Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Se på hest. Hvad skal jeg gå efter??
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 16:49

Jeg er gået lidt i baglås over hvad jeg egentlig søger af hest.


Her er lidt om mig og min tid:


Redet i lidt over 20 år. De sidste 15 undervisning af forskellige beridere. Har i tidens løb tilredet en del ungheste. Jeg kan godt være lidt striks over hvad en hest må og ikke må men er ALDRIG hidsig og mishandler dem ikke.


Tidsmæssigt får jeg nok ikke redet hver dag men med trailer og ridebane hjemme bliver det ikke til flere dage fri ad gangen.


Jeg vil gerne ride dressur, spring er ikke noget for mig. Jeg vil gerne ride stævner men det er ikke sikkert jeg kommer af sted, i hvert fald ikke ret tit. Selvom jeg har redet i mange år er der ingen tvivl om at jeg kan meget men har meget at lære. Jeg har haft 4 års pause og kom igang igen for 2 år siden.


Ved det at den skal stå hjemme er det noget der kommer til at foregå ret ensomt ved det at det "kun" bliver til undervisning op til 2 gange om ugen ude af huset.


Jeg søger en analyse af hvad jeg skal kigge efter ung gammel redet la m-klasser.


Pris mæssigt vil jeg betale MAX 75000,-.


Er der nogen der vil give deres vurdering af hvad type hest jeg skal have?? Ikke nogen specifik hest bare en analyse af alder og udd. niv.


Pia Nielsen

Hest købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 en gammel dressur haj...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 17:21

Jeg vil anbefale dig at købe en godt tilredet hest, som har nogle år på bagen. De kan ofte tåle at stå stille i nogle dage, uden træning. Og så ville det være godt hvis det var en gamel stævnehaj - så de få gange du kommer til stævner, at den ikke flipper ud...

Søg en hest i alderen 8-14 år, som kan gå noget dressur. Du kan jo evt. lære den op selv, hvis den ikke kan alt det du søger.


Synes det ville være dumt at købe en unghest...


Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza


Rigtige heste, er under 1.60!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 17:26

Du bør nok ikke købe en unghest, det kræver man har tid og overskud da de i den alder har behov for at opleve og lærer.


Køb en der har nogle år på bagen, og som har været ude og se lidt stævner.


Nu leder jeg selv efter hest, og ved at med 75.000,- får man nok ikke meget hest der går M. Jo så skal du være ufattelig heldig eller kunne se igennem fingre med gamle skader eller unoder som trækker ned i pris.


Alt held og lykke med heste søgen.


kh



Mette


Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching



Undervisning på Hele Sjælland, og nu også i Malmø!


Kvalitets unghest søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestekammerat
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 17:29
Du siger, at den skal stå hjemme- så har du vel en selvskabshest til den? Så kan du evt. få en part eller veninde til at ride den, så det ikke bliver ensomt med kun 2 x undervisning/uge!




Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 17:38

er der selvskab af mindst 2 hopper.


Mht til at købe en hest med år på bagen så synes jeg ikke altid at prisen hænger sammen med det man kommer op og ride på: kantet gang slæbende bagben ikke til at stoppe ikke til at flytte for benet.


Generelt set tror jeg det er bedre at købe en 5 års. Men jeg vil gerne høre mere fra jer.


Pia Nielsen

Hest købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 hestevalg.
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 17:55

køb en velredet hest på mellem 8-14år, -noget som DV eller lignende, så får du en jævn hest. -jeg vil nu tro man sagtens kan finde en ordentlig hest til 75000kr, -jeg har ikke set nogen steder den skal kunne gå M klasser, men f.eks. en der kan gå en LA kan du sagtens få til den pris.


held og lykke med din søgen.




mvh. Gitte & Tyran.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Oldenborg
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 21:38

Jeg syntes tit at jeg støder på gode oldenborgere, de som jeg kender kan udemærket så nogle dage uden at koge over, desuden syntes at man får mere veluddannede heste for pengene.


Conni


______________




Ejer af www.lehmanns-rideudstyr.dk

(Tidligere kendt som www.unikrideudstyr.dk)


Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne her måske...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 21:43

Der står at den har en ubetydelg handelsfejl, tilgengæld er den ren både i røntgen og i handelsundersøgelsen, som er uden anmærkninger.


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/153494/2/


Conni


______________




Ejer af www.lehmanns-rideudstyr.dk

(Tidligere kendt som www.unikrideudstyr.dk)


Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg læste
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 22:03

engang for ikke længe siden at købere ofte gjorde den fejl at de købte en alt for veluddannet hest med det resultat at hesten ikke fik de udfordringer den var vant til og dermed fungerede samarbejdet mellem ny ejer og hest ikke længere optimalt. Den nye ejer mener jo selvfølgelig at det er helt og holdent hestens skyld-men det er det jo egentlig ikke


Der hvor jeg nok vil hen er om ikke ligeså godt man/jeg kan købe en 5 års der er redet ordentlig i grundridning og så lære resten SAMMEN med hesten. Prisen er jo et eller andet sted den samme. Hesten købes IKKE med videre salg for øje. Det skulle meget gerne være en "Keeper".


Jeg tænker osse lidt på om man på en eller anden måde forpligter sig til at komme ud til stævner når man køber en hest til de penge (op til 75-80.000) eller er det bare normal pris for en jævn hest. Jeg synes det er ufattelig mange penge


Conni: Har set omtalte hest. Jeg vil ikke kommentere på den fordi det lige netop var det der IKKE var hensigten med denne tråd.





Pia Nielsen

Hest købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Temperament
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 22:20

Jeg synes ikke det nødvendigvis er et "problem" at købe en yngre hest som ind imellem kommer til at stå lidt. Det tror jeg er et temperamentsspørgsmål snarere end så meget andet.

Derfor tror jeg ikke det er en helt dum ide at købe en 5-6 års hvis bare man selv har kundskaberne til at kunne videreuddanne dyret. Hvis du er indstillet på at få undervisning fortsat burde en god træner kunne hjælpe dig på dette punkt hvis du føler dig lidt usikker - man kan jo få dårlige vaner af at ride selv desværre...


Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ung/ældre
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 22:41

Tror du skal kigge ind i dig selv om hvad du vil som rytter.

Køber du en unghest så skal du forvente at ride grundridning de næste par år, men køber du en godt uddannet ældre hest kan du ride de øvelser det passer dig.


Jeg har en dressurhest på 13, som jeg bare kan sætte mig op og ride hvad jeg nu lige har lyst til, men er mest til at ride heste op og har derfor nu lånt den hest ud for at få mere tid til unghesten.

Om det så er den rigtige beslutning kan kun tiden vise.


Hvad der så er det rigtige for dig kan nok kun du svare på.


Held og lykke i din søgen.


mvh.

Britta

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu diskuterer
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 22:54

vi alder og udd. niv. Jeg synes ikke at se mange 5 års der går LA men der er da nogen.

Er det meget normalt??

Sådan en kunne jeg da godt fristes til at købe


Pia Nielsen

Hest købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 unghest
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 23:49

Hej. jeg synes overhovedet ikke du skal fokusere på om en 5 års går la, snarere tværtimod, selv ville jeg aldrig købe en 5 års der går la, jeg ville tænke hvordan har den gået som ung, blev den redet meget allerede som 3 års,kan den være disponeret for skader pga. meget dressur ridning tidligt i livet?, og endelig er det la på klubplan så prøv at tage ud til nogen af de små klubstævner og se de heste der rider la, kvaliteten må man nogen gange lede længe efter.

En 5 års mener jeg skal gå stabilt i alle gangarter,med halsen godt nede, men skal reagere når du tager en halv parade og løfte sig ved at sætte bagbenene længere ind under sig og komme lidt op fortil, efter et par skridt skal den slappe af igen og halsen sænkes, vigtigt er osse at hesten kan vente, så traver den frisk fremad og du ber den om at sætte tempoet lidt ned,ja så gør den det selv om den egentlig helst ville fortsætte med det højere tempo, det er hvad jeg kalder vigtig grundridning, og der er mange heste der ikke har den iorden, sidder den i skabet så ski vær med om den står til ld,lc eller la niveau, køb den.

Nå ja måske har jeg sat det lidt på spidsen, men at finde en hest med god grundridning og godt hoved er faktisk ret svært.

Angående race har jeg selv lige solgt en 5 års oldenborg til en rytter som dig, og hun er super glad for det gode hoved der sidder på den.

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grundridning
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 07:59
Undskyld, men en 5-års med god grundridning, går da netop LA, ellers halter grundridningen et eller andet sted.
0
0
Svar på denne tråd
 
 måske måske ikke
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 09:35

Ja det gør den måske/ måske ikke men den behøver ikke være startet til stævner så man kan bevise den går la, og har da set mange spørger om det er noget man har på skrift.

grundridning har i mine øjne ikke noget at gøre med om den som 5 års kommer total rigtigt ind i en parade, laver chenkelvigninger korrekt osv, det har noget at gøre med om hesten reagerer og hvordan den den reagerer for hjælperne, i øvrigt har jeg set mange la heste der ikke har grundridningen iorden, så synes ikke man kan sætte ligheds tegn ved at går hesten la så har den korrekt grundridning.

Grunden til jeg ikke ville fokucere på om den kan gå la er fordi hvis den har korrekt grundridning så er selve øvelserne nemme at lære hesten bagefter, det er grundridningen der efter min mening tager tid.

Pia jeg synes sagtens du kan vælge en 5 -6 års, for som du siger køber du en kanon hest der kan det hele, er det ikke sikkert samarbejdet bliver godt og den vil måske mangle udfordring, der er tråde om nogen der har købt netop sådan herinde, de regner så med mindst at få pengene hjem igen nu den skal sælges 6 måneder efter køb, og det er ikke nemt.

Vil tro du kan finde en god feks. oldenborg til omkring 50.000, men det kræver jo at du har tålmodigheden til at lære den tingene, så det skal du gøre op med dig selv om du gider, selv synes jeg den største sejr er at få hesten til at forstå noget nyt og opleve det fungerer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hest på fyn
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 09:45
Hov Pia, så lige i en tråd du er interesseret i en hest på fyn, skal vi ikke snart høre lidt mere om den?, det bliver jo spændende at følge hvilken hest du køber.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia det er da noget sludder
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 10:00

Heste ejer IKKE ambitioner, det er som regel knolden i sadlen der er prop fyldt med dem og så måske ikke er så dygtig som det de har købt.


Og hvis rytter ikke tager undervisning, så bliver en velredet hest hurtigt til en fusteret hest...


Og nej 50.000-60.000 er ikke meget for en hest på 6-9 med grundridningen total på plads og muligvis inde i M klasserne.


Det koster en sund og rask hest.


Ja nogle gange skal man endda af med 65.000 for en med en "ubetydelig" handels fejl


Illum...

.

.

Hvis man er født med en sølvske i munden...så er man vel taget ved kejsersnit...

Ikk`

0
0
Svar på denne tråd
 
 JNamen dog.
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 10:16

Du kan sagtens få en hest til 75.000 kr rammen som går noget M dressur.


Prøv at søge på markedespladsen.

Der da mange rimelig smukke.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Seriøs Rytter - Søger 'Dressurstjerne' *LÅN*


0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum altså
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 12:17

det var jo lige netop det jeg sagde.


Jeg har valgt kriteriet "LA" fordi det så ikke er en helt rå hest. Det betyder ikke at det kun er det der er gældende.


Jeg mener med mine ambitioner eller mangel på samme at det for mig måske er klogest at købe en yngre (5år ca) og så lære sammen med hesten for undervisning er et must.


Gabella: der er rigtig mange jeg er interesseret i men de bliver udbasuneret herinde. Den der bliver købt vil blive fremvist med billeder og pral når den tid kommer. Det var meget nemmere da jeg købte ditte, hun var nr. to jeg kiggede på. Nr. 2 jeg kiggede på i denne omgang var aftalt pris og dyrlæge og det hele. Så sagde sælger at den forresten var væver . Så nu er vi på den igen.


Det kniber bare med at få Henrik med ud og kigge for mange står faktisk langt væk.


Pia Nielsen

Hest købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke med det
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 15:47

Jeg stod selv i en sitution, der ligner - lidt!


Jeg valgte for ½ år siden at købe en - dengang - 5 års oldenborgvallak, netop med grundridningen i orden. Havde startet et par lc-stævner. Han er nem og samarbejdsvillig i ridningen - og selv om jeg ikke har prøvet at ride en ung hest op, så forstår han nemt hjælperne til nye øvelser. Oldenborgere har på mange måder det rette sind til ryttere som os. Jeg får så undervisning for at hjælpe - mest mig - i den videre ridning.


Han er vidunderlig at omgåes - og det tæller jo også en del.


Han kostede 45.000,- og er købt på Sjælland.


Held og lykke med søgningen ... og håber du bliver afklaret omkring, hvad du søger.


Sys





Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestekøb
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 16:18

STOP RODEO PÅ DANSK GRUND!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider