Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 maling af træmøbler
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 11:56

Jeg har nogle stole der skal males,men er i tvivl om hvilken maling der holder bedst. Vand eller oliebaseret ? hvilken holder bedst,og er det mon nødvendig at male med grundmaling først.

Hvilken maling har du fået et godt resultat med ?


Dorte.



Det god stil - at køre æsel med et smil

www.123hjemmeside.dk/aesellyst


Reparation af grimer,trenser,stigremme og lign udføres.

Evt .udskiftning af ødelagte remme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maling
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 12:10

En acryl emalje holder lige så godt som en på olie, men du skal huske at give malingen tid til at hærde ordentligt inden du tager møblerne i brug, og der skal en acryl bruge lidt længere tid en en på olie.

Først sliber du møblerne, vasker dem grundigt af med en trærens, grund dem, gerne 2 gange, den sidste gang grunding, kan du med fordel blande lidt af færdigfarven i. Derefter kan du give dem 2 gange færdig farve. Husk at mellemslibe og en god kost til at støve dem af med.

God arbejdslyst


Mvh Marianne


POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.


Passer søges - www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/185263

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 12:24

Øv vil det sige jeg er nød til at være grundig med sliben og grunding og al ting,for at resultatet bliver godt.

Skal jeg slibe mellem hver lag grunding og selve færdigfarven

Og stolene skal bruge tid på at hærde ordentlig,regnede da med at jeg skulle sidde på en færdigmalet stol og spise aftensmad i dag


Dorte.



Det god stil - at køre æsel med et smil

www.123hjemmeside.dk/aesellyst


Reparation af grimer,trenser,stigremme og lign udføres.

Evt .udskiftning af ødelagte remme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 maling
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 12:30

hihi - nej så hurtig går det ikke, hvis du er god kan du grunde færdig idag, men færdigfarven skal stå i 24 timer før næste lag.


Ja du skal slibe i mellem hver lag, en god ting er vandslibe papier i korn 5-600, eller bare alm. korn 120.


Hvis det er helt rigtig, så skal en acryl helst hærde i 3 uger ca.


Mvh Marianne


POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.


Passer søges - www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/185263

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 12:39

Hærde 3 uger !!!!!! .Min tålmodighed bliver vist sat på prøve i dette her projekt.

Hmmm moske er umalede træmøbler alligevel bare lige min stil.


Dorte.



Det god stil - at køre æsel med et smil

www.123hjemmeside.dk/aesellyst


Reparation af grimer,trenser,stigremme og lign udføres.

Evt .udskiftning af ødelagte remme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder til at du har travlt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 14:20

Det lyder til at du har travlt med at få din stol færdig.

.

Nu spørger du til hvilket produkt der holder bedst acryl vs alcyd.

.

Hvis du ønsker at springe over alle de forbehandlinger og den lang hærdningstid over der er foreskrevet, så bør du vælge alcyd maling. Dog kommer du ikke uden om mindst 1 slibning inden færdig maling. Den slibning er for at fjerne dvs ujævnheder du selv efterlader (løber, sandkorn, penselstrøg, penselhår osv). Dog skal der en grundmaling til uanset produkt valg. Men om man skal give 2 gange grunder og 1 gang færdigmaling, eller om det hedder 3 gange færdigmaling er lige meget rent tidsmæssigt, men ikke hvad angår holdbarhed.

.

Det skal så også siges at vælger du en alcyd maling lugter dit hjem, dit tøj, dine stof ting (duge, gardiner, sengetøj, stofsofaer mm) af terpentin i lang tid efter du er færdig med dine møbler. Så regn trygt med at holder I festen hos dig, så er det en billig brandert I får jer.

.

Så alt i alt trods den lange hærdnings tid og krævende forbehandling så ville jeg bruge mariannes forslag til i standsættelse af stolene.

.

Og til dig Marianne og andre der gør som du har skrevet: Ikke alle produkter kan klare at man blander grunder + færdigmaling til et produkt. Det kan skille. Men korrekt at i de situationer hvor det kan lade sig gøre får man en mere fyldig grunder, hvis man er til det.


Med venlig hilsen

Lena


GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation


www.minimule.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hm......
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 14:35

må altså tilstå at jeg tidligere har malet seng + bord uden at slibe... og også uden at grunde...

Det er blevet vasket rigtig godt ned, og derefter sprøjtemalet, som klart giver det bedste resultat!


Og nu har både bord og seng da holdt i fire år, uden synlig "skade"...


Så det KAN altså godt lade sig gøre at tage den nemme vej, selv om jeg selvf. vil give de andre ret i at det ikke ligefrem er den korrekte vej...

0
0
Svar på denne tråd
 
 skal dog også siges
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 14:37

at sprøjtemaling jo kræver at du har plads/rum til det (ala garage), for du kan godt risikere at der kommer maling"støv" på ting omkring...

Og det skal jo også lige ha tørretid som alm. maling...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lena...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 14:52

yes du har helt ret i at det ikke er alle produkter der kan blandes - min fejl - sorry


Men er det nu en 9010 ral farve, så er den altså ikke nem at få til at dække uden

Nej pjat, hun kan jo også bare tage den hurtige løsning, som andre skriver om herinde.

Ang. spøjtemalling, det er jo en smag sag, men er det gamle møbler så syntes jeg helt klart det er pænest med pensel


Mvh Marianne


POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.


Passer søges - www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/185263

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 21:26

Ral 9010 er kun for folk der sprøjter eller ikke tænker sig om. Den dækker af H til, nærmest gennemsigtig.

.

Det jeg mener med produkter der ikke kan blandes er fx grundmaling og emalje fra B&J (så vidt jeg husker).

.

Og vil også give Marianne ret i at møbler af ældre dato ikke bør sprøjtes, men stryges med pensel. Ligesom man ALDRIG ruller en dørkarm eller fyldningsdør.

.

Ang. sprøjtning. Så kræver det plads, godt værktøj, godt håndelag og sikkerheds udstyr (på trods af vandbasseret produkter). Det gør ikke holdbarheden bedre, men kan være med til at få tingene til at dække bedre. Hvis ikke håndelaget er der, så kan overfladen blive rug som sandpapir (ikke fedt på en stol med nylonstrømpebukser) eller den kan løbe. Bare for at sige at sprøjtning ikke er noget man bare gør.


Med venlig hilsen

Lena


GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation


www.minimule.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider