Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Genkender du denne tekst (sang)?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 02:31

Jeg hørte som barn en sang, som jeg pludselig har fået på hjernen igen, men jeg er ikke 100 % sikker på teksten. Tror nok der bliver sungert Tornet rose (måske tornerose?) men jeg mener at noget af sangen er sådan her (tror ikke det er første vers jeg har fat i).


Som en tornet rose, gi'r du mig et helt andet liv.

Et liv hvor solen den skinner, hvor du er min lykke mit forår.


Omkvæd (?): At se dit smil, en lykke, en varme, uden hvil, og du er dejlig du er min.


Tiden står stille når solen går ned, sådan en ro midt i larmen, jeg plukker en blomst, tornet rose, og standser op og nyder at være til.


Omkvæd: at se dit smil en lykke en varme uden hvil og du er dejlig du er min (uhhhuuu jahaaae du eeer miiin).


Er der noget af dette der får en klokke til at ringe hos dig med hvad det kunne være for en sang? Jeg er absolut ikke sikekr på at der bliver sunget "tornet rose" eller tornerose, men det er bare sådan jeg erindrer det. Det er en del år siden jeg hørte den (tror det er 14-16 år siden.


Hilsen christine


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 14:18

Den virker bekendt... jeg ved jeg kender den.. og læste din tråd imorges.. resten af morgenen har jeg nynnet "tiden står stille nrå solen går ned, sådan en ro midt i larmen" men jeg er ikke kommet nærmere på hvad det er for en sang...


Det er en mandlig sanger ikk? Du er dejlig du er min.. den klinger også..


Jeg nynner videre.. måske dukker den op..


:-)


Karina.

Super smuk Welsh hingst sælges. 115 i stg, 3 år , sadel og ryttervant, fantastisk sind, lærenem og ikke bange for noget..

Jeg kan godt lide dressur..... men jeg vil hellere ride tur.. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den tekst
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 14:25

kunne være noget fra Anne linnet er mit bud...men ved det ej.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zig-Zag grandprix
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 20:22

Jeg genopliver en 7 år gammel tråd med et svar på dit spørgsmål. Denne side er den eneste, der dukker op, når man søger på teksten til denne sang, så jeg synes, at svaret er værd at få med.

 

Det er sangen "Mit forår" af Anne Seier. Hun optrådte med sangen til det ungdomsmelodigrandprix, der blev afholdt af ungdoms-tv-programmet Zig-Zag i 1991. Hun vandt ikke - jeg mener at kunne huske, at hun fik en andenplads.

 

Se den på YouTube: www.youtube.com/watch?v=L_IDh4hUFss

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider