Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjortetaksolie-uheld
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 21:12

Hejsa

Som hyppig læser herinde, kunne jeg se at mange anbefalede hjortetaksolie til at holde myg og div. kryb væk fra hesten. Det havde dog den ulempe at det stank.

ja ja, tænkte jeg. Hvor meget kan det lige lugte??

Nå, mig ned i matas, hvor ekspedienten siger det stinker, og sælger mig nogen gummihandsker sammen med olien til når jeg skal smøre det på.

Hjem og åbne flaksen for at smøre på krikkerne (AD, FØJ, ULÆKKERT!!), får smurt på, og får væltet flasken med alt det resterende indhold ud på græsset, nå pyt med det... skal ikke bruge mere..

Men jeg STINKER smider mit tøj af udenfor, har kvalme, hopper i bad, og vasker mig med masser af sæbe.

Men huset bliver ved med at stinke, det lugter bare overalt, er ved at brække mig!

Så ser jeg på hunden (en fin-race en som jeg passer for 1. gang), den har rullet sig rundt i hjortetaksolien i græsset!! Den er smurt ind i hovedet og på ryggen - og STINKER!! @!#$ @!#$!!

Bliver sgu da slået ihjel når de skal hente hunden igen i weekenden!!!

Nå, blander noget sæbevand og begynder at skrubbe hunden, og får også lidt af - men har så glemt at tage mere tøj, så sidder bare i en top, og er så blevet indsmurt i brunt beskidt stinkende sæbevand, som jeg har fået skrubbet af hunden. FØJ. Har nu skrubbet armene som en sindsyg, men lugter stadig af rådne døde dyr!! Og mig som skal på skanderborg i næste uge!!! Folk de vil da flygte skrigende bort,når de lugter mig!!

Prøv aldrig dette derhjemme!!!

0
0
Svar på denne tråd

Prøv med tomatjuice
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 21:22
Det bruger de i USA mod stinkdyrlugt. Også til at bade hunde i.

Dit tøj kan du lægge i eddikevand (mindst 1/3 eddike til 2/3 vand) i et par timer, det kan måske tage lugten- derefter vask.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Ej undskyld...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 21:22

..men jeg sidder og griner

Det er rigtig uheldigt - men det er altså også en sjov fortælling ;-)

Jeg har ingen gode råd: Men hvis du ikke slipper af med lugten inden Skanderborg, så kan du sikkert få en plads oppe foran til koncerterne - helt alene ;-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

Men i det mindste...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 21:24

... bliver du IKKE stukket af noget.

Det var en jammerlig historie - håber at det når at gå af.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

he he...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 21:25

dagens bedste griner

for søren da hvor jeg næsten kan lugte det igennem skærmen .

Jeg vil anbefale dig at du i morgen tidlig, løber ned til nærmeste butik og køber en bøtte med rodalon, vask alt i det flere gange, så skal det nok hjælpe lidt på lugten men gør det om morgenen og vis hensyn til de andre i butikken, så du bedes medbringe en pose klemmer til næserne

IMC.
Grus og sten leveres, alle former for entrepenør kørsel, samt gravearbejder udføres. 20285450
0
0
Svar på denne tråd

kjhdlkhjø
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 21:27

ÅÅÅhhh nej hvor er det synd for dig...

nogen siger at øl også tager lugten... positivt næste uge måske...-s- mindre positivt at hælde øl på hunden... ellers kender jeg ikke nogen råd...

men hvis du finder noget som tager lugten tror jeg gerne folk vil have det af vide... jeg vil da gerne... man ved aldrig hvornår man har et uheld som dit og skal have fjernet lugten...-s-

Hilsen Team Bad Boys

www.123hjemmeside.dk/team-bad-boys

whoever saves one life,

saves the world entire.

"schindler's list"

0
0
Svar på denne tråd

hjortetaksolie
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 22:24
Jeg forstår så slet ikke folk vil smøre det på deres heste. De huskede vel at fortælle dig i matas, at det er meget giftig, og gummihandskerne skal bruges da det IKKE må komme i kontakt med huden... Så jeg ville da nok få kontaktet en læge...det er ikke kun stanken der er frygtelig, det kan ætse huden...
0
0
Svar på denne tråd

står der ikke på flasken
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 22:32
at det kan fjernes med denautere sprit (staves?)

lev livet imens du har det i behold.for når sekundet er gået er det forsent.

0
0
Svar på denne tråd

Hjortetaksolie
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 22:41
Ang. hjortetaksolie, så har jeg også hørt at det kan skade huden hvis man smører for meget på hesten, og den står i direkte sol. Men rolig nu. Jeg har brugt det til mine heste i 15 år, og der har aldrig været en skade. Jeg har haft det på huden flere gange, og ja det stinker, men det går af igen. Min søster tabte engang en halvliters glasflaske på vores forældres fliseterasse, det lugtede et halvt år efter, selvom vi prøvede at skylle det væk. Fy for pokker. Når det bruges på hestene, så smør der under maven, på indesiden af benene og andre steder hvor solen ikke kan skinne så meget på det. Hvis der er mange insekter kan det hjælpe at blande olien op med sprit. Det har en god effekt på myg. Jeg ved ikke hvad der er værst at give sine heste hjortetaksolie på eller at lade dem være omgivet af insekter. Jeg tror heller ikke hestene synes det lugter godt, men de er glade for at være fri for insekter. Jeg vælger at bruge hjortetaksolie år efter år, men det skal bruges med måde. Held og lykke med olien til i andre ildelugtende sjæle derude.

Ha en god dag, hilsen den lille tykke (Pinot), den lidt større tykke(Stjernens Tina) og den helt store tykke (Zinzano af Lykkemosegård).
0
0
Svar på denne tråd

hydthhbdthb
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 22:42

Hahahah ..

Det minder mig så meget om det jeg gjorde for nogle år siden .. Lavede nøjagtig samme trick .. Bare inde på staldgangen ..

Folk på rideskolen hadede mig den næste måneds tid ..

Mvh. Tine .

100% Springrytter .

Jolly Jumper <3

Se Vidunderet .

0
0
Svar på denne tråd

gode dyr rådne?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 23:41

Tak for rådene. Er klar på at prøve lidt af hvert imorgen!

Men tror nu aldrig jeg bliver tilgivet, sådan som den hund bare stinker. Men må jo nok bare indse, at jeg er og bliver mrs.bean

0
0
Svar på denne tråd

Hjortetaksolie
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 23:53

.. skal "slides af" ...

"God fornøjelse" - og tak for et godt grin!

Men se på den positive side ...

Du - eller hunden - bliver ikke "antastet" af uønskede individer - den næste uges tid!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

LOOOL
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 23:57

Ja, altså...Kan ikke lade være med at grine højlydt... Mest af alt fordi det sagtens kunne have sket for mig, og jeg så bare sidder og er glad for at det så ikke var mig det gik ud over denne gang... Undskyld...

Håber at du får stanken af hjortetaksolie og død, vådt dyr vasket af igen... Og gæld dig da så lige over, at folk forhåbentlig er så beduggede på Skanderborg, at din lugt går deres næse forbi...

LOOOL

Zamangah

Specialdesignet dobbelt hundebur til Opel Astra st. car sælges

Bilen kan eventuel medfølge for mer-pris

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Man kan
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 06:53

købe hjortetakolie på spraydåse, det er meget nemmere, man får ikke noget på fingrene, undgår smadrede/væltede flasker og får trænet sin hest i den uhyggelige lyd!!!

Fås Bl.a. på LVK i Hobro og sikkert også i div. korn og foderstoffer

Det er sjovt, at tage heste alvorligt!!
0
0
Svar på denne tråd

Rodalon
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 06:59

Husk lige, at hunden må du altså ikke vaske i Rodalon, det er ætsende! Så kommer de bare hjem til en hudløs hund...

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 07:17

Rigtig godt morgengrin, jeg kan lige se det for mig

Jeg har desværre ikke andre råd end de andre, så på med vanten med øl-bad osv, så skal du nok blive lækker til Skanderborg

En anden gang, så brug det med omhu, ligesom AnnetteK skriver, og lad være med at vælte flasken i nærheden af dyre passer-hunde

Hilsen mig, som også bruger hjortetakolie hvert år..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 09:35

er hvor surt trode ikke det var "gift"

Jeg vasket don i går, han havde også lige nogle sår som skulle have en gang ko salve.

rasterne af salven smurte jeg ud over hesten og pist væk var flugerne...men om det var salve?

Hvade nemlig taget dem ind pga kryb over alt...og da don kom på fold var der ikke en der sat sig på ham???

i kan da prøve det og se om det hjælper.

OO

7

^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 10:14
Surt... jeg bruger det også på min, dog blandet op med vand, han får det smurt ud over hele kroppen incl hoved... eneste minus er at han er hvid :-/

Benzin-rens skulle kunne tage det, man bruger det også på hankatte med fedt-hale.

Opstaldning tilbydes i løsdrift. For mere info kontakt profilen

0
0
Svar på denne tråd

Bertram
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 12:13

Du har lige været skyld i dagens bedste griner her ;D

Det værste er nok at de fleste herinde sagtens kan sætte sig ind i situationen ;D ;D ;D

=)
Morten - Lille nørd med seje venner...

Uber1337.dk

CS: Source server @ 62.61.157.203:27015

stats

0
0
Svar på denne tråd

never ever
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 02:45

Skal aldrig aldrig bruge det igen!!!

Har fået lidt for meget af lugten lidt for tæt på!

Nu må vi se om jeg er her i morgen, når jeg har afleveret "stinky", eller jeg bliver flået levende af de hjemvendte ejere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider