdelig tilstand - både psykisk og fysisk. At han så ikke når at rette om på dyret er vel ikke hestehandlerens skyld -for den slags tager altså lang tid.

Ikke for at forsvare hestehandlere, men for at understrege at sådan en hest kan man sagtens købe via en privatperson udena t støtte "grimme" hestehandlere. Desværre.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

øøh......
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:37

Fra din egen hjemmeside:

Q- Kommer du til Jylland og underviser?

A- Jeg har overvejet at tage til jylland i sommerferien og afholde et par 'kursuser', ellers har i jyder jo Ute Lehmann.

Det hedder i øvrigt Kurser.

Og nej, jeg kan ikke se hvorfor det skal gøres til, at vi kan snakke sammen efter du har fået endnu et stykke legetøj, som måske bliver en afrettet vidunderpony efter nogle måneder i dine hænder - eller som måske bliver ødelagt endnu mere. Jeg mener ikke, at mishandlede heste skal være en 17 årig piges 'legetøj'. Og så forstår jeg slet ikke, at du kan sidde og skrive, at et bid gør ondt i munden på hesten - men den slags oplysninger kan du vel dokumentere fagligt via dyrlæge el. lign, når du kommer så lodret med dem?

Mvh. Annette

nær Jerslev/Kalundborg.

0
0
Svar på denne tråd

Anette
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:46

Det er da aldeles ikke at sammenligne??

Der er en hel del inde fra hestegalleri.dk som spørger om jeg ikke kommer til Jylland....

Det er da heller ikke mit legetøj? Hvem tror du egentlig du er?

Du diskriminere min alder, du tror ikke man fra naturens side kan have stor forståelse for heste? For så er det da vist ikke mig der har et problem, men dig?

Jeg har fået afvide af mange (og ja ja ja det skal jeg jo sige) at jeg fra naturens side er et hestemenneske, i modsætningen til så mange andre (dig?)

Det er så MIN mening om bidet, og jeg vil aldeles ikke dokumentere min mening, det bliver godt nok når jeg vender mig i min grav!!!

0
0
Svar på denne tråd

Så er det jo ikke
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:48

Så er det jo ikke for HESTENS skyld, at du vil redde den, men blot for at køre dit eget egotrip. Det gør det ikke mindre smagsløst, at støtte en hestehandler, som jo er en forretning, som handler med ødelagte heste.

"MIN interesse er at træne hesten på dens præmisser, jeg skal have noget udfordring og det er for mig ikke at ride en fejlfri runde på springbanen eller ride til højere procent end sidste dressurstævne T_T

DERFOR skal jeg have noget at 'redde' ellers er jeg ikke tilfreds, min nuværende hest har været lidt af en problemhest og min forrige var blevet mishandlet. Det ligger til mig at have sådan nogle heste som jeg kan arbejde med på den måde!!"

Havde det så blot været for hestens skyld, så kunne jeg se en lyserød og naiv drøm i det, men det andet der... Nej.

0
0
Svar på denne tråd

Gætter I først
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:49

Det nu. Det fremgår jo tydeligt af personens sig.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Ja, useriøs
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:50

Du skriver da, at de har Ute som alternativ til dig. Det må da være en sammenligning.

Jeg mener bestemt, at du er useriøs og umoden, når du kommer med så voldsomme påstande og ikke kan dokumentere dem - eller vil, som du siger. Det er jo bare to sider af samme sag.

Jo, jeg tror godt, at nogle mennesker er dygtigere til heste og har mere forståelse for heste end andre. Men det er oftest mennesker med en lang uddannelse bag sig, eller mennesker som har en vis portion livserfaring som af andre, efter års arbejde med heste, bliver udråbt til naturtalenter. Det udråber man ikke sig selv til som 17 årig, og kun med 3 års reel hesteerfaring og en problemhest bag sig. Så mener jeg ikke man er hverken voksen, erfaren eller seriøs nej.

Mvh. Annette

nær Jerslev/Kalundborg.

0
0
Svar på denne tråd

Jan Petersen
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:52

Vær nu ikke dummere end det er tilladt, selvfølgelig er det da også for at redde det arme dyr!!

Illum

Forstod jeg ikke ? :)

0
0
Svar på denne tråd

Annette
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:55

Fint at du forstår det på den måde, men det er ikke ment sådan og kommer ikke til det! for som sagt så træner vi slet ikke på samme måde!!

Så dokumenter hvorfor bidet IKKE påfører hesten smerte ?!?!!?

Tror du skal huske på at du ikke kan læse dig til at kunne forstå en hest!

0
0
Svar på denne tråd

du skal bare vide at
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:55

at få en mishandlet hest er altså farligt hvis man ikke 100% ved hvad man lave.

jeg har selv et hestehjem.

det du også skal tænke på er,hvad hvis du aligevel ikke kan magte den????

skal den så videre til en anden

jo flere steder den vil komme hen jo ,mere tillid til mennesker får den :(

tænk dig om en gang til inden ,lov mig det søde.

sponsore søges til prosjekt

se hjemmeside på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Stacy og valiska
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:58

Opgiver ikke en hest.. Det ligger ikke i mig at anskaffe mig noget og hvis ikke liiige der sker resultater indenfor få dage smidder jeg den væk igen....

0
0
Svar på denne tråd

Vel kan man da læse
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:00

Sig til det.

Jeg læser fx. min Smukke Ganger til UG. Misforstår ham aldrig mere.

Han er meget tydelig.

Fint du har din måde, men de vise sten har du ikke fundet.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Illum - hmm
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:02

Og det samme kan jeg vel sige til dig og dine metoder???

!!Trunten her mener at HN burde stramme sig an!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har intet
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:03

Skrevet om mine metoder, så hvad du mener aner jeg ikke.

Jeg skrev at jeg kan læse min hest.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:04

Hvorfor skal det være en misrøgtet hest? Det forstår jeg ikke liige.. kan det ikke bare være en rå unghest, som har fået en ordentlig opvækst fodermæssigt, men som ikke har været meget i hænder??

Jeg forstår ikke hvorfor den skal have været misrøgtet. Er det for at du synes det er "fedt" at have reddet en hest, eller hvad, for ellers synes jeg jo en rå unghest er et oplagt emne for dig (hvis du altså ikke anmelder ejeren, fordi den er rå)

0
0
Svar på denne tråd

Jsarik
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:05

Fordi der ikke er meget at redde i en unghest T_T

0
0
Svar på denne tråd

Illum - -
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:07

Har heller ikke skrevet noget om mine metoder?

0
0
Svar på denne tråd

Hvad....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:08

..betyder: T_T ?

Mvh Mette
If you do not succeed... Redefine succes!
Må man offentliggøre billeder fra stævner uden samtykke?
0
0
Svar på denne tråd

mishandlet hest
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:09

Undskyld mig, men tror du ikke at vi alle HAVDE meldt det, hvis vi kendte til en mishandlet hest ?????

Jeg kalder mig da ikke prof, bare fordi jeg har redet hele mit liv og det sidste år har været ejer af en tidligere "misrøgtet" hest. Jeg er da bare en almindelig rytter, som tager vare på mine dyr, på bedst mulig måde.

Du kan træne horsemanship med alle heste, hvorfor skal den lige være mishandlet. Og hvordan vil du selv kunne se om hesten har været mishandlet (andet end hvis den er udsultet). Man kan i hvert fald ikke se det på min, før man kender hans sind.

Ang. hestehandlere så har jeg redet hos en hestehandler i mange år om sommeren som turguide. Han fik nogle gange de heste hjem fra markeder som du beskriver, men det gjorde ham jo ikke til dyrmishandler. De blev så passet og plejet, og fodret op, og solgt videre. Det er ikke alle hestehandlere der behandler deres dyr skidt. OG det er ikke alle hestehandlere der er skyld i hvordan hestens tilstand er, hvis de lige har fået den hjem.

I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring.

Så i må bære over med mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mette J
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:09

Det er en japansk smiley

0
0
Svar på denne tråd

Line Dahl Krabsen
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:14

Det ved jeg ikke, men nu spurgte jeg?!

Ønsker en mishandlet hest fordi jeg ønsker at 'redde' sådan en ? o.O

Alle træner Horsemanship? Det er alm omgang med hesten, jeg træner på hestens præmisser...

Jeg kaldet mig da heller ikke for prof ???

0
0
Svar på denne tråd

Har jeg så misforstået noget?
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:17

Jeg havde forstået at din interesse var at træne "på hestens præmisser", og at du søgte udfordring?

Så kan en almindelig rå hest vel gøre det? Eller hvori ligger forskellen for dig?

Du skal vinde hestens tillid i begge tilfælde, den skal lære alt fra bunden, den kender ingen signaler i forvejen, men du ved at "fundamentet" er i orden, da den har fået ordentlig foder...

Er det "prestige" i dine øjne at redde heste, eller er du bare født med en guldske i munden? Det koster kassen at 2 "redde" heste. Tro mig. Been there, done that.. De første smede- og dyrlæge regninger kan virkelig mærkes.

0
0
Svar på denne tråd

At i gider.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:20

OMG endnu en hysterisk teen tråd.

Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd

påforhånd
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:26

Jeg tror ærlig talt ikke, du ved hvad du går ind til. Jeg kan forstå din egen har været en problemhest, men det jeg har læst at han har været, er vand i forhold til de fleste vanrøgtede heste! Jeg har kendt heste så undervægtige de knap kunne stå, dem med de frygtelige sabelhove, kæmpe sår overalt.. og det er kun fysisk mishandling. Den psykiske var værre - Kronisk angst for berøring øverst på halsen som hesten aldrig er kommet over (og ejeren har endda gjort hvad hun kunne, men må nu bare acceptere at hun aldrig kan komme til at røre hesten dét sted!) , hest der smider sig panisk ved den mindste lyd, heste der smider sig bagover ved berøring, én der tonsede mod mure.. og jeg kunne fortsætte i lang tid. Dét er en "rigtig" mishandlet hest! Sådan som jeg forstår din egen hest, var han blot misforstået og fejlfortolket da du fik ham - at den render fra en og stejler, er, undskyld mig, vand i sammenligning med "rigtig mishandlede, psykisk/fysisk" heste. Jeg har da også redet fejlfortolkede heste, men det gør dem altså ikke groft mishandlede, som åbenbart er en sådan hest du vil "redde". Jovist er du dygtig til din egen hest og forstår den osv., men der er langt fra den til mishandlet hest.

Og så må jeg også tilstå, at jeg synes det lyder som om, du mangler noget publicity omkring dit navn siden du vil "redde" sådan en hest. Til hvad nytte? Skal hesten så vises ligeså pænt frem i billedtråde med "før/efter" overskrifter og blive et veltilrettet kæledyr?

// Katrine :)

* Den lykkelige ejer af den brogede spilopmager; Stormvind *

"Nysgerrighed er et af de evige og sikre tegn på et levende intellekt"

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:28

jeg synes generelt der er en kedelig tildens her på HN om at tøsebørn skal ud og finde en hest som ikke er køn ved køb(om den er tynd/mishandlet/muskelfattig mv)- så de et ½-1år senere kan sidde og få os alle sammen til at falde i svimer(ihhhhhh og åhhhh) over de flotte fremskridt der er sket med hesten!!og hvilken prisværdig handling de har gjort ved at købe hesten fri af dens lidelser(undlade den lille detajle om at de hermed har støttet op om mange andre hestes lidelser)....

Som jan petersen skriver - er denne mode for hestens eller rytterens skyld?

hvor sætter det her en sælger?? tør nogen overhovedet sælge en muskelfattig hest med lang man mere??!!

"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

Allimac
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:38

Jeg har det sådan lidt med det du gerne vil; at det da er flot !!! Men igen, du kan aldrig forvente at du kan ride en misrøgtet hest, da den muligvis har så mange dårlige skavanker og tillidsbrud, som ingen anden hest ! En unghest kan du også "redde", hermed mener jeg, at du skal opbygge tillid til enhver hest du har med at gøre.

Kan se du har haft clairvoyant til din hest, det er også fint nok! Men så du ikke X-factor, hvor de faktisk afslørede at det var det rene løgn og latin ? Pas på med at hoppe på, alt hvad folk siger og gør !! Tag NOGET af det, og smid så det andet væk, det er som gift for hjernen, når folk fortæller en, hvad man så gerne vil høre !!!

Nyd at du kan ride din hest som du gør. Men lad være at komme med påstande, som du ikke har dokumentation på. Fint at du har et andet forhold til at omgåes heste :) Jeg kan også bringe ramaskrig på banen ved at sige, at hackamore, den som sidder på kæben af hesten, er en mild form for ridning, hvor andre synes det er farligt, da de har hørt at de kan brække næsen på heste. Her har jeg en anden holdning, men den er min alene... kun jeg kan se, hvordan min hest reagere på den. Håber du forstår hvor jeg vil hen.

Nyd nu din hest, og lad de heste der kommer til dig, komme !! Er du så dygtig til heste, som du siger, så vil mange komme til dig uden du behøver annoncerer :D

Bare vinden ville vende sig, når vi skal tilbage, sagde kællingen i modvind
0
0
Svar på denne tråd

Pernille.....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:49

...lidt længere oppe har så evig ret i at mange af de heste der står rundt omkring hos hestehandlerne o glæigner dét der kunne være løgn ofte kommer fra en privat..... og det er ikke bare noget jeg lukker ud for sjov..... kender en hestehandler, har af og til heste gående for ham, lige nu en islænder der ligner et øg ....han er nervøs og jeg kan ikke komme op på ham da han flygter bare jeg trækker stigbøjlerne ned (han har været redet).

Han har nemlig gået hos en privat i vinters .....guderne må vide hvad de har gjort ved ham.... men hér er noget at redde.

Og de tilfælde har han mange af...... han køber bare de heste som ingen andre vil røre ved....af private

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

Hestekøb.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:51

Tja, jeg tilslutter mig nu nok alle de andre. Synes det er dumt at støtte op om de "grimme" hestehandlere. Og selv om han bliver anmeldt, sker der som regel ikke det store og vedkommende kan så stadig købe heste i dårlig forfatning (for de penge du har købt hest for).

En anden ting, hvad siger dine forældre til det? Hvem skal betale for de omkostninger der hører med til sådan en hest? Som en anden siger koster det dyrt i dyrlæge og smedebesøg hvis den virkelig er slemt vanrøgtet. Bagefter kan du risikere at skulle bruge en masse penge på at få en kiropraktor og en massør til at skulle rette op på den.

Og man kan sagtens få "besværlige" heste uden at de har haft det grimt. Jeg kendte en hest som kom fra en fin stald og aldrig havde været udsat for noget grimt. Den lavede baglæns saltoer når den mærkede gjorden blev spændt. Det lykkedes at få en longegjord på den efter måneders arbejde. Ejer sendte den til en hms-træner, hvor hesten efter et par dage tiltede og brækkede ryggen.

Jeg håber i hvert fald at du tænker dig godt om hvis du skal ud og se på sådan en hest.

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning til hingst/ vallak på 1-2 år tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Dammed - nu får jeg nok på hattepulen..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:01

Men jeg dybt imponeret over trådstarters ridning- efter at have set billeder på hendes præsentation... super flot redet og en knald god balance..

Jeg har redet i en del år efterhånden - men vil da ikke påtage at springe på min hest uden sadel og hovedtøj - jeg kan falde af alligevel...

Alder har vel ikke noget at betyde her... men forståelse for hesten og en kemi mellem hest og rytter, der bare siger spar to...

Jeg har ingen holdning til hvor vidt man skal støtte en hestehandler der misrøgter sine dyr eller ej... så derfor vil jeg ikke deltage i den del af debatten...

Kære trådstarter - ville trygt overlade min hest i din varetægt, men kan ikke undvære ham..

Solar1

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærlig !
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:13

Synes godt nok der er nogle der overreagere her. Hun spurgte jo slet ikke efter jeres mening !

Hun har taget en beslutning og spurgte kun efter om i kendte til et sted, hvor hun kunne skaffe sådan en hest.

Jeg har dyb respekt for dit arbejde med Rony, Camilla. Synes det er vildt, hvad du kan med ham, og jeg synes det er en god ide du har fået dig.

Kender desværre ikke lige umiddelbart et konkret sted, med mishandlede heste. Men prøv evt. rundt på diverse markeder og søg rundt på forskellige hestehandlere..

Én gang oldenborg , Altid oldenborg <'3
Pernille ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Nu skrives der
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:20

at hestehandlerne stadig kan købe heste i dårlig forfatning, for de penge man giver for en hest hos dem....

Det er også rigtigt, men er der nogen der har overvejet, at det sandsynligvis er de færreste af de krejlere der rent faktisk selv er grunden til dyrernes forfatning? På denne årstid, tror jeg altså ikke, at ret mange af dyrerne er hos handelsmændene (i hvert fald ikke hos den samme) i ret lang tid... Dermed er det jo ikke særlig sandsynligt, at det er krejleren man køber af, der er skyld i dyrets udsennde og adfærd... Trist men sandt...

Endnu mere trist men sandt er, at mange af de heste der går rundt for lud og kold vand og mangler pleje, går hos private der af en eller anden grund har fået sig en flok dyr, og som ikke længere evner at passe dem af forskellige årsager. Det er, måske desværre, folk som Låsby-Svendsen og andre af samme kaliber der har RÅD og plads til at købe den slags dyr fri, og derfor ofte dem som bliver kontaktet, når folk erkender at de må skille sig af med dyrerne... Eller når de bliver dømt til det... Det er mere eller mindre risikofrit at sælge til krejlerne, for de indgiver ikke anmeldelser, og folk får, om end et latterligt lavt beløb, men de får lidt penge fri og har samtidig befriet sig for den dårlige samvittighed og pligten som de ikke overkommer at klare.

Da vi hentede vores berømte Trold, stod manden og sagde til os, at han nok ikke ville have ladet os tage den med, hvis vi havde været Låsby-Svendsen.... Her TÆNKTE jeg, et jeg faktisk hellere ville have købt ham af Låsby-Svendsen, for så havde jeg ikke haft ansigt på den der var skyld i ponyens misrøgt.... Låsby-Svendsen ville ikke have haft den i så lang tid, at det var muligt for den at komme til at se sådan ud....

Så jeg tror altså at man lige skal huske på, at nok er de krejlere ikke altid helt reelle, og de tjener ekstra der hvor de kan komme til det (det er så de fleste steder), og det er ikke alle deres forhold og pleje af dyrerne der er lige gode, men som regel har de ikke dyrerne lang tid nok, til at de kan nå at misrøgte dem.

Det tror jeg bare, at man lige skal huske på...

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Hesteformidling...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:42

Nu findes der - så vidt det er mig bekendt - ikke nogle decideret hesteformidlingscentre.. lige som med hunde...

Jeg henter mine hunde på formidlinger - af den simple grund, at jeg lige så godt kan give en uønsket hund - et godt hjem, frem for at anskaffe mig en hvalp. Desuden undgår jeg også det der med at gøre dem renlige...

Hvis der var noget, der hed hesteformidling - ville jeg sikkert også finde min næste hest der...

Solar1

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 13:17

Hvorfor skal man altid rakkes ned herinde....Pigen har et håb om at hjlæpe en stakkels hypper, de fleste af jer svarer da også pænt,meeen der er da også nogle som måske skulle tænke en ekstra gang inden de trykker på knapperne....Jeg tror nogle gange at enkelte personer hopper med på den når bølgerne går lidt højt herinde....

Jeg er af samme mening som de fleste herinde,køb et andet sted fra og kan jo se at du også har kontaktet andre steder...

Lad os nu lige få en ordentlig tone herinde,begge veje...

god dag til alle..

sebassen.

Mor til Ida...

De bedste ting her i livet kan vi hverken se eller føle.Vi må opleve dem med vor hjerter. citat: Helen Keller.

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 13:35

godt svare på dit spørgsmål, uden at rakke ned, skabe sig åndsvag og være dybt idiotisk at høre på.

nej, jeg kender ikke sådan en hestehandler.

Men prøv dyrenesbeskyttelse, mon ikke de har nogle heste de har redet, der kan bruge et godt hjem?

Hilsen Søde Julia,

"Var Christian Bale 15 år yngre, skulle han giftes med mig" <3<3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 13:37

Hun har fanget jeres argumenter om hvorfor i vil råde hende fra det. Ærligt talt synes jeg i er lidt hårde, tanken er jo sød nok.

Faktisk har jeg gjort det selv. Forløbet således:

En oldenborgavler vi har købt hest af før er bekent med to heste der bliver mishandlet og politiet er indblandet.

De to heste har gået på en så lille fold at de ikke har kunne galopere på noget tidspunkt i hele deres liv, og er i den grad i dårlig stand.

Vi bliver tilbudt at købe den ene og takker ja. Hoppen er af særdeles god afstamning og virkelig en god og kløgtig dame.

Hoppen har ingen man, hale eller pandelok da vi får den.

Det viser sig den lider af slem sommereksem og er helt blodig flere steder af at klø sig og desuden meget mat og slukket.

De har kun levet af gammelt bagerbrød og den smule græs de kunne støve op.

Idag er hun fin, men det er den dyreste hest mht. forplejning vi har haft, det koster en bondegård at behandle hendes lidelser herunder sommereksemen.

Det kræver enorm meget tid og penge at rette op det andre mennesker har ødelagt ved en hest, og jeg gør det aldrig igen.

Det er jo unægteligt sjovere at bruge sine ressourcer på heste der fungerer.

Desuden er der masser af heste i DK der mishandles, heste som:

- Ikke kommer på fold eller går på et mudret frimærke.

- Knokles sammen med alverdens hjælpemidler og en alt for hård rytter-

- Heste som har mange skader på psyken.

Det behøver du ikke en grum hestehandler eller et marked for at finde, du kan bare finde en stor rideskole...

Men igen, husk lige en solid opsparing, for det koster dyrt at rette op på sådan heste.

Held og lykke med at finde en (sund&rask) hest.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 14:40

Nu må jeg også lige komme med et par små kommentarer.

Først og fremmest synes jeg Bettina (som har skrevet lige ovenover) har fuldstændig ret.

Jeg har efterhånden meget erfaring med "vanrøgtede" eller "mishandlede" heste om du vil. Først og fremmest behøver en hest ikke lige ummidelbart se "vanrøgtet" ud for at have det rigtig dårligt.

Det er bestemt ikke oftest at du finder disse heste hos hestehandlere og sidst men ikke mindst, så er det bare så vigtigt og vide, hvad du går ind til. For som mange andre her i tråden skriver, så koster det penge...rigtig mange penge til dyrlæger, foder, smed og andre behandlere.

Når du så er igennem den første meget hårde omgang og har fået hesten til at se "pæn" ud, så kan du stadig ikke være sikker på at den er rask. Vanrøgtede og mishandlede heste er ofte blevet fodret og ikke mindst behandlet forkert (læs: redet voldsomt uden at være trænet til det,osv osv) og disse ting kan være med til at give hesten kroniske og smertefulde sygdomme, som du ikke kan helbrede, hverken med dyrlæge eller korrekt træning. Og alt dette kan du ikke se med det blotte øje.

Så har du måske brugt en masse penge, tid og ikke mindst lagt en masse følelser i hesten -og det er sørme hårdt.

Også snakker vi kun på den fysiske side af sagen -så kommer hele det psykiske aspekt. Nogle mishandlede heste er så ødelagte på sind, at det uanset gode intentioner og god træning osv. så stresser vi dem mere end de har fortjent.

Håber du vil tænke over disse ting, taler af erfaring og ved, hvor hårdt det kan være - ligeså vel som det kan være lykkeligt, når det går godt:-)

Har kigget på din profil og synes at du og din hest ser ud til at have det fantastisk sammen. Det er skønt og se, og jeg tænker også, at dine intentioner er gode - men at du måske ikke helt er klar over, hvad det kan indebære.

Hvis du aldrig har prøvet og have en sund og rask unghest og træne op fra bunden, vil jeg som Bettina, råde dig til at prøve kræfter med sådan een først. Det skal der nok være masser af skøn udfordring i.

Ellers kan jeg kun sige, at jo, der findes masser af heste rundt om i landet, som trænger til en "rigtig hestetilværelse". Men det er som sagt ikke altid til at se med det blotte øje. Og jo mindre du ved om en hests fortid, jo sværere er det og få rettet op på "ar på krop og sjæl".

Held og lykke med projekt hest nr 2 - håber du vil tænke lidt over disse råd.

Mange hilsner Anja. www.hestenshaab.dk

Sæt din hest gratis tilsalg på www.hestenshaab.dk og bliv set!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm jeg syntes camilla rigtig dygtig
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 14:57

Hej Camilla.

Jeg kan godt sige dig, hvor du finder heste der absolut godt kan ha brug for, at blive reddet.

De er ikke mishandlet rent psykiske, så det er ikke sky og bange heste du får.

Men tilgængæld er det heste der ikke bliver passet, med verken mad vand, hø og halm, eller smed eller dyrlæger.

De får lov til at arbejde selv om de er halte, og det er ikke altid ders udstyr passer, så der kommer tit nogle grimme gnave mærker, men deter ikke noget han tager så tungt.

Alt det er vel også misrygt.....?

Og til alle jer der så sider og tænker "Hvofor melder du ikke sådan en person"

DET ER VI MANGE DER HAR PRØVET, MANGE GANGE I MANGE ÅR.......

OG DER SKER IKKE EN HUNE HATTE FIS......

Og til rigtig mange af jer, der har skrevet på denne tråd...

Syntes lige at i skal slå, koldt vand i blodet.

Kan i måske gøre det samme, med jers heste, som hun kan med sin....

NEEJ...... Det tænkte jeg nok, så havde i ikke brug for sadel og hovedtøj.....vel!

"Teen" tøs eller ej..... Hun må jo kunne nogle ting, ellers var hun aldrig nået der til med sin Rony.

Camilla: Jeg syntes at det er rigtig rigtig flot. Stort tillykke med det, ved kræver rigtig meget tid, og held og lykke fremover, håber du får hvad du søger.

Mvh

Signe Dick

The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd

At ride med bid
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 15:38

Og til Camillas forsvar, vil jeg godt lige gøre opmæksom på, at der er skrevet arktikler, om hvor ondt og hvor meget skade, et bid kan gøre i hestens mund, i ikke kyndie hænder.

Og dem er der rigtig mange af.... De ikke kyndie hænder......

/Signe Dick

The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 16:29

Hvis du er interesseret i at rejse til Jylland, kan jeg oplyse dig om at der holdes marked i Vorbasse 3. weekend (fredag - lørdag) i Juli, der burde du nok kunne finde et egnet emne. Hvis ikke, så skal du bare gå efter de Hollandske heste- transportere ...

Egentlig er jeg enig med de der skriver, at det værste skravl ofte købes privat, hos folk der hverken har penge eller forstand ... Det er ofte disse heste som handlerne opkøber, og så kan de vel egentlig ikke klandres.

Faktisk har jeg selv købt et par krikker på Vorbasse marked i tidens løb, med et fint resultat.

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 17:54

Ej, hvor er I bare emsige, nogle af jer!

Synes det er noget pjat, at alt skal handle om, hvor gammel man er. I ved jo heller ikke hvor god/dårlig trådstarter er til at ride/omgåes heste..

Lige til det med hestehandlerne: Det kan godt være, at de får de misrøgtede heste fra private, men jeg forstår da ikke, hvorfor hestehandlerne så tager dem med på marked og sælger dem videre, inden de er "iorden" igen..

TRINE BLOCH AGER
Uden Hannibal - savner dig
0
0
Svar på denne tråd

Camilla......
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 17:59

Var lige inde på din præs....og jeg er imponeret! WAUW...og Rony er bare smuk

Jeg tror bare at du kan en del fra naturen af som andre tror de kan læse sig til...... ....men så kan man jo altid forsøge at dukke dig

Find du bare en hest der trænger, der findes nok af dem...... men tag hellere ud og kigge ved nogle private, de er nemlig vant til ikke at få ret meget for deres ugerninger hos hestehandlerne

0
0
Svar på denne tråd

Imponerene
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 18:31

At så mange kan se en knald hammerne dygtig pige,ud fra et pr. billeder taget uden sadel og hovedtøj..

For suprise suprise dette gjord jeg også da jeg var 17,men det havde intet med dygtighed at gøre,men nærmer mangle på frygt..

Sådan har vi såment alle været i vores teenageår,det skam ikke fordi vi var noget ekstra ordinært..

Der ud over ville jeg holde mig langt væk fra mishandlet heste,der følger en masse med,som er et alt for stort ansvar for en pige på 17 år.

Og her snakker jeg ikke kun økonomisk..

Nu med Swarowski føl født d.18 maj

0
0
Svar på denne tråd

Allimac go Ynor
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 18:46

Jeg syntes du er skide go, at du vil give en hest, som har haft et kummerligt liv en chance, jeg ville ønske der var flere af din slags, det ville klæde Danmark at der var

Tag dig ikke af alle de selvfede madammer, som altid skal rakke ned, det er utroligt, at man kan stille et simpelt spørgsmål, og så skal man hakkes og bankes ned. Knejs med nakken og vid, at de klogeste IKKE er de altid hakkende madammer...

Havde jeg kendt til en hest som trængte til den omsorg og lærdom du ville give, ville jeg straks fortælle hvor den var, men heldigvis kender jeg ikke nogle...

Den sidste jeg anmeldte, endda 3 gange, der skete ikke en hujende fis, så at være så latterlig naiv at tro, at ved at anmelde det til politiet, så kommer hesten i en god verden, det er sku for latterligt...

Held og lykke med jagten på den du kan give det gode liv

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Nu med 3 hunde og 3 katte

Køerne kommer først når de bliver frigvet grundet blue tongue, øv øv og øv....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

vivi ♥libero
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 19:22

vivi ♥libero lige mine ord (eller selvfølgelig dine, men giver dig ret ) .

Kan ikke forstå tendensen med: "Se min slagtehest, nu stor stjerne - klap af mig alle sammen og fortæl mig jeg er dygtig" .

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

nu lykkedes det..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 20:08

at gennemlæse det hele.

Jeg tror at folk farer i flint over din lidt for åbenlyse naive måde at spørge på.

Det kan godt være du mener det godt og gerne vil forsøge at bruge dine evner, til at få oplært en hest, på den måde som du mener er korrekt.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at du er en god rytter, der arbejder på hestens præmisser og din præs og de billeder der der´ er, viser det jo tydeligt.

At købe en hest hos en hestehandler og enda en af de hestehandlere, som har et meget dårligt ry, vil jo ha den dumme virkning, at han tjener penge, får hyppen solgt og kan stå tilbage med et tilfreds smil.

Tror du det stopper noget som helst eller gavner at få sådan en hestehandler til at indse, at der ikke er økonomi i at drive sådan en forretning.

Så længe der er naive købere, som ser det som noget rosenfødt at redde sådan en hest, ja så er der økonomisk fordel for hestehandlere at fortsætte.

du får dig selv trukket på på den høje hat, se mig, jeg var den gode der redede en arme stakkel hest fra en grum skæbne.

Tænk på, at heste handleren nu har penge nok, til at købe to ny heste, der kan sælges til lige så naive købere.

du gavner ikke hestenes ve og vel, nej du skubber desværre på i den forkerte ende.. også selv om dine planer i dine øjne er for at hjælpe det arme dyr.

MOBBEN IMC.
Presning af halm/hø i små baller tilbydes.
tlf.20285450
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 20:12

Jeg syntes godt nok også,at trådstarters billeder er usædvanlig smukke...jeg har sjældent set så smuk harmoni mellem rytter og hest..

er det en hest,hun har redet på fra en skrmt,misrøgtet hest,så kan jeg kun tage hatten af for hende..

skønt at se en hest gå så smukt for usynlige hjælpere,var der en hel masse herinde,der kunne lære noget af..

og hvorfor angribe hende på hendes alder?..det er ikke det afgørende..

smuk smuk hest og smuk smuk ridning...

0
0
Svar på denne tråd

Allimac go Ynor..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 20:18

.. Åhh Gud en tråd, for bare nogle enkelte spørgsmål...

Jeg kender desværre ingen hestehandlere i dit område... Men tænkte om han/hun måske dukker op til mange af de markeder der er her sommeren igennem?

Det var da en mulighed for at finde det du søger...

Held & lykke med det :)

Mvh. Pia

Stutteri Redtz

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

Safe-mate folealarm udlejes - fyn og omegn.

0
0
Svar på denne tråd

12347833
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 20:32

Kassen:
hun er jo ikke mere teen end hvad i gør hende til !

det er da alle andre der gør et kæmpe nummer ud af situationen.

Signe Dick ♥Glentrowan Cruan:
stortset alt gør jo ondt i ikke kyndige hænder?

Trådstarter:

jeg er som bettina, imponeret over din ridning. du kan klappe dig selv på skulderen.

-Jeg tror det mange hidser sig op over er, at du virkelig søger en mishandlet hest. -men vend dem om. Mange ser slet ikke det gode i det du har tænkt dig. det er en hest du vil hjælpe og lære a kende, og uanset hvad, uanset hvad(!) får den det sikkert bedre hos dig, end hos sin mishandlende ejer. NEJ det er ikke e garanti, men sandsynligheden er da stor.

held og lykke.

Mvh

You miss 100% of the shots you never take.

Choose your battles.
To live, is not only about breathing.
If you don't know where you are going, look back, and see where you came from.
0
0
Svar på denne tråd

!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 20:35

Hold da op nogle smukke billeder på din præsentation,,jeg blev helt måløs de lyser af ""den pige kan noget specielt""og så skie,,være med hendes alder,,jeg er 35 år og jeg kan intet med heste træning,,jeg har mine små mini heste som jeg hygger mig med....

Det glæder mig at en del roser dig sidt i tråden for hold da op nogel kommentar nogle kommer med..kan ikke lade være med at tænke""hvor gamle er i??""

Jep du spørger måske på en speciel måde men syntes det er super du har modet på det og selvfølig vil det være fedt at kunne få en super hest ud af en "hest der intet kan"hvad enetn det er pga det ene eller andet,,mon ikke alle ville syntes det var fedt,,næ nej i er jo alle så forgyldte at det kunne i sørme ikke bruge til noget det er jo nok også det nemmeste at sige når man på forhånd ved man ikke kan

Held og lykke med din finde

0
0
Svar på denne tråd

Tjahhh...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 20:42

...man skulle jo næsten tro at nogle var misundelige

"Rønnebærrene er sure, sagde ræven....den kunne ikke nå dem"

0
0
Svar på denne tråd

hestehandler = mishandler???
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 21:02

Som jeg har skrevet i rigtig mange af disse hestehandler tråde...

Det er altså OS der sælger de udslidte gamle krikker med mus, spat og rotter på loftet til de "forfærdelige" hestehandlere!!!

Jeg tror hvis du absolut skal "redde" en sølle hest så skal du "falde" over en der står og ligner udskidt æblegrød på en mark langt ude.

Men som flere skriver; Hvad vil du dog inderst inde med sådan en hest?

Og I andre: Hun støtter som sådan da hestehandlerne der har de dårlige heste. Jo det kan man vel nok sige.

Men hvis vi altså OS DU OG JEG ikke solgte disse elendige heste men erkendte at denne hest har brug for et bedre liv eller aflivning så var der ingen marked for disse heste! (Og så var de ikke hos handlerne)

STIT 77

Min mening er min egen

Gesten 4H

Pony købes: Se præsentation. BLIV DIG SELV

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 21:19

Hvis du vil se heste der har kendt bedre dage så er det bare at komme ud til alle hestehandler der kommer på pladserne de næste 2 måneder.

Og hvad er det for noget sludder med at man ikke må hjælpe mishandlede heste- Det er mode- ikke støtte osv.

Jeg vil ikke tro nogen af jer der skriver dette har haft en sådan hest. For så ville i bestemt ikke kalde det sukkersødt-rosenrødt.

Som nogle har læst herinde købte min Far for 5 år siden en lille 3ér som han så på en mark. Han kunne ikke holde ud at se den tilstand den var i, og gik derfor ind til ejeren for at hører hvad ponyen kostede. Han fik krikken for 5000kr.

De kommende 6 måneder postede vi over 30.000 kr i udgifter til den pony, og endte desværre med alligevel at finde aflivning bedst.

Det er dyrt, og hårdt arbejde, og kan da godt forstå at man gerne vil dele historien med andre hvis det lykkes at "rette" sådan en hest op.

Hvorfor må man ikke dele sin glæde med andre uden, at blive rakket ned?

Jantelov I guess..?

0
0
Svar på denne tråd

Allimac go Ynor..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 22:10

Flot præsentation og LÆKKER hest!

Det ser både tillidsfuldt og smukt ud når du rider din hest.

Lad mig "anbefale" Låsby Svendsen (gad vide hvad han egentlig hedder IRL?) fra Låsby i Nordjylland, han er næsten på beskidt som man kan blive...

Derudover er der jo Hjallerup Marked, der er altid mange sølle stakler.

Til sidst vil jeg ønske dig alt muligt held og lyukke med dit projekt, som jeg kun har respekt tilovers for

0
0
Svar på denne tråd

låsby .....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 22:19

låsby svendsen hedder jens peter svendsen ;-)

Længe leve Karma loven

Hoppeføl/åring købes. pinto eller paint.

0
0
Svar på denne tråd

Hjallerup marked
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 22:23

så skal du nok ikke forvente at du får ny hest foreløbig, for det er vel overstået i den just overståede weekend.... GGGG... Så der går lige et års tid før det holdes igen....

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

synes da
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 22:27

lige nogle af jer blive lige lovlige grove, eller er det bare mig??

Jeg er IKKE tilhænger af, at man støtter sådan noget hestesalg -absolut ikke. Men man ved jo, at der altid vil være folk som køber heste sådanne steder, så om det er realistisk få stoppet, det tvivler jeg på.

Gad vide hvor mange der ikke har købt et dyr af medlidenhed?? Jeg tror godt nok det er mange, og sikkert også folk som skriver med her i tråden. Men det er måske mere legalt, når det IKKE er planlagt køb?

Hvis du virkelig ved hvad du går ind til, og har råd til at have sådan en hest, så vil jeg da ønske dig held og lykke med projektet.

Det er i hvertfald nogle utrolig lækre billeder du har af dig og din hest på din præstentation. De stråler af så meget glæde og tillid så man bliver helt varm inden i :-)

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

udsultet stakkel hest
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 22:31

Jeg undre mig stadig over hvordan du vil vurdere om denne kommende hest er mishandlet/misrøgtet. Hvis hesten er fodret op, helet, og ellers ser normal ud, kan du jo ikke vide om den er misrøgtet. Hvis det kun er en udsultet stakkel hest du søger, så skal du jo nok regner med en del udgifter, bare for at få den på fode igen.

Nogle mishandlede heste, kan være meget aggrasive. Dette kan ikke altid ses når du er ude for at kigge på hesten, det kan vise sig på meget uheldige tidspunkter, hvor du måske ikke er klar til denne adfærd. Tit er udsultede heste meget apatiske og viser først denne adfærd senere, når de kommer til kræfter igen.

Tænk dig nu om, for det er kan godt være at din nuværende hest har været en "succes", men den har trods alt ikke været mishandlet/misrøget.

I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring.

0
0
Svar på denne tråd

misrøgtet hest
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 22:46

Sådan så min hest ud den dag jeg var nede for at se på ham. Kan det ses at han har været misrøgtet/sultet????

Selv om det er næsten 7 år siden at denne misrøgt fandt sted, så er han stadig meget aggrasiv omkring fodring og kan være meget dominerende og aggrasiv over for andre heste, samt mennesker. Det går dog meget bedre med ham, siden jeg fik ham for et år siden, men prøv du bare at hoppe op på ham uden saddel og du er garanteret et los, prøv at lave hurtige bevægelser når han spiser eller på stald gangen, når han føler sig "klemt". Han er IKKE en børnehest (som jeg kalder det). Han har et godt hjerte men har bare for mange ar på sjælen, og vil nok altid være en hest der passer på sig selv.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, andet end at fortælle at det ikke er lutter lagkage at have en misrøgtet hest.

Skader og udsultede heste kan man altid forbedre, hvis man har penge nok :-), men en hests sind kan ikke altid heles helt.

0
0
Svar på denne tråd

blabla.....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 23:24

Har du overvejet at kigge salgsannoncer for alm. rideheste? Der kan du finde sunde heste (=normal omkostninger), med adfærdsproblemer (=din interesse og talent (?)), som kan købes af velmenende folk (=ingen støtte til dårlige hestehandlere), og måske endda heste, der er mulighed for at sælge videre til godt hjem engang (=intet tabt, hvis du mister interessen, som du snakkede om i vinters), fordi de ikke har gamle mén efter fysiske skavanker..

Det er ikke svært, at se på ordlyden i annoncer, hvem der har forsøgt at pakke ind, at hesten har et adfærdsproblem.

- Katten

Michellino'er kan og vil!

TANZ

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 23:25

Hold kæft det her er jo en kæmpe børnehave. Hvor voksne er i lige om jeg må spørge?

Jeg tror vidst Camilla ved hvad hun gør ellers ville hun nok ikke kunne ride Rony med red om halsen i fx en grusgrav. det tror jeg ikke på i alle sammen bare lige kan !!

Camilla ellers kan du kontakte www.nythesteliv.dk det kan være hun kan hjælpe dig :)

0
0
Svar på denne tråd

heste marked..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2008 00:12

kender (heldigvis) ingen beskidte hestehandlere,.

Selvom reglerne er blevet meget stramme mht heste velfærd på markedspladsen, er det da stadig muligt at finde misrøgtede heste, men ville ikke råde dig til det!

udover hestens "udvendige skavanker" kan den have div. sygdomme der gør at den bare ikke kan redes (og for det 1 bliver det ret svært at få pengene tibage el. retunere det stakkels dyr hvis sælgeren er fra udlandet, for det andet kan du ofte ikke stole på folk der sælger heste i den tilstand, så pas på med hvad du smider dine penge efter!)

Køb hellere en hest fra et hjem! Har generalt ikke noget til overs for folk der kan finde på at sætte en misrøgtet hest til salg!...

Som mange andre mener jeg at dette er en meget alvorlig situation og selvf. ville jeg aldrig selv sende en "problem hest" hjem, til så ung en pige (der med ikke sagt at du ikke er talentfuld, det ved jeg ikke noget om, men erfarring kommer med tiden..)

Det er en meget seriøs ting, du ved allerede hvad du kan, det har du bevist da du trænede rony (el. hvad han nu hedder :) )

Men du er ikke god før du ved hvad du ikke kan...

Ofte er det bedre at ha en mere erfarren person til at hjælpe sig, jeg har selv arbejdet med misrøgtede heste i udlandet og selv om jeg i min tid dér, var på ryggen af mere en 100 forskellige (MEGET forskellige) heste og hjalp med træning af utallige "problem heste", ville jeg stadig ikke tage så stort et ansvar på mine skuldre.

Alle heste er forskellige, og nogle gange må man skifte sine metoder 100% ud. Man kan ikke regne med at man kan "tæmme" alle heste fordi man har haft nogle enkelte succes historier..

SÅ, alt i alt mener jeg da at det er en fin ting at gøre, at hjælpe et liv i nød.

Vær sikker på at du har et sted, hvor du kan hente proff. hjælp hvis nu hesten aligevel er for svær!

-Pas på med HVOR/HVEM du køber hesten af, og sørg for at få den tjekket igennem af dyrelægen (dvs. hestemarked kan være prblematisk-!

held og lykke:)

Med Venlig hilsen Liv Nielsen.

Fuldblods heste sälges! Se Profil!!!

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg ser det..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2008 00:19

skal man skille tingende af..

at camilla er en dygtig rytter som kan nogen ting giver hendes billeder et fint indtryk af.. dejligt med det..

At man søger en hestehanlder for at anmelde ham !!! meld dig ind i hestens værn i stedet!!

og at størstedelen af de heste der stå ved div. "forkerte" hestehanldere er heste der er skadet og i bund og grund burde ha været aflivet er så en snak HELT for sig selv.. deres skavanker/smerter kan ofte ikke afhjælpes af pæn ridning men af enten en kugle for panen!! Eller af lang tids genoptræning, kiropraktor, smed osv. og det er dælme en dyr fornøjelse.. Har en fuldblod fra banen der har kostet mig omkring de 20,000 at få rettet op for derefter at erkende at hun aldrig bliver ridehest..

og helt ærligt!!! det er da splid af både tid og penge.. Sødt ja.. Men ikke særligt realistisk..

Som Katten.tanz skriver så find dog en god hest der er uden skavanker men som har adfærdsproblemer og så giv den et godt liv i stedet.. Der er masser af dem!!!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  05-06-2008 01:47

Camille super flot ridning..

Har selv gjort det samme kan se min hest på min præs. men ikke mange billeder hun er også købt på markede og har haft en del uheld med hende, Men hun er blevet en kanon hest idag vi kan ALT.

og uanset om du er ung eller gammel eller midt i mellem, er nogen bedre til hestens kropsprog, og bedre til at bruge sine redskaber.

Og jeg syntes det er flot af camilla hun gider og bruge krudt på det

og for POKKER da det må da være hendes eget valg om hun køber en misrøgtet hest eller en unghest

Syntes godt nok nogen af jer her inde er noget hårde og jeg tror ikke hun ville gøre det hvis hun ikke selv mente hun kun klare det

(til de lidt hysteriske HN)

og ja kender en del hestehandlere men ikke mange hvor du bor desværre men du kan sk pb til mig.. hvis du er interesseret..

MVH kristina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Camilla
Forfatter: 
Dato:  05-06-2008 11:26
Jeg må sige jeg sidder her og tænker, hold da op hvor ville verden for heste se anderledes ud, hvis der fandtes flere som dig.

Det er så utrolig flot ridning du praktiserer, følsom og dejligt at se på.

Stor skulderklap til dig. :-)

Så til din tråd, du stille to spørgsmål som jeg desværre ikke kan svare på da jeg bor i vensyssel, men vil du køre herop kender jeg rigtig mange også en kanon avler som har nogle gode men noget misrøgtede heste. men kender desværre ingen ovre hos dig.

Så har du lyst til at høre nærmere om det kan du bare kontakte mig på PB.

Så til i andre, det er utroligt som HN er blevet til et sted hvor alt og alle skal svines til, jeg synes det er en meget kedelig tendens, og meget barnligt.

I er mange der skriver at hun er teenager og ikke har en dyt forstand på heste, se dog på hendes præsentation, og døm derefter, kan i ikke det trænger i enten til briller, kontaktlinser eller evt en øjenoperation, hjælper det ikke kan en psykolog måske hjælpe på det.

Der er mange der har haft med hest at gøre det meste af livet, men det gør dem ikke altid til gode (hestemennesker) Det har ikke en s... med alder at gøre om man har dyretække eller ej, det er medfødt.
Som Illum skriver kan man læse sig til heste forståelse og læse sin hest, men man kunne måske også som måske fornuftig voksen tænkte så langt at andre end sig selv måske godt kunne have fundet de vise sten, jeg mener så absolut Camilla har fundet dem.

Fortsat held og lykke med dit forehavende, stort skulderklap til dig.
Hilsen

Helle Dahl Nielsen
Den Bette Western Klub

www.dbwk.dk
0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  05-06-2008 13:09

Jeg opfatter det som et projekt, hvor du primært ønsker at afprøve dine metoder på en misrøgtet hest - for at se om de virker på andre problemheste og for at udvikle metoderne.

At du så hjælper en hest til et bedre liv er så en sidegevinst.

Har jeg ret eller tar jeg fejl?

De heste finder du allevegne, det behøver du sandelig ikke en "beskidt" hestehandler til.

Jeg har selv næsten aldrig haft andet, da der ikke har været økonomi til mere. Jeg fik alt det, de andre havde opgivet. (bla. heste, der skulle have været slagtet, fordi de var "tossede")

Men til gengæld har det lært mig ufatteligt meget, som jeg aldrig ville have undværet.

En del af mine elever igennem tiden, har/havde problemheste - hvor jeg nød rigtig godt af min erfaring. Men med selv 30 års erfaring, synes jeg stadig, der er meget at lære....!

Ja, du er ung - ja, du har ikke arbejdet med så mange heste -

og DERFOR: JA, det ville derfor være TOTALT NAIVT at tro, at du har fundet den totale løsning for alle typer problemheste!

Men du er da begyndt, det er hovedsagen.

God arbejdslyst og pas på dig selv!

Mvh

WinnieM

www.Team-Winnie.dk

Samlingsted for mine nuværende og tidligere ryttere.

...resultater, hestesalg mm. Alle er velkomne.

www.wmgalleri.dk

Mit lille galleri

Hestemaleri efter eget foto?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider