Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kommer ægget udaf hønens tisseko..??
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 08:52

Ok, nu har jeg altså brug for jeres klogskab ænder!!!


Vi sidder og ser Anders og Signe i den 8. himmel sammen med vores datter.


Her fortæller de, at ægget kommer udaf hønens numse? Jeg troede at det kom udaf dens tissekone???


Okay, jeg er jo bare bybo, så hvad ved jeg om den slags???


Jeg tænker bare, at der kan jo også være en kylling i ægget - kommer den så også udaf hønens numse?


Eller kommer dem med kylling i uadaf tissekonen og dem man kan spise udaf numsen???


Jeg troede, at høns lagde æg, når de havde æggeløsning...


Tænk, hvis vi andre fødte vores børn udaf numsen...AV AV AV...


LAd nu væ´r med at gøre mig helt til grin!


Frk. Nielsen



0
0
Svar på denne tråd
 
 En høne
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 08:56

Fugle har kun 1 hul, nemlig gathullet (= r*vhullet).


Fugle tisser ikke, men klatter og har derfor kun gathullet. Nogle gange kan man jo også risikere at få æg med @!#$ på.



*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 ægløsning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 09:00
Høns må have ægløsning tit, for de lægger ca 5-6 æg om ugen, i deres mest produktive periode. Og ja æg kommer ud ad numsen. Meget praktisk er de har skal på , og nej de kan ikke sortere så dem vi skal spise kommer den ene vej, og kyllinger den anden vej. Må indrømme at jeg ikke kunne lade være med at smile lidt
0
0
Svar på denne tråd
 
 +Nu tisser en høne ikke
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 09:01

Jo det gør den men alt dens afføring er samlet i et.


Fast og løst i en og sammen hønseklat.


Det hele kommer ud af den samme udgang.Som på ænder hedder en kloak !!!


Tror ikke man kan sige at høns har ægløsning, som du mener det.


En høne kan lægge æg dagligt i mdr. vis.


Den kan faktisk lagrer hanens sæd i op til en uge i kanalen, så skal æggene gi´kyllinger behøver en høne kun en hanes besøg ca. en gang om ugen.


Og det er jo godt for hanen, for tænk hvis fx. 15 høns skulle parres hver dag, i ugevis :-)








您的缺沒有我的問題
我不是您的朋友我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 hønseæg
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 09:17

Og hvis man vil se hvad der sker indeni hønen, så går man ind på www.danske-dyr.dk og anmoder om 14 dages gæstelogin, så kan man se en tegnefilm jeg har lavet om netop dette emne! (og mange andre ting) Bare søg på høne.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 09:37

Hønen åd en møtrik, og syntes det var herligt,


men da ægget skulle ud, var det lidt besværligt,


lægge æg er ikke nemt, når måsen knapt har skind på,


men endnu værre er det dog, når ægget har gevind på.


Undskyld !!



Gunni


Er det ikke en araber er det bare en hest.


www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jammen...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:28

Tusind tak for hjælp til opklaringen


Frk. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:47

Hvor er i kloge. Jeg havde da aldrig tænkt på at en høne ikke har en tissekone ha ha ha. Så lærte jeg også noget i dag.


Gu ku vi: Sejt rim!!!


ha ha ha

0
0
Svar på denne tråd
 
 hva så hvis..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:51

Hvad så nu de skal lave børn?

Forgår det så i numsen eller hvordan gør de det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fælles hul
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 14:19

Så vidt jeg husker (nu er det mange år siden jeg havde om høns anatomi), så producerer de både uring og afføring men kanalerne udmunder i fælles hul, gat hullet.


At en høne lægger 6 æg om ugen er menneskeskabt, vildhøns lægger ikke flere end de kan overkomme at ruge ud. Vores æglæggende høns er jo også avlet fra at have rugetrang... Ansvaret for at det er blevet sådan er at vi ikke vil betale prisen for vores madvarer


Velbekomme æg og bacon


Christina


Har I forøvrigt set en æggefabrik?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falsk informasjon
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 14:54
Vil ikke være besserwisser, men det var bare ett svar som er rett: Fugler av begge kjønn har en kloak der urin og avføring samles. Når fugeln bestemmer at det er på tiden å tømme kloakken, så gjør den det.

Derfor kommer det ikke avføring og egg på samme gang, selv om egget kan være litt skittent.

Høne som ligger på egg samler sin avføring + urin i kloakken under flere dager, og de tar sig en tur innimellom for å tømme kloaken. Dette kommer da ut som en større og litt tørr klump.

Ved parning kommer hanens sæd i kloakken, ja. Men fugler vet akkurat hva de skal gjøre med det, så det blir levert til rett plass.

I mange land er det bønder som vet hvordan det skal føle etter om hønen skal til å legge et egg, de bare stopper opp et finger i kloaken og der kan man føle lenger inn om det er egg med skal eller ikke.

------------- ---------------------
Husk
alltid at et eneste ord fra deg kan forandre resten av et menneskes liv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 LOOOL
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 16:05

Hahahhahahahaha det er simpelthen dagens tråd*GGG*


Den er bedre end både kat i flaske og vittighederne med sygehus flopsene*GG*


Ai sorry.


Frk. Nielsen det er lige som med køer de har 4 patter. en til skummetmælk, en til mini mælk, en til letmælk og en til sødmælk


Måske vi lige skal nævne at det kan ikke svare sig at give sig til at ruge købe æggene ud, da de ikke kan blive til kyllinger, bare hvis trangen kommer over dig *G*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Et spørgsmål mere...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 16:14

Nu når vi er igang. Hvordan kan man så se om det er æg eller æg med kyllinger i?


Frk. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 klatten
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 16:21

Hvis du har en høne og en kok (han høne) så kan du næsten være 100% sikker på der er kyllinger i de fleste. Hønen lægger æggene i en rede hvor hun hver eneste dag vender og passer dem, indtil hun har nok til at begynde at ruge. Når hun så har ruget en uges tid, kan man tage æggene og komme i en spand lunken vand. De æg der flyder ovenpå er der kyllinger i de æg der synker til bunden er rådne.


Næsten alle æg du køber har ikke set skyggen af en hane. og har de set en hane, er æggene ikke passet som hønemor ville gøre, men har bare lagt stille og så går "kyllingen" til.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hov...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 16:23
du må ikke lade de æg der flyder ligge i vandet men skal tage dem op med det samme du ser om de flyder ellers kommer der vand ind i ægget og kyllingen drukner.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 17:47

Har man en skrukhøne på æg kan man allerede efter få dage se om der er kylling (liv) i ægget.


Om aftenen når det er bare lidt mørkt, tager man en lommelygte og sætter den tændt til den ene ende af ægget.


På dette tidlige stadium kan man se at der er blodårer inde i ægget.


Lidt senere i forløbet kan man se, at der i den ene ende er en luftlomme og skyggen i resten af ægget bliver mere udtalt.


Bruger man vandmetoden er det p.gr.a. denne luftlomme at de befrugtede æg flyder, mens de andre går til bunds.


Det er dog ikke en garanti for at kyllingen er levende,det viser sig ikke før kyllingen er så udviklet, at den protesterer inde i ægget, og derfor begynder ægget at bevæge sig, hoppe op og ned i vandet.


Gunni.


Er det ikke en araber er det bare en hest.


www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider