Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Din bedste opskrift på su
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 20:33

NU er jeg altså træt af pasta med pasta...


Og rugbrød er faktisk lidt kedeligt hver dag, når hamburgerrug er det der er nemmest at betale sig fra..


Så alle her inde på HN, har du/I en god opskrift på su-venlig mad? (su-venlig = billig Bare så vi er enige )


Så alle sammen.. Kom med den bedste opskrift..


Gerne opskrifter med pasta, som ikke kræver en ovn


VH


Sandra





Nu med egen fjolle..

Lotus.. Hun er mærkelig, men man holder a' hende.



"Lev mens du gør det, elsk mens du tør det"
Citat fra Nik & jay's Sang "Èn dag tilbage"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 20:38

Jeg er selv på su og får tit gode bøffer, stege og andre gode ting.

Jeg handler i føtex og bilka lørdag 30 - 45 mmin før luk og netto omkring middag - der er priserne sat meget ned fordi det somregl kun kan holde sig til næste dag. Gælder så om at have en fryser


Så mit råd er, at lure hvornår dine butikker sætter priserne ned på kødet



0
0
Svar på denne tråd
 
 Langt på cykel
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 20:41

Der er desværre lidt langt til den nærmeste store butik (Føtex, Kvickly og Bilka etc.) Især på cykel


Men tusind tak alligevel for dit råd


Andre der har gode råd eller su-opskrifter??


Vh


Sandra




Nu med egen fjolle..

Lotus.. Hun er mærkelig, men man holder a' hende.



"Lev mens du gør det, elsk mens du tør det"
Citat fra Nik & jay's Sang "Èn dag tilbage"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 20:42

Nå ja... så studerer jeg også aviser grundigt... dyr wc papir er f.eks af og til på tilbud til 10kr.

Det samme med gode Steff pølser - dem køber jeg aldrig til fuld pris. Kun hvis jeg finder en god pris i en reklame.

Er ikke al billig mad der er lige godt, så der gælder det også om at finde ud af hvad der er godt eller ej. F.eks billig bacon i tern i netto plejer at være ok efter min mening, men billige pølser bryder jeg mig ikke om...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hedder hakket kød på 101 måde
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 21:06
Er du vegetar?
Man kan jo lave kødsovs/frikadeller, så der er til et par dage- evt fryse ned. Til kødsovs kan man få kogt pasta- eller ris.
En rest kogt ris kan steges med pølsestykkerrbaconternngrøntsagerer til "fried rice". Husk soya! ;-)
Frosne grøntsager kan også lige steges på panden/wok (hvis man har)- og spises med rugbrød til. Brug soya, paprika og peber til at krydre med.
Farsbrød/forloren hare er også godt som pålæg.

Kartoffelmos- kan bruges som pålæg- og i en ret næste dag, som "låg" over kødsovs. (Sheepherds Pie). (Til kartoffelmos køber jeg tit bagekartofler, de skal så lige skives= man sparer penge og energi- også kommer jeg 4-5 gulerødder i mosen evt pastinak, persillerod- eller en anelse selleri.).
Er du til fisk- så er Pangasiusfilet til en 20 kr en mulighed (i Fakta). Rester kan gå til pålæg.

Lav din mad spændende med krydderier og løg/hvidløg. Køb årstidens friske grøntsager- lav madplan, så alt bliver brugt.


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 21:15
Hvad med ris? Kog noget ris og put en halv dåse tun i + et par tomater i små stykker! Det smager faktisk udemærket.

***** Snepony *****


If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi


Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell



0
0
Svar på denne tråd
 
 planlægning
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:11

er mit bedste råd. Planlægning og altid et velassorteret basislager, altså pasta, ris, dåsemad og fryser grøntsager.


Og min yndlingsret: Pasta med spinat og feta.


Det er så nemt:

Pasta og i en anden gryde spinat, evt med lidt mælk i og i hvertfald salt og peber. Når det har boblet lidt kommer du fetaen i, og tager det af varmen. Fetaen kan også vente med at komme på, til du har heldt spinaten over pastaen og så drysse fetaen over, det ser pænere ud ;)


Jeg har altid hvidløg og ingefær i mit basislager, og med det og grøntsagsrester, ris/nudler kan man lave nogle en lækker thai-agtige ret. Egentlig kan kokosmælk og/eller sursødsovs redde alt hvad man laver med ovennævnte ingredienser ;)


Men det vigtigste er stadig planlægning, så man ikke behøver smide noget ud og så man ikke skal ud at handle så tit, for der ryger næsten altid noget ekstra i kurven når man er ude at handle




Søger en hest/stor pony at passe/ride i cykelafstand fra Hjørring. Se mere på min præ. eller skriv og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Phillypasta -min favorit!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:35

Phillypastaen som vi vender tilbage til igen og igen!


Mængderne i opskriften nedenfor passer 1 aftensmåltid til vores familie bestående af et barn på 4 år og 2 voksne. For dig er der mad til 2 dage, eller til frokosten dagen efter.


Svits et finthakket løg og tilsæt en af følgende ingredienser:


en pakke bacontern eller skinkestrimler

en pakke rejer eller krebsehaler

Kyllingebryst i strimler


Vend en pakke Philidelphiaost ud over, og når den er smeltet spædes evt op med lidt vand/mælk til en passende konsistens.


Serveres med pastaskruer (først på måneden kan du bruge frisk båndspagetti ).


Philly-osten sikrer en fin og delikat smag, så modstå fristelsen til at krydre retten, det er helt unødvendigt!!


Du kan med fordel tilsætte andre grøntsager du lige har i huset: peberfrugt, gulerødder, broccoli, svampe mm.

Til gæstemad kan du pifte op med friske basilikumblade og flute fra bageren/pizzamanden (som ikke behøver komme i ovnen).


Frem for alt er retten super nem, hurtig at lave og kan næsten ikke mislykkes.


Prisniveau:

1/2 pakke pastaskruer ca. 4 kr

1 Philidelphiaost ca. 12 kr

1 pakke skinkestrimler ca. 12 kr

(går ud fra at du har løg i huset)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tomat suppe
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 08:20

Eller osse er der tomat suppe.


Den laves af dåse tomater fra netto. Noget løg og becon. ( du skal ca. bruge 3 dåser.

Og så noget mælk vist. Jeg er ikke helt sikkert på opskriften - men vil du ha den, så skriv lige en PB ..så spørger jeg min mor :-D






Støt de græske hunde
www.graeskehunde.dk
<3 Nu med part på Bella <3
<3 Og med katten Belle <3
TØJ SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd
 
 For 50 kr.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 08:46

kan jeg købe ind så jeg har til en sandwishburger i 4 dage. Godt til madpakken.


Det består af iceberg(10 kr), Kalkunpålæg(10 kr), Agurk(6 kr.) og durumboller(20 kr.). Det giver ialt 4 dages frokost. Det kan sikkert gøres billigere med rugbrød (y) eller almindelige burgerboller. Som smør bruger jeg selv en dressing ;)


Det er guf, og meget billigere end det kantinemad man kan købe, hvor det er en kedelig sanwish til 23 kr.


Ellers kan du vel købe en pose wokblanding hos netto og så lave en lækker wokret med din pasta. Det kræver selvfølgelig at man har en wok ;)


Ellers så er gulerødder og æbler også gode.


Men nu er jeg jo så heldig at jeg stadig bor hjemme, så det er kun frokost jeg skal tænke på *gg*


Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 14:36

Hold da op en masse ting man kan lave


Og ja jeg har faktisk en wok, desværre kan den ikke stå på kogepladen, da kogepladen er for tæt på væggen


Det med at fryse ned har jeg prøvet.. Men jeg glemmer at jeg har det i fryseren


Men tusind tak for alle jeres råd. (Jeg kan desværre ikke lide tomatsuppe, selvom det ville være nemt)


VH


Sandra




Nu med egen fjolle..

Lotus.. Hun er mærkelig, men man holder a' hende.



"Lev mens du gør det, elsk mens du tør det"
Citat fra Nik & jay's Sang "Èn dag tilbage"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Duckling6771
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 14:58
Der er jo mange former for suppe, jo ;)

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 15:02

Hvis i har super bedst der omkring hvor du bor, her de, de bedste lasanger (staves ?) der for en 10 ;D


Det er dem med en gul strive over, som er en af ders ejene vare ;D


Og man bliver bare mædt af dem ;D man så så bare have en ovn, eller en mickobøgle ovn for at lave dem ;D


Mvh Jeanett


Søger praktik plads , jeg skal på landbrugsskolen sjælland den 1 ausust. så søger parktil plads fra den 1/10/2007 til 1/10/2008.

Se her : www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=12&i=

0
0
Svar på denne tråd
 
 tomater
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 15:19

Flåede tomater fra dåse.


Opvarmes i gryde. kan tilsættes diverse yndlingskrydderier. hvis du har en rest skinke eller andet kan det kommes i.


Overhældes rid eller pasta eller bulgur. Har du revet ost er det et +.


Omelet.


3-5 æg. 1 1/2 sp.ske væske pr. æg (bedst med mælk, men vand kan sagtens bruges. Faktisk er appelsinjuice slet ikke dårligt - skal prøves med ost).

Piskes sammen.


Så "rydder" du hylder og køleskab/fryser. Kom skinke, coctailpølser, ærter, majs, og/eller champignon m.m - hvad du nu har og har lyst til. Og meget gerne ost.

Salt og peber samt evt. timian eller estragon.

Røres.


Hældes på en pande ved svag varme. Læg evt. låg over eller lav et selv af sølvparpir.

Så venter du indtil omeletten er bagt op.

Pas på med varmen.


Dette har jeg lavet rigtig meget med 2 heste og på su.


Og selvom det ikke er politisk korrekt at købe 5 kyllinger for 120 kr (eller hvad de nu koster i dag) Så er der rigtig meget mad i dem. Du kan f.eks vælge at koge dem godt. Pille alt kødet fra skrogene. Læg kødet i portionsposer. Så har du kød både til ovenstående og til diverse wok-mad.

Suppen kan du bruge, især hvis du koger extra på skrogene, og lader suppen blive lidt koncentreret. Den suppe kan du så bruge til alle mulige ting. Sovs. Legerede supper, alm suppe hvor du igen kan komme alt muligt i alt efter hvad du lige har.


Det var vist lige det jeg kan komme på.


Nå nej den klassiske. Kød på tilbud, typisk kæmpekøb. F.eks hakket kalv og flæsk. Lav kødboller af kødet. Og du har til kødboller til ris, boller i karry. Boller i tomatsovs.


Suppen du koger bollerne i bruges at basere sovsen på.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nem og billig mad
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 15:56
Prøv denne side: http://www.studentermad.dk/ :)
Den er ret go



Hilsen Malene - med First-Donna af Hvarre <3

*Og med de tre missere; DK Scarlett-sandra's Aragorn, Saxo & Øffe <3*


* Oldenborg heste kan og vil... *



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp hjemmefra
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 16:45

Selv er jeg så heldig at have flinke forældre med adgang til meget kød i fryserne... Når de så laver frikadeller eller kødsovs blive der også lige en pakke til mig.

Kødsovsen var der måske alligevel ikke mere af end at der kun ville være til en af dem dagen efter - og så er det jo fint at jeg kan få det...

Gratis mad = god mad... Og mine forældre vil hellere støtte på denne måde end ved decideret at give penge - og det er jo fint - så bruger jeg ikke de penge på noget til hesten...

Har også før købt meget stort ind og så haft det opbevaret hos mine forældre - for den der lille fryser inde under køleskabet kan ikke indeholde ret meget af gangen...


Når nu du har adgang til pasta så lav rigeligt om aftenen og lav så dagen efter en kold pastasalat. Lidt tun, peberfrugt og tomater, samt majs og ærter og så er den hjemme.


Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hgfjykjlækæøklø
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 16:45
Køb billig tun, ananas. Og så pitabrød. Lav salat til et par dage.

Pastasalat med tun, majs, kryderrier smager faktisk også godt. Med et flute eller to til.

Køb kun på tilbud, så kan du faktisk få meget godt mad til billige penge.

Havde du boet tæt på Bilka. Så har de tit tilbud på billigt kød x antal pakker kød til 200 til 300 kr. Sådan 8 pakker for 300 kr, alla tilbud, kan her hos mig ene og alene holde 1 måned godt. Og ellers er det skrevet link til studentermad rigtig god. Er selv inde på den side tit.

Hilsen

Hest søges i Odense, omegn. Part. Efter sommerferien. Skriv for info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pesto pifter op
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 17:08

Jeg vil iøvrigt anbefale dig at have et glas pesto i køleskabet.


En skefuld omrørt i en pastasalat hæver niveauet betydeligt, og der er til rigtigt mange gange!

På den måde kan du udnytte enhver pastarest til frokost dagen efter.


Er det sidst på måneden kan man godt klare sig med pastaskruer, majs og pesto. Dét er billigt.




En hel anden idé er risengrød. Når først du har kogeris og kanel fast i skabet, skal der kun investeres i 1 liter mælk og 1 pakke smør for at få aftensmad.

Resten laves til klatkager med syltetøj, det er billigere end en pakke rittersport fra kiosken





0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkersulten
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 17:12

En billig dessert, hvis du har en sød tand.


Grød med mælk eller fløde:

1 pakke æble/svedske/jordbær-grød ca. 7 kr

½ l mælk/fløde ca. 7-10 kr


Ellers kan det rigtigt godt betale sig at købe kasser med pindeis i billige supermarkeder og så holde sig fra at købe dem stykvis ude i byen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Æggekage
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 17:36
8 æg
En sjat mælk, cirka 2 dl
lidt kogte kartofler i skiver
En dåse majs.

Røres sammen, smides på en meget varm pande med smør. Låg på, stege stege og værsågod, så har du mad. Smid bacon (naturens eget krydderi!) ovenpå og evt cherry-tomater i halve, lidt purløg og spis rugbrød til.

Dagen efter spiser du skidtet koldt morgen, middag og aften og sådan en pandefuld rækker en uges tid.

Ellers er kartoffelmos genialt. Det kan bruges i sig selv, koldt som pålæg, som låg på shepherd's pie og når det er ved at være røvsygt smider du det på panden og laver rösti af det. Igen kan man lave mad til en uge så let som ingenting

/Anna
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 17:42

Det er jo somregel kødet der er dyrt i indkøb, men også noget af det der skaber variation i måltiderne. Hakket kød fås næsten altid billigt, men hold øje med tilbud på andet kød, der kan fryses ned i protionsstørrelser til 1 person.

Regn efter om du kan få kødprisen ned under 15 kr for et måltid og lav simpelt tilbehør.

Hav altid gulerødder og løg i huset, det kan pifte alle gryderetter op, og gulerødderne kan koges som tilbehør.


Laks

Når der er tilbud på 5 stk frossen laksefilet til 50 kr så slå til.

1 stk steges på pande og spises med ris (evt pasta) og spinat.


And

Af og til er der tilbud på 2 frosne andelår eller 1 andebryst til 15-20 kr.

Svits løg, gulerødder og andekødet (1 bryst/lår). Tilsæt basillikum og vand (evt en sjat hvidvin) så kødet er dækket og kog det 1 time. Jævn det med maizenamel tilsæt en anelse kulør og spis med ris til.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalala
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 18:00

Nu bor du jo ikke så langt fra grænsen, så hvis du kommer derned, så kan man få div. pulver-ting (suppe, bolognese osv) til 3-4kr pr. pakke

Andet mad er også sommetider billigere dernede


Jeg elsker deres hønsekødssuppe m. pasta og grøntsager. Der skal kun tilsættes vand, og evt kød- og melboller. Det er super nemt og billigt




>Rikke/MissFejrskov


- nu med egen lejlighed
0
0
Svar på denne tråd
 
 Su mad
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 22:39
Nu ved jeg ikke om du bor alene eller sammen med nogen?
Jeg bor sammen med min bedre halvdel, og vi er begge på Su.
Jeg laver af og til flæskesteg/svinekam, de er lidt dyre at købe (kig evt. efter et tilbud) der er faktisk til lang tid i sådan en. Vi plejer at skære selve stegnen over, og fryse den ene halvdel ned. Af den anden laver jeg den første dag alm flæskesteg. Og dagen efter kan man af resten enden skære dem i skiver og smide dem på panden, eller man kan hakke dem til tern og bruge dem til en omgang kartoffelmos med flæskestegsstykker.

Suppe laver vi også tit. Der er til laaang tid i sådan en. Vi er to og har til tre gange i den.
Så vidt jeg husker plejer vi at bruge 1 kylling, 1 kg. gulerødder, et bund (eller hvad man kalder det) selleri, 1 kg. løg, persille og dild. Kyllingen skal koge i 3 timer, sammen med 250 g af gulerødderne, 250 g. løg, hjertet af sellerien, samt en stang og bladene, og persillen og dilden, også selvfølgelige salt og peber.
Derefter hives kyllingen op og pilles. De udkogte grønsager hældes fra vandet, og kyllingekødet og de sidste grønsager kommes i, og bringes i kog og koger i ca ½ time.
Det tager lang tid at lave, så det er nok ikke lige det man skal lave en hverdag, men tilgengæld kan resten fryses ned i portioner så man har nem mad til andre dage.

Men ellers så gå efter tilbud som andre skriver. Det gør vi selv, vores problem er mest vores dumme lille fryser, vi overvejer lidt at anskaffe os en større fryser så vi rigtig kan købe ind når der er gode tilbud.
0
0
Svar på denne tråd
 
 philadelphia
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 23:57
Hvor koster Philadelphia 12 kr? Jeg går her og giver 17 kr så jeg er nysgerrig nu.


------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider