Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 din hest som hest i hesteskadronen-pauke
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 21:48

Hej Hn'er. Fik det her ret fantastiske tilbud forlede, hvor de henvendte sig fra Gardehusarregimentet i slagelse og spurgte om jeg ville sælge min frieser til dem.. som den nye pauke hest- De mangler åbenbart friesere i hans højde. Han er slet ikke til salg, men jeg overvejde det da grundigt, men kom så frem til at jeg ikke ville undvære ham selvom de bliver passet i hoved og r.. derovre. De bliver fodret 5 x daglig, dyrlæge en gang om måneden, smed på stedet,fold i weekenderne, men ellers daglig træning. Onsdag ridning gennem København. Hvis de købte ham ville det være for resten af hans liv. Jeg sagde jeg ville kontakte dem som de første hvis jeg besluttede mig for at sælge.men lige PT beholder jeg ham som min. men det fik mig til at tænke på om I ville sælge jere hest til dem hvis i fik et lignende tilbud?



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min er ikke til salg...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:19

... men det er da ikke et sted jeg ville være bange for at sælge til - for jeg ved at de passes rigtigt godt. Og rent temperamentsmæssigt ville han sikkert også godt kunne falde ind i sådan noget arbejde.

 

Men jeg tvivler på at de mangler små brogede heste - og som sagt er han ikke til salg ;)


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:20

Kun på fold i weekenden? Nej, så beholdt jeg hesten selv


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:38

Hvem ville sælge til et sted, hvor hestene kun kommer på fold i weekends?! Ikke mig!!

 

Maria.....som er overbevist om, at heste skal på fold HVER dag!


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:56

Utroligt at de ikke kommer på fold hver dag, det er da for dårligt.

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej..lad være
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 23:02

Jeg har været husar i GHR HESK 12 måneder er lige blevet færdig.. Lad være med at sælge din højt elskede hest dertil.. Ja det lyder godt med pasningen men der er mangel på foldtid. De har jo mange heste! Men tænk på det er værnepligtige som passer hestene og en stor del af dem aner ikke en skid om heste.. Alting skal gå meget stærkt da der er nok at lave, når man er til tjenste for regentparet og meget meget andet.. Du sælger din hest til en stresset hverdag hvor den bliver håndteret af 20 forskellige mennesker om dagen!

Ps de rider i slagelse by normalt om onsdagen kl 12;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 paukehest
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 09:27

 

Jeg har ligeledes også været værnepligtig og derefter konstabel i hesteskadronen.

 

Lad være med at sælge din hest dertil.

Der er for mange forskellige mennesker omkring hestene og selvom man bliver sat ind i pasningen, så er det altså forskel på hvordan det bliver gjort, når det er 20 forskellige mennesker der står for det.

 

Hvis din hest en er flink hest, så vil den oftest blive redet af nybegyndere som aldrig har sidet på en hest.

Som paukehest, vil den få et meget hårdt liv, da det kræver sin hest, at gå med de tunge pauker.

 

Hestene kommer på fold oftere end i weekenden, men måske er det kun 2 timer på luftefold og hestene bliver prioriteret, dvs. at konkurrencehestene fx har første ret.

 

Lige nu har eskadronen 3 frieser, hvor den ældste er fra 1993 og han bliver stadig brugt selvom han burde pensioneres, da han ser gammel og slidt ud (efter min mening)

Den yngste og nyeste kommer vist aldrig til at gå med paukerne, da den er bange for dem, men han er ikke kommet retur til gammel ejer (desværre)


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for gode råd og svar
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 11:08

Tak for jeres svar :-) Hvor er jeg bare glad for jeg lyttede til intuition og sagde nej! Især når nu i der har været på stedet ikke ligefrem anbefaler det! De fik det ellers til at lyde ih og åh så fantastisk, men det var det med at de kun kom på fold i weekenden(Det skrev de til mig), der gjorde udslaget..l Min dreng elsker at komme på fold hver dag og "lege" med sin bold og sin makker Lone ;-)Jeg var også bange for det ville være som at sende mig selv i militæret-masser af hårdt arbejde, men synes også han skal have lov til at nyde livet - desuden tror jeg ikke jeg kan få mig selv til at sælge ham når alt kommer til alt.. det er endnu sværere når man selv har avlet dem og har haft dem fra føl men tak fordi i lige oplyste mig.. så er jeg nu overbevist om at have gjort det rigtige :-) Han bliver dog stadig lånt ud et år eller 2, daa han trænger til noget videruddannelse og det kan jeg ikke give ham pt, så han skal muligvis til Århus snart og nyde livet med 12 andre heste, men strand i nærheden ride lidt dressur, lidt skovture og nogle små jagter og så er der masser af græsfolde hver dag, og jeg må besøge ham når jeg vil- se det lyder mere som livet for min hyp :-)



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 11:15

Det er ikke alt der kan købes for penge.
Og vi har et par heste som ikke er til salg for noget beløb i verden


Team Rahmberg
Find os på Facebook


* * *
Tilbydes
Part tilbydes på 2 heste i Aalborg
Opstaldet ved IKEA


* *
Sælges
DSAH Stambøger bind III, IV, V


*
Bortgives
Araberheste (bog m billeder)

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 solgt......
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 11:27

jeg har for mange år tilbage solgt en hest dertil og nu sidder jeg og får det helt dårligt, jeg troede det var det ultimative hesteliv, med oplevelser og ordentlig forplejning.

 

de var stride med prisen og pressede den helt ned og jeg fortryder jeg solgte ham dertil.... han var den mest fantastiske hest jeg har haft.

 

nogle der kender ham derfra, han var en stor flot hvid vallak på 168 cm i stg, knabstrupper med hvidt om øjne og næse, hed samsom på stamtavlen men omdøbt jandarm ...... eller sådan noget.



0
0
Svar på denne tråd
 
 voksenrytter
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 23:48

voksenrytter, hvis du ligger et billed ind og evt kan huske hvilket år du solgte ham, kunne det være en hjælp til at finde ud af om han stadig er der..

Det er nemlig svært at sige om han stadig er der, hvis du ikke kan huske det navn han har fået... Der er trods alt omkring 75 heste på stedet, dog ikke lige alle hvide meen alligevel :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fold...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 09:55

Godt du ikke sendte din frieserdreng afsted :)

 

Mine alarmklokker ringede stort, da jeg læste om mangel på foldtid

Det kom egentlig bag på mig, at hestene ikke bliver tilbudt fold mere end i weekenderne, og at de bliver prioriteret mht. foldtid, er i min verden ikke i orden.

At det så derudover er en stresset hverdag med mange mennesker omkring dem, inkl. folk uden forstand på heste, får mig til at tænke på rideskoler. Det er vel i princippet det samme? Eller er jeg helt skæv på den?

 

Jeg går ikke ud fra de ville være interesseret i min fuldblod, og han er absolut heller ikke til salg, men han ville kunne lære dem en hel del om hvor vigtigt ro og meget foldtid er Han er kropumulig hvis ikke han kommer på fold og er småsur hvis han har fået for få timer på ude. Derudover ville han hænge i enden af træktovet, hoppe rundt og generelt være en pine at have med at gøre, hvis miljøet var for stresset...

 

Man kan da kun håbe på, at de med tiden lærer lidt mere om hestenes behov


Sagde Josephine

 

Med den gyldne fuldblods-drengerøv

 

Mit ét og alt - min soulmate, Maphard <3

 

--> Opstaldning tilbydes på hyggelig gård i Farum - både bokse og løsdrift <--

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 13:02

 

Det sidste föl min hoppe Golden Destiny fik blev solgt dertil.

Dog ikke af mig men af hende som köbte ham af mig...

 

Han er en mörkbrun vallak. Hans navn var Sir Lurifax men blev döbt om til IKAROS...

 

Jeg tror han har det godt nok dernede og trives.

Der skulle helst ske noget omkring ham.

Han skulle efter sigende være meget rolig og tålmodig.

 

Så jeg vil ikke hverken sige for eller imod... Svært når man ikke har været dernede...


 

 Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

Undervisning tilbydes i Vendsyssel.

Evt på Sindal Rideklub. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 15:17

Nu er to af mine gamle, og den 3. er utilredet.

 

Jeg ville ikke sælge, uanset hvilken pris det måtte være. Om så jeg fik tilbudt en lejlighed på frederiksberg Allé.

 

Ja det kan man sagtens sidde og sige helt helligt, men det er jo mine venner, og mine børn. Og de skulle aldrig ud, for at jeg kunne få mine drømme opfyldt. Jeg har selv anskaffet mig dem, så er det også min pligt at passe på dem, og sørge for at de har det godt hos mig, til de ikke kan mere.

 

Den unge kunne jeg godt sælge på et senere tidspunkt, menn det skal først være når JEG har lyst, ikke fordi folk kommer og tilbyder guld og grønne skove.

 

Som hovedregel skiller jeg mig ikke af med dyr, når de er anskaffet.

 

Jeg ville gerne bo i KBH, men det er svært at finde noget ordentligt, et ordentligt sted, til en ordentlig pris, hvor man må have hund.

 

Så længe jeg ikke kan finde det, skal jeg ikke flytte, for ville aldrig skille mig af med mit lille dyr, for en lejlighed. Så vil jeg hellere undvære :-)


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider