Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min dukan aftensmad
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 19:20

Jeg er en af dem der er røget på dukankuren :-)

 

På trods af min orme rygrad, har jeg alligevel holdt diæten. Lige igår spiste jeg en sukkerfri is, og lidt sukkerfrit slik. Jeg var nødt til det fordi jeg er syg, så er det dét der hjælper! :-)

 

Jeg har sukket efter pizza siden jeg startede, og så fandt jeg pludselig en opskrift på dukan-pizza :D

 

Nu sidder jeg her, lykkelig og mæt! Og det smagte faktisk godt! Selvom jeg godt kunne savne en rigtig pizzabund.

 

Er der andre herinde der er på diæten? :-)

 


Billede




GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 dukankuren!!!
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 21:21

nej jeg er ikke på kuren, men jeg vil rigtig gerne prøve den, da jeg mangler en kickstart af min slankekur!

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 21:26

jeg fulgte den ikke 100%, spiste lidt grøntsager hver dag.. Men jeg tabte mig 12kg på 2 1/2 md

Den virker altså meget godt, især hvis man er glad for at spise, for HOLD da op man spiser jo hele tiden


Hilsen Rikke


Mor til 2 smukke dejlige piger<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 22:25

Margueritten: så er det da bare med at komme igang :D

 

Rikke: puha sådan har jeg det let ikke. Jeg spiser slet ikke det jeg skal, og det er nok derfor jeg ikke tabte mig så meget i første fase. Fordi jeg spiser maks tre gange dagligt. Lysten til mad er der bare ikke. Men skal nok også lige vænne mig til at spise så meget.

dyrkede du motion udover? Eller holdt du dig til den daglige dosis gåtur? Men flot vægttab :D


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 01:35

Er det dyrt med sådan en kur? :)

Har tit hørt om folk der har brugt denne kur og været glade for den, men det er rart at vide om det koster klejner, eller om det bare er "almindelig" mad man køber :)

 

Jeg har bare skullet tabe mig de berømte 5 kg, så kostændringer har gjort arbejdet for mig ;) men inden jeg tabte mig tænkte jeg da af og til på dukan-kuren, da man hører så meget om den.

Det ser lækkert ud forresten! :)


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor...............
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 09:19

hvor har du købt bogen.

 




IMC


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 12:17

jeg har lige købt bogen, ogover vejer også at følge den, da jeg skal tabe mig.

 

men det der taler imod er at jeg er nogle gange hjemme hos min forældre og der ville det være svært at følge kuren, men ville gøre det til det bedste som jeg kan.

 

også at kød er så dyrt fortiden taler imod.

 

men jeg ville gerne for har brug for kickstart til at tabe mig.

 

men jeg går stadigvæk med overvejelserne, valget står mellem verdens bedste kur og dukan diæten jeg ved bare ikke hvilken af de to jeg skal vælge.

 

men der er så mange opskrifter på nettet så på det punkt er det ikke svært.

 

men din aftensmad så lækker ud.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 15:47

Jeg kender ikke denne kur, men jeg er selv i gang med "at spise mig rask"... Det er mere en livstilsændring end en decideret kur, da jeg ved at det er det der skal til, i længden. Bogen hedder bare Spis dig rask, og handler om hvordan man ved at regulerer sit blodsukker/insulin kan spise sig ud af mange sygdomme. Og så har jeg købt den bog der hedder spis maven flad, der er bare vildt mange gode opskrifter i begge bøger.

 

Hvad går den her kur ud på, Ellen? For det jeg lever efter, går meget på at spise fedt også, som der ellers er mange slankekure, der mener man skal undgå...


Hilsen Katja

Fantastisk dressur hest sælges.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:31

Jeg ved ikke om det er dyrere at være på denne diæt, for der er en masse man ikke må spise, så det slipper man for at købe ind. :-)

 

enkle ting som pasta, kethup og mel - ja det må man ikke indtage, så der kan pengene bruges til noget andet :-)

 

Diæten er i 4 faser. Første fase spiser man KUN protein, og taber en masse kilo - som dog primært er væske. 2. Fase må man få grønsager hver anden dag. Den er man på til man har tabt det man ønsker. 3 fase vænner man kroppen til det "gamle" mad stille og roligt, men stadig har protein dage. Mener det er to gange om ugen man må spise pasta f.eks. Et såkaldt festmåltid. 4. Fase er den du lever i resten af livet. Stadig med protein dage og sådan.

 

det er jo ikke bare en kur, men en livstilsændring :-) jeg er glad for min beslutning. Indtil videre :-)


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på med for meget kød
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 22:50

Jeg synes, at man skal være lidt forsigtig med disse proteinkure - se link:

 

www.nomedica.dk/ ugeskrift11_2012.htm


Venlig hilsen Mie




Det, du ser i dine tanker, er det, du oplever i dit liv.


http://www.hestevelfaerd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grøntsager hver anden dag?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 23:04

Grøntsager hver anden dag? Hvad spiser man så indimellem?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 09:50

Mie tjek dit link, fedtfattige mejeriprodukter, fisk, kylling og lignende er MEGET velkommen på Dukandiæten. Man kan endda få vegetar dukan hvor især nødder er en stor del af kosten.

 

man sidder altså ikke og æder røde bøffer hele dagen lang!

 

Dukan diæten går ikke ud på at spise så meget (okse/rødt)kød som muligt, den går mere ud på at mindske indtag af sukker og tomme kulhydrater, som især er i hvidt brød, pasta, kager osv.

 

samtidig bruger kuren det princip at proteiner mætter mere end kulhydrater, så man reelt indtager en del færre kcal end man indtager. Derudover så koster proteiner faktisk mere at forbrænde end kulhydrater, så der er et lille plus at hente. (www.netdoktor.dk/fokus/ helbredstjek_kost_motion.htm)

 

Igennem hele kuren betyder det selvfølgelig noget om kcal ind og ud, altså skal man forbrænde mere end man spiser for at tabe sig. Men specielt for mange (har jeg erfaret via diverse forums) er det svært at begrænse kcal indtaget på pasta og hvidt brød fordi blodsukkeret stiger og falder så brat at man har trang til mere mad. På Dukan holdes blodsukkeret stabilt, samtidig med at maden mætter.

 

Man skal på et tidspunkt tilbage til "normal" kost, men her forståes altså ikke at man skal æde kager, sukker, hvidt brød osv, så man skal blot leve sundt. Lyder logisk, men det er svært med alle de fristelse vi har i hverdagen.

 

fordele i forhold til motion er at man får de gram protein der skal til for at man opbygger musklerne og ikke tærer på dem.

 

En lille udfordring til alle herinde, det anbefales at man får 1 g protein pr kg legemsvægt som voksen (se ovennævnte link) prøv at gå på eks madital (gratis hjemmeside) og se hvor mange der reelt set får det?

 

Så hvad er Dukan diæten? Tjaa i mine øjne et af de sundeste alternativer til varigt vægttab, ja der er nogle dage man ikke får grønt, men hvis man ikke følger det og spiser grønt hver dag, til sit protein, ja så vil jeg vædde på at man stadig taber sig, forudsat man følger retningslinier for motion og accepterer at vægttabet går lidt langsommere.

 

hvad mener andre Dukan er? Ja nogle har jeg oplevet de samme fordomme som luftes lidt her i tråden, at man skal spise masser arfødt kød, bacon osv. Jeg har deltager i diverse forum hvor overvægtige mener at det er en nem kur for vi spiser da bare fedt kød, bacon osv.

 

Så ingen hokus pokus, men ren videnskab. Man skal blot i en lille periode leve lidt underligt, men sådan er slankekure jo, tilgengæld så er det ikke livstruende usundt (i forhold til alm. dansk mad) og kuren støtter op om en sund livsstil bagefter.


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 11:54

Dukan-diæeten er vel lig ex. Atkins, Paleo og Low Carb?

 

Generelt går det jo ud på at vi spiser alt for mange kulhydrater - af den usunde slags vel og mærke. Kulhydrater vil kroppen forbrænde først istedet for fedt, hvorfor det jo derved er forholdvis logisk at man taber sig på en sådan diæt.

 

Dog skal det jo stadig understreges at man kun taber sig ved at gå i kalorie-underskud. Så når dameblade som Ude&Hjemme og Familie Journalen påstår at man kan spise så meget man vil på disse kure, så er det jo lyv. Ingen kan tabe sig uden kalorieunderskud.

 

 

Jeg spiser (hovedsageligt) efter low carb-idéerne (dog med undtagelser) og det fungerer fint. Det vigtigste for mig er at holde et stabilt blodsukker, så derfor går jeg meget efter fødevarer med et lavt glykæmisk index. Dog før træning og lignende fyrer jeg oftest en god omgang frugt af, så jeg virkelig kan give den gas.

 

 

Nå, men pointen med dette indlæg var nu mest at Dukan-diæeten vel er lig mange af de andre populære protein-diæter - og at det i bund og grund "bare" handler om sund fornuft når det kommer til kulhydrater og blodsukker. :-)


Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vka- Dukan
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 15:06

De lyver nu ikke helt, netop fordi protein mætter så meget er det de færreste mennesker der kan spise ret meget over 1200 kcal fordelt over hele dagen og da et gennemsnitsmenneske vil tabe sig endog ret hurtigt ved et kcal indtag i den størrelsesorden og en gåtur oveni om dagen så er et kg vægttab om ugen er ikke urealistisk.

 

Oven i købet koster forbrænding af protein. Så bare at forbrænde den gør at du feks indtager 400 kcal, det koster 100 kcal bare at forbrænde proteinen som så lægges oveni basalforbrændingen.

 

Dog er spis hvad du vil lidt misvisende fordi mange mennesker(overvægtige)har vænnet maven og kroppen til at mæt er ikke mæt før det næsten gør ondt, det skal kroppen også vænnes fra. Tænk på at maven er på størrelse med en knytnæve og den skal kun lige fyldes. Det er svært at vænne kroppen om igen og især det der med at mærke om maven er fyldt, så det er øjnene og smagsløgene der vil have mere.

 

Så jo med lidt omtanke kan man spise alt hvad man vil. Desværre tror mange at så kan man spise masser af fedtholdigt kød (og for andre lowcarb kure alt det piskefløde osv man kan) Men spiser man vaieret af protein dvs både magert og lidt mere fedtholdigt, ja så kan man spise hvad man vil efter min mening.

 

Dette alt sammen forudsat at man har en realistisk vægt, vil man under hvad der er normalvægt, så er det rigtigt at man kan løbe i problemer.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 15:06

Skallstorp;

 

De dage der ikke spises grønsager, så spiser man kun proteinerne og lidt af den fedtfattige mejeriverden.

 

Jeg er startet på 5/5, dvs, at jeg nu kører 5 dage med grønsager og proteiner, og 5 dage med proteiner. Og sådan fortæstter man bare til at målet er opnået, og så fortsætter man ind i 3. fase :-)

 

Negle-nu dk:

 

Mange tak for dit indlæg. Du skrev alt det jeg tænkte.

 

Jeg synes at alt for mange ser sig "onde" på denne diæt, imens de selv propper sig med alt muligt, det selv synes er sundt, men i virkeligheden slet ikke er så sundt, som det en dukaner smider i hovedet.

 

Jeg synes det er en fantastisk diæt, selvom jeg var lige ved at give op, da min krop reagerede MEGET voldsomt på den manglende sukker. Men jeg føler mig mæt og tilpas hele dagen nu.

 

Og jeg har det fint nok med at vide at jeg SLET IKKE får nget sukker, stivelse og ikke mindst mange af de andre tomme kulhydrater.

 

Men fristelsen er der dog stadig engang imellem. Så laver jeg bare en lille smule marizena grød (tolereret) med sødemiddel og lidt kanel og så er den søde tand væk igen :-)

 

 

Forskellen på atkins og dukan er rimelig stor synes jeg.

 

I atkins skal man tælle kulhydrater. Det skal man ikke med dukan. Selvfølgelig er det logik at man ikke skal indtage 4000 kalorier om dagen. :-)

 

Der kan læses om det her; www.dukandiet.com/The-Dukan-Diet/ The-Dukan-Diet-vs.-Atkins

 


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 21:33

Negle-nudk:

 

Jeg ved udemærket godt alt det du skriver. Jeg har selv været på dukan-diæeten og har læst helt bogen - ellers ville jeg heller ikke kunne udtale mig om den. :-)

 

Jeg kunne dog sagtens komme op på over 1200 kcal om dagen og døjede faktisk også med en smule hård mave på et tidspunkt pga. fordøjelsen ikke har godt af al det protein. Jeg gik til lægen med problemet der fortalte, at han havde haft mange på det seneste, der var gået på en såkaldt protein-kur, der havde samme problem.

 

 

Nå, men, man bliver jo aldrig enig om de forskellige "kure" eller livsstilsændringer. Det vigtigste er vel at finde det der passer bedst til en selv - og så kombinere dette med en masse motion!


Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaaaa
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 07:28

Jeg skriver heller ikke det ikke kan lade sig gøre, men at det er relativt nemt med omtanke at holde sig under de 1200 kcal. Samtidig er gennemsnitsbehovet hos en alm kvinde 2000 kcal dagligt, så selv ved 15-1600 kcal vil man tabe sig. Nu kender jeg jo heller ikke din vægt, men en kvinde der vejer mere end gennemsnit (hvilket jeg går ud fra hun gør når man går på kur) ja hun har også behov for flere kcal, så selvom hun spiser mere, så vil hun stadig tabe sig.

 

Hård mave ja det kan være et problem, men skyldes ofte at mængden af grønt er for lille og at man drikker for lidt vand.

 

Jeg er enig i at det gælder om at finde en kur der passer til en selv, men det jeg argumenterer imod er den opfattelse at det er en helt forkert kost. Og samtidig har jeg set mange der tror de følger kuren, men ser man på deres kost så er den så ensidig at man ikke opnår fuldt udbytte. Eller nogen der tror at feks. Pølser er ren protein.

 

Der kommer jo netop mere og mere fokus på at den "gode" gamle madpyramide feks skal vende på hovedet, og gør man det så har man jo vedligeholdsfasen for mange af proteinkurene.

 

Så man kan såmænd blot begynde at spise sundt, dvs masser af grønt og protein, mindre frugt, flere nødder og kerner, og kun fuldkornsbrød i begrænset mængde. Så vil man tabe sig, langsomt, men sikkert. Men stadig KUN hvis man ikke overspiser.


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smileys
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 07:30

Må hellere tilføje at det ikke er uvenlighed der mangler smilys, det skyldes min Ipad åbenbart ikke synes de skal placeres i teksten, og så mister de deres virkning.


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 11:43

Jeg synes at det er meget nemt at holde sig under 1200. :O på mine protein dage lå jeg på omkring 300 kalorier, og nu hvor jeg har grønsagsdage, ligger jeg vel omkring 500.

 

Men det er ikke meget mere. Jeg spiser i løbet af dagen, og er ikke sulten.

 

Og jeg træner så næsten hver dag, så forbrænder en del af de indtagede kalorier.

 

jeg ville ikke ane hvordan jeg skulle komme op på 1200 kalorier, når der er så meget jeg ikke må spise :)


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 11:45

Måske jeg så ikke helt indtager det jeg burde i løbet af dagen, men efter jeg startede på diæten, skal der virkelig ikke meget til at mætte mig :-)


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 14:01

Kan i ikke prøve at give et eksempel på hvad man spiser i løbet af en protein-dag??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 13:42

Da jeg var i første fase var min dag typisk således.

 

Morgenmad;

150g cheasy vanilie youghurt 0,1% med 1,5 spsk havreklid

1 helt æg, + et ægs æggevide med en bitte sjat skummetmælk - til røræg

1/2 kyllingebryst

0,5l vand

 

Frokost

Resten af det halve kyllingebryst (Nogle gange havde jeg stegt lidt mere i strimler, som jeg kunne gnave af)

Nogle gange havde jeg lavet lidt ekstra røræg.

0,5l vand

 

Aftensmad;

Hakkebøf eller kylling. Evt lidt dressing lavet af fromage frais med krydderier.

0,5l vand

 

Ind i mellem måltiderne hvis jeg blev sulten kunne jeg tage lidt youghurt, men det er der begrænsning på pr. dag, så ikke flere liter.

 

Derudover må der drikkes kaffe og te ad libitum, lidt light sodavand, og så SKAL der drikkes 1,5 liter vand.

 

Min dag ser måske ikke spændende ud når der er protein dage, men jeg er frygtelig kræsen, så der er ikke meget kød jeg spiser, derfor bliver det lidt trivielt.

 

En dag som idag, hvor jeg er i 2. fase og har protein dag ser således ud.

 

Kyllinge bryst og røræg af 1 æg til morgenmad, samt 0,5l vand.

 

Derudover lavede jeg den bund jeg også bruger til pizza, smurte en tsk tomat puré på, og kyllingestrimler af et helt bryst, og rullede sammen. Det tager jeg en bid af engang imellem i løbet af dagen. Den laves af 2spsk havreklid, 1spsk hvedeklid, 1 æg, 1spsk skyr 0,2%, 1tsk marizenamel, og lidt salt. Det mætter helt vildt, og så får jeg de 2 spsk havreklid jeg skal spise dagligt, ¨på en lidt mere lækker måde, end bare i den youghurt - som jeg iøvrigt er rigtig træt af.

Og derudover så holder jeg min forbrænding igang, ved at spise lidt hele tiden, i stedet for det hele på en gang.

 

Det er lidt tørt, men kan spises, og er mere interessant en bare kyllingestrimler. I morgen tror jeg lige at jeg laver sådan en og smider i ovnen med cheasy 6% ost, som jeg må spise 30 gram af dagligt, da det er på listen over tolerante varer.

 

Til aften laver jeg en hakkebøf med lidt æg og nok lidt dressing. Derudover må jeg spise lidt marizenagrød med sødemiddel og kanel, hvis jeg skulle have lyst.

Og den grød redder mig virkelig når jeg føler mig slikken og tom :-)

 

Marizenamel er på listen over tolerante varer. På listen er der en masse ting, hvoraf man må tage 2 ting derfra hver dag. Så ved at jeg måske tager en dag med 30g ost, og marizenamel (hvilket er 50g dagligt man må spise) så har jeg opbrugt min daglige kvote.

 

Min dag ser måske ikke spændende ud, men der er faktisk mange fine retter man kan lave på protein dage, som blandt andet kan ses i bogen eller f.eks. på www.dinslankekur.dk

 

Jeg er bare frygtelig kræsen, så det begrænser mig en del, men jeg overlever fint. Bare der er lidt variation i min indtagelse af kød. :-)

Og tanken om at jeg taber mig, samtidig med at jeg bliver mæt, giver mig lyst til at fortsætte.

 

Fra i torsdags da jeg vejede mig, til i tirsdags, havde jeg kun tabt 100g i vægten, men på papirstrimlen jeg fik ud, som fortæller mig min fedt% fedt i kilo, muskler i kilo und so weiter, kunne jeg se at jeg havde tabt 2 kg fedt, og havde fået flere muskler i stedet. Så kan jeg godt leve med de 100g på den "rigtige" vægt, når det fordeler sig sådan. :-)

Jeg træner i øvrigt 5 gange om ugen (hvis jeg vel og mærket vil blive ved med at stå tidligt op søndag, så det går jo hurtigere, end hvis man blot holder sig til de 20 min gåtur som dukan råder til.

 

:-)

 


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider