Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg kan ikke huske...?!
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 19:57

Kære HN'ere...

Jeg er i stor frustation... Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan huske...

Det startede for ca ½ år siden, og så er det bare gået ned af bakke derfra... Ved ikke hvad der er sket, men jeg kan bare ingenting huske mere...

Jeg plejer at kunne huske alt, flere år gamle ting, som stadig af en eller anden grund er printet ind på min nethinde...

Nu kan jeg ikke engang huske hvad vi fik at spise til aftensmad i går...

Eksempelvis, hvis jeg spørger - hvad skal vi have at spise? Min mor svarer - rester fra i går. Så står jeg som et stort spørgsmålstegn, for hvad var det nu lige vi fik i går??

Hvis min kæreste har fortalt et eller andet, og han så minder mig om det nogle dage efter, aner jeg ikke hvad han snakker om, før han skærer det HELT UD I PAP...

Jeg glemmer gaver, aftaler og alle mulige andre vigtige ting... Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre... Jeg bliver så flov, når en veninde siger - det kan du da godt huske Nanna! - og nej, jeg kan virkelig ikke huske noget... og jeg bliver altid mega flov. og forsøger at skjule det. Jeg fortæller ting flere gange, da jeg ikke kan huske at jeg har fortalt det... KORT SAGT - JEG HAR EN HUKOMMELSE SOM EN PÅ 100!!! Hvad pokker skal jeg gøre??

Har overvejet at gå til lægen, da det er et problem der er opstået på meget kort tid, men hvad pokker kan han gøre ved det - ingenting...

Jeg kan ikke huske en skid, og det er virkelig træls... Hallo, jeg er 20 år gammel, det kan da ikke passe at jeg ikke kan huske fra den ene dag til den anden...

For nyligt læste jeg en historie (historien fyldte ca ½ side), som forargede mig meget, jeg skulle så genfortælle den 5 min efter, til en grupper venner. Da kunne jeg max huske halvdelen, og fik ikke engang hele essensen af historien med. Så en veninde som også havde læst den, kom til undsætning... Det var så flovt, har lyst til at krybe ind i mig selv når det sker... Hvad fanden skal jeg gøre???


Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Honey Bee (til salg)


Lækkert palominoføl sælges, se præsentation!


BRUN GALLAKJOLE SÆLGES - SKRIV PB FOR BILLEDER


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 20:10

hvor ubehageligt! Jeg synes du skal ringe til lægen imorgen tidlig og få en tid.


Har sgu ondt af dig, kan godt forstå det er frustrende!


Håber lægen kan hjælpe dig.



Mange hilsner



Mia




Så ankom Andrea Nikoline Petersen :)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 20:17

sagtens følge din frustration..


Jeg husker som en hullet si, alt skal skrives ned, jeg skal mindes om ting flere gange og skal noget ordnes skal jeg mindes om det mindst dagen før.


Mit er så kommet efter et styrt fra hest.



Miniature hingsteplag sælges.

Kig præsentationen for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Styrt fra hest...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 20:24

Tak for svar...

Jeg ringer nok til lægen på mandag. Skal til festival fra i morgen af, så har ikke tid før... Selvom jeg nu på ingen måde tror der er noget han kan gøre... Men det er da forsøget værd...

Jeg frygter også lidt at det her kommer fra styrt af hest. Jeg fald af Madiken kort efter jul, og slog baghovedet direkte ned i asfalten (havde godt nok hjelm på) - aner ikke om det kan være det, men det passer meget godt med tidspunktet det hele startede på...

Årh gider ikke det her - JEG VIL HUSKE IGEN!!!


Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Honey Bee (til salg)


Lækkert palominoføl sælges, se præsentation!


BRUN GALLAKJOLE SÆLGES - SKRIV PB FOR BILLEDER


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm jeg
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 20:27

knaldede også baghovedet i jorden, med ridehjelm heldigvis. Og mit startede samtidig. Jeg fik så piskesmæld, forstrukket ledbånd, ødelagt bruskskive osv.


Håber da du slipper for flere mén.




Miniature hingsteplag sælges.

Kig præsentationen for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 du har
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 00:25

... nok fået en hjernerystelse i det fald. Det kan godt påvirke hukommelsen.


Her kan der læses lidt om hjernen og hvordan den virker www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/ hukommelse_arbkort.asp

0
0
Svar på denne tråd
 
 har det på
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 02:14

presis samme måde, kan simpelthen ingenting huske, tror også det startede i 20 års alderen. og ja det er virkleilig skræmmende og vildt frustrerende. det der generer mig mest er nok at jeg har svært ved at føre en samtale da jeg simpelthen ikke kan huske, hvad jeg vil sige eller fortæller om noget der interessere mig.

det gode er at jeg kan læse den samme bog igen og igen og stadig blive overasket over slutningen

min læge mener ikke rigtig han kan gøre noget ved det, jeg fik at vide at jeg skulle øve mig i at huske det var vidst alt.


Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 02:28

kun alt for godt, det er meget ubehageligt!


Efter tre hjernerystelser med kun få måneders interval, et styrt med en hest og en bilulykke er min hukommelse til tider absolut ikke hvad den har været. Jeg kan også glemme helt banale ting som folk har sagt, men det er dog kun i tider hvor jeg er lettere stresset bilder jeg mig ind.


Jeg håber du får styr på dit - jeg ved hvor frusterende det kan være. Held og lykke :-)


Mange hilsener,

Juliette


Salg af OX-arabere af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes


Stolt ejer af Shulay Gold Fever, Dalí SS, Perseus, Shaklan, Twister, Pyrit og Sisca

7 års Krack C/Ferro dressurhingst sælg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Nanna
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 05:04

jeg vil foreslå dig at gå til lægen, hvis du har slået hovedet skal du undersøges ordentligt, hvis du ikke har været ude for en ulykke, kan du sagtens bruge lægen alligevel, det kan væres stress eller noget så simpelt som vitamin og mineral mangel.


Du skal ikke tage sorgerne på forskud, i mange tilfælde kan man træne sin hukommelse op.


Jeg har selv piskesmæld og oplevede det samme, alle de kloge sagde at jeg måtte lære at leve med det, men jeg har trænet efter et specielt program og er nu næsten der, hvor ungerne ikke kan få dobbelt lommepenge ud af mig længere.


Der er stadig ting jeg glemmer, men så må jeg jo bare undskylde.


hilsen


jette



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jette Skovgaard
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 08:00

Hvad er det for et program?


Jeg har ikke helt så slem hukommelse som Nanna beskriver, men føler helt sikkert jeg er blevet dummere de sidste par år efter et par skader på nakke/hovede. Især min koncentration er helt i skoven nogen dage.


:Pia



*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min korttidshukommelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 08:05

har været dårlig siden jeg blev sparket i hovedet af en hest, for en del år siden efterhånden.

Dog er jeg blevet bedre og bedre.


Nu er den gal igen, da jeg har den ene fod inde i en depression. -Det er så galt nogen gange, at jeg kan sidde og læse i en bog, og pludselig aner jeg ikke hvad jeg er igang med!


Det skal dog siges, at jeg har lavet nogle seriøse omrokeringer i mit liv de sidste måneder og nøj, hvor har det hjulpet! Nu er det kun rigtig slemt, hvis jeg glemmer at holde mig nede på jorden (jeg er slem til at ville lave alt på en gang, hvis jeg for en god ide).


For sikkerhedens skyld, ville jeg tage et smut til lægen. Om ikke andet for bare så at få afvide man er lidt distræt. -Men jeg tror nu også på det snildt kan være hjernerystelsen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 14:02

Jeg har en veninde som har det nøjagtig som du beskriver det. Det kommer udelukkende af depression. Utroligt, men sandt. Stress kan også være skyld i den slags.


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jette Skovgaard
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 14:08

Vitamin- og mineralmangel? Kunne du uddybe lidt nærmere?


Det er nemlig påfaldende at både min mand og jeg er begyndt at huske dårligere og dårligere (og SÅ gamle er vi heller ikke ). At teen-age sønnen har udpræget elendig hukommelse er vel blot naturligt (prøv en dag at læse lægens brochure over hjernerystelse og sammenlign med en gennemsnitlig teenager. I grunden må de gå rundt med kronisk hjernerystelse ).


Men vitamin- og mineral mangel kunne godt forklare os "gamles" problem. Men hvad og hvilke??


mvh

kirstenj

0
0
Svar på denne tråd
 
 min hukommelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:30

tog skade da jeg i en alder af 17 fik epilepsi... min læge foreslog at jeg løste krydsogtværs og andet af den slags hjernegymnastik, da det styrker hjernen,(spørg mig ikke hvorfor) men synes da også at du som det første skulle et smut forbi lægen...


hels og lykke og god festival


Knus Nanna

som har fået nyt job fra den 13 august :-D

Nu med Fjordbollen Brian, som gerne vil have en part 2-3 dage om ugen :-)

Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også jeg lider
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 21:58

af udtalt mangel på hukommelse. Bare så noget som at skrive et indlæg her på HN er noget af en stor opgave (måske skulle jeg ikke gå så meget op i stavningen, men det gør jeg og tasterne har det med at flytte sig, mens jeg skriver )


Det lyder, som du har slået hoved. Skaderne efter piskesmæld kan godt først komme et stykke tid efter- men hvordan det er med hjernerystelse ved jeg ikke.

Få evt. din læge til at hevise dig til neurolog eller lignende.

Skriv evt. det op du vil spørge lægen om, for med vores hukommelse glemmer man med garanti noget alligevel og husk sedlen


Selv fik jeg et piskesmæld i december 2006 og kan stadig dårligt huske fra næse til mund- jeg skriver altting op og glemmer så hvor sedlen er og går nærmest i panik, til jeg har fundet den .

Mig der altid før var, den der havde "styr" på alting.


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg glemmer osse tit ting!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:17

Men det skyldes nok at osse jeg står et sted mellem depression og stress..


Jeg har heller ikke en fed hukommelse, men jeg har fundet en kalender til at ligge på skrivebordet, hvor jeg skriver alt ind i, så står det på skærmen.. Det er sper smart!


Men jeg sys du skal smutte til lægen, det kunne være han kunne finde på en undersøgelse..


Held og lykke


Mange hilsner fra Holly Dolly

Jeg søger part på en sød og rolig hest nær KBH.

Jeg savner ham, min hvide prins, min skat.. Du vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalalala
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:38
Hvis lægen ikke kan finde ud af det, så får du en henvisning til hukommelses klinikken i Skive.
Kan se du er fra Løgstør, så det burde kunne lade sig gøre

De er dygtige!

Jeg går der nu, også i forbindelse med et slag i hovedet, så hvis de andre læger går i stå, så kan de hjælpe dig

>Rikke/MissFejrskov


- nu med egen lejlighed
0
0
Svar på denne tråd
 
 Også her
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:56
Jeg huskede førhen som en haj... simpelthen alt kunne jeg huske.

Nu forsvinder min pung, bilnøgler osv hver dag og jeg kan virkelig ikke huske hvor jeg har lagt det. Når min pung bliver væk, så er den typisk væk i ca. 4 dage før den pludselig dukker op... et eller andet sted hvor jeg ihvertfald IKKE har lagt den

Aftaler husker jeg heller ikke så godt som før, men det er mere de "hurtige" ting jeg glemmer. Det er dødbelastende og manden har også lagt mærke til det.

Jeg faldt af hesten for et år siden, slog hoften "ud af kurs" og led af frygtelig hovedpine og rygsmerter i lang tid efter. Rygsmerterne er der stadig. Min fys. mener jeg har haft et piskesmæld på den måde mine muskler modarbejdede hinanden, men det er aldrig blevet bevist. Jeg husker ikke at have haft slået mit hoved, smerterne kom ikke med det samme, men et par dage efter styrtet.

Jeg ville også være interesseret i nogle metoder, så jeg igen kunne lære at huske som før

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Citat: Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd
 
 B12 vitamin mangel
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 02:36

B-12 vitamin mangel giver den tilstand du beskriver.


Jeg har selv lidt af det i flere år, lægerne blev ved med at sige det var fordi jeg har været igennem flere langvarige oprationer. Men da jeg var færdig-opereret, blev det ved i flere år efter.


Anyway, jeg røg til en hjerneskanning for at se om jeg havde taget skade af narkoserne. Dette var ikke tilfældet, med ved en gennemgående analyse af mit blod, fandt de ud af at jeg ganske enkelt ikke kan optage ting som b-12, folinsyre, kobolt osv derudover er mine røde blodceller for store og deforme.


Din læge kan ikke tage denne blodprøve og analýserer den. Du skal en tur på sygehuset for at få den lavet, og analyseret.


Ved alm. blodprøver ved lægen, kunne mit ikke ses. Der viste prøven bare at min blodprocent var lav.




Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider