Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min nye Stil: "Livet"
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 12:02

Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til den, det er ikke noget der skal afleveres, blot noget jeg lige sad og krasede sammen.

Kom MEGET gerne med kritik/ros og HJÆLP :)


Værsego


Livet?:


Det evige store spørgsmål, som altid vil runge i folks hoveder, derefter vil der dukke en masse umulige spørgsmål op, som ikke kan forklares blot ved at trykke sig ind på google, og søge efter sit spørgsmål.


Hvad var fortiden, hvad er nutiden og hvad vil fremtiden bringe.

Man siger at fortiden er en historie, fortalt fra mund til mund, nutiden er en gave, og fremtiden et mysterium.

Men udnytter vi tiden godt nok? Eller er hele meningen med livet at arbejde hårdt, tjene penge, få en familie og alligevel ende med at dø som 70-80 årig ? Og derefter være ude af billedet for altid?

"At leve, at få børn, at være lykkelig og derefter dø".

Men er det sandt? Er døden en slutning på alt? Vil vi ligge os i vores seng og sove stille ind, og alt vil være glemt?

Vil vi leve op på ny, genopstå som bladene på træerne efter en hård vinter?

Være et nyt menneske, og glemme vores gamle jeg, vi glemmer os selv.


Eller er vi som et træ? Vi har åringe som køre rundt og rundt, med dårlige og gode tider. Men til sidst må det slutte, enten bliver vi totalt nedbrudt, eller vi dør af alderdom.


En DNA-molekyle viser egentlig hvor kompliceret og ordenspræget det er at leve, hvis man tager et fejlskridt, kan det gøre fremtiden helt anderledes, men behøver det at være en fejl?

Man siger altid; "hvishvishvis". Jamen hvad ville man gøre hvis man KUNNE tage tilbage til fortiden, vælge det rigtige tog, og tage den rigtige vej? Ville man så blive mere lykkelig, ville man føle sig hel inde i sig selv.


Livet er vel som et kortspil, som "Romy", et helt uskyldigt spil, men hvis man mister koncentrationen ét øjeblik, og ligger det forkerte kort, så er chancen for at vinde blevet mindre, man er gået et skridt tilbage, ned at trappen og skal kæmpe sig op igen.

Også kræver spillet en hel del mere.


Det er derfor at det er så godt at have noget at tro på. Alle mennesker har en tro, det behøves ikke at være kristendommen eller noget i den stil.

Man kan tro på at man kan klare det, at man kan nå sit mål.

I kristendommen, har man biblen at støtte sig til, men biblen kan ikke give os en brugsanvisning på hvordan man skal leve, biblen kan ikke se på hver persons behov.

Den kan hjælpe en, men ikke leve livet for en.


Alle mennesker tænker forskelligt, det kan man bare se, hvis vi siger at 4 personer skal tegne en tegning i fællesskab, vi fjerner en vigtig ting -De må ikke snakke sammen.

Den ene person vil gerne tegne et smukt træ, men en af de andre, opfatter situationen på en anden måde, og tegne stammen videre så det bliver ben på et menneske.

Vi er sat her på jorden for at leve, have det sjovt, og lære af hinanden, i stedet for at vi afviser hinandens hjælp og råd, burde vi måske tage imod dem, høre på hvad de havde af forestillinger, måske er det lige hvad vi har brug for, for at komme videre.


Jeg har så mange spørgsmål, men hvor er svarende, i nogle tilfælde kan de komme til en, bare ud af den frie luft. Andre gange skal man tænke sig om og spørge til råds.

Og til tider henner det, at man aldrig får svar på sit spørgsmål, man lader spørgsmålet ligge godt gemt i baghovedet. Og uden at opdage det, har man måske en dag fundet ud af hvad der er

løsningen.

Som en gåde som kan virkelig så uløselig for en.


Vi forandre os med årene, og det gør verdenen også det kan vi jo se, selvom mange af os kun lige kan overkomme at kigge ud over vores egen næsespids.

Det er ikke længe siden at vi kæmpede med sten, og træ. Det gør vi jo stadig, livet er bare blevet en del mere teknisk siden sidst.


Hvad er det Gud vil have os til, har han en bagtanke med det hele.

Og hov nu helt automatisk er jeg kommet til at kalde Gud for en "Han", men Hvem/hvad er Gud?

Det er der mange forestillinger om.

Mon en af de forestillinger er rigtige?


Eller er Gud den sidste brik i puslespillet, som der kan give svar på alt?





Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle kommentare...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 12:26
Skal lige siges at den ikke er helt finpudset endnu.




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 13:02
Ikke én der vil ligge en kommentar :(?




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilket klassetrin?
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 13:11

Jeg synes, du bør undgå at skrive "vi", "man", "alle mennesker" etc.

Det er for klicheagtigt og en stor generalisering.


Gør det mere personligt, for det er jo dine tanker og ikke vores, ik?


Du kommer med mange konstaterende ting - du mangler en kilde, for hvem ved f.eks. det med at tro..?


Jeg synes, du inddrager alt for mange ting på meget kort tid.

Der mangler uddybning :-)


God fornøjelse :-)



Mvh Mette..
********************
www.newforest.dk
***************************
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 13:28

Mette: Mange tak, det vil jeg prøve :)

Som sagt er den jo kun skrevet for sjov, og lige kraset ned på ½ times tid :)


Men mange tak.





Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 I-...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 17:14
Til tider er I da godt nok hjælpsomme herinde .




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 godt...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 18:57

Jeg synes godt om din stil :)

Den vækker tanker, tanker som man da så ofte har tænkt over før, men din stil giver dem lige et ekstra pift.


Kan godt lide din skrivemåde, skriver selv stile meget som dig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dibbel..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 20:32
dibbel:Mangemange tak, altid dejligt med lidt ros ;D




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ævæv...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 21:12
Mette: Jeg har lidt svært ved at skrive det om til "Jeg" person, kunne du ikke hjælpe mig lidt igang ;D ?




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej!!!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 21:20

Jeg synes nu ikke du skal skrive det i jeg-form. Du har skrevet et essay og mennesker og livet i sig selv. Ja det er dine tanker, men du skriver det på vegne af mennesket. Det er vigtigt i et essay at have objektive beskrivelser. Beskriv f.eks. også det der ikke umiddelbart falder dig ind.



Halvpart søges til 1. pony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 21:23

Trine: Tja det kan jeg også prøve .

Men hvad synes du "ellers om den" :)?





Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 21:31
Hvordan synes I at den er skrevet, eller i det hele taget :).




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rykker...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 22:48
Rykker lige lidt op .




Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 
 For at lyde lidt tine Bryld agtig
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 19:01

Jeg synes, du skal vise din far og mor denne tråd - måske starte med din far, som er noget mere forstående end din mor. Og så få hjælp fra din far til at snakke med din mor.


Jeg er også en af dem, som for år tilbage har tilbragt en stor del af mit liv i det autonome/punk miljø i København. Og jeg kan rolige fortælle din far og mor, at det er en fase - jeg har i dag både universitetsuddannelse, fast job og eget hus - hvis det er en målestok :-))) Og det gælder i dag for laaang de fleste, at dem jeg gik sammen med. Så der er ingen grund til bekymring.


Men hvad jeg også fik med mig fra miljøet, er en masse værdier, som jeg i dag sætter stor pris på - tolerance, samfundsengagement, økologi, nej til stoffer osv.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Søsøøs...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 19:18

Søs: Jeg kan næsten gætte hvor dette svar høre henne. :)





Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

-Og Shiiirley


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider