Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 mad med svin
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 19:40

Hej!

Er der ikke nogen, der har et godt forslag til noget mad med svin? Vi har fryseren PROPPET med svin fra svigerfar (landmand). Jeg er pænt fantasiforladt så et halvt år med frikadeller, kotelletter stegt på panden og fyldt mørbrad synes jeg virker en anelse anstrengende.

Jeg er sikker på, at I har en masse fine ideer :-)

Der er bl.a. mørbrad, koteletter, hakket kød.Det må gerne være rimelig idiotsikre opskrifter.

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gris på gaflen
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 20:19

Koteletter laver på følgende måde:


Den oprindelige opskrift:

Koteletterne brunes let på panden - i smør. Tages af og lægges på hver sit stykke stanion, med en kvist timian nedenunder.


Hakkede champignoner ristes på panden, til væden er kogt ind og de er tørre - drysses med mel og dryppes med lidt citronsaft.

Champignonerne fordeles over koteletterne og et par spk. fløde hældes over hver. Hver kotelet pakkes ind i sit stykke staniol og sættes i ovene ca 20 minutter ved 180-200 grader.


MIN måde:

Koteletterne brunes i smør og lægges med et par kviste timian, i en ovnfast skål med låg. Lidt gedeost smuldres evt. over koteletterne.

Champignonerne ristes osv. som i oprindelig opskrift, når der tilsættes mel, kommer der også en tsk. sennepspulver i, fløden hældes over champignonerne og lunes lidt med på panden - det hjælper til at man virkelig kan få skrabet alt "guffet" af panden, og det hele hældes over koteletteren. Låget på og så i ovene i 20 minutter v. 200 grader.

I den oprindelige opskrift bruges 250 g. champignoner til 4 koteletter. Jeg bruger 500 g. champignoner til 2 koteletter og så tilsvarende ekstra fløde. Men det kan man jo tilpasse efter hvor vild med champignoner man er



Mørbrad har jeg også min faste favoritmåde at lave:


Tag en håndfuld reven cheddar ost - eller to - mixmed en spk. stærk sennep og en smule røget paprika + lidt salt og peber. Rør sammen.

Lav en "lomme" i mørbraden og prop ostesnasket ind i den - sno bacon rundt om, og hæft fast med kødnåle. Steg den hel på panden - Eller brun den og sæt den i ovene sammen med en flok hasselbach kartofler








£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 22:48

Der er jo altid farsbrød med grøntsager...


Indbagt mørbrad...


sammenkogt...


Wok...


Zamangah

Lækker Palomino hoppeplag sælges


Svend 4 ever





0
0
Svar på denne tråd
 
 Stop Zamangah!
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:11

Nu sagde jeg jo idiotsikker, ikk! :-)

Farsbrød? Lyder da meget spændende, men øh, hvad er dog det? Er det bare sådan en klump kød, der formes som brød og "bages"? Kan selvf søge, men hvis du nu havde en spændende opskrift!

Ellers tak for forslagene, begge to!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget til dit hak
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:33

Der er en tråd om sjove frikadeller: www.heste-nettet.dk/forum/1/1374239/ 1374239/ - et par dage gammel.

Lav nogle af opskrifterne til frikadeller og variér med at lave farsbrød.

Kan varmt anbefale de tyrkske frikadeller (næstsidste opskrift) - de fik næsten familien her til at synge og de sidste deller blev sneget ud af køleskabet før midnat, selvom jeg havde lavet en rigelig portion!

Cita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv her
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 00:42

www.svinegodt.dk og så under opskrifter og søg på den kategori du skal bruge.


har ikke prøvet nogle af dem selv. Men man keder sig vel lidt og google er jo ens ven.







Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 09:48

Jeg havde samme problem, så jeg er stor tilhænger af www.dk-kogebogen.dk

Husk at lasagne og kødsovs smager rigtigt godt med hakket svinekød i stedet for hakket oksekød.


Venlig hilsen

Kongehøj



Kommer du fra Hampen i Vestjylland?

Så send venligst en PB til mig





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider