Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Quarterhit solgt og trives i Frankrig


Den franske dressurrytter Dominique Degueldre, der har købt Quarterhit af Andreas Helgstrand, er allerede meget glad for den charmerende og velgående hingst, der trives i sine nye omgivelser i Frankrig

Af bedste afstamning
Den 6-årige Quaterhit er kåret i nogle af de største tyske avlsforbund og hertil Dansk Varmblod, hvor han sluttede sin 35-dages test på en flot andenplads og efterfølgende blev færdigkåret i DV med 9 i både trav og galop. Selv er Quaterhit ud af en særdeles interessant hoppestamme, da moderen Poetin III er helsøster til den berømte Poetin, der vandt Unghesteverdensmesterskabet for 5-års i 2003, vandt det prestigefyldte Bundeschampionat hele to gange og senere blev solgt på auktion til rekordprisen 2,5 millioner euro.

På fadersiden finder vi Quatergold, der er søn af Quaterback, der vandt sin materialprøve og senere Bundeschampionatet. På modersiden ses Sandro Hit - en sand legende. Med Dr. Ulf Möller opnåede han talrige sejre, herunder vandt han Bundeschampionatet, blev Verdensmester for 6-års heste og konkurrerede på Grand Prix-niveau.

Trives i Frankrig

"Quaterhit trives rigtig godt her i Frankrig. Han er allerede vellidt i stalden - han charmer sig ind på folk med hans gode humør, og så elsker han bare at vise sig frem under rytter. Jeg rider ham selv et par gange om ugen, og ellers trænes han af min underviser, Stephanie Brieussel, eftersom jeg ikke selv har erfaringen til at uddanne ham på det niveau", fortæller Dominique Degueldre.

"Lige nu er vi ved at lære Quaterhit rigtig godt at kende, og hvis alt går vel, skal han gå hingsteshow med min træner her i Frankrig næste måned. Mit mål er, at han skal debuteres i Prix St. George næste år. Og hvis alt går vel, udbydes han i avlen igen næste sæson, ligesom det har været tilfældet i Danmark", tilføjer Dominique.

Don Vito De Hus også købt
Ud over Quaterhit erhvervede Dominique også den yderst velgående 6-årige vallak Don Vito De Hus efter Don Juan de Hus/De Niro, der deltog ved Unghesteverdensmesterskabet i Ermelo i 2019 som 5-års og opnåede en flot 14. plads i finalen med sin daværende rytter, Grand Prix-aktuelle Jessica Michel Botton. Don Vito De Hus er desuden præmiehingst i det tyske avlsforbund, Westfalen i 2016.

Billede

 

Den franske dressurrytter, Dominique Degueldre, der har købt Quarterhit af Andreas Helgstrand, er allerede meget glad for den charmerende og velgående hingst, der trives i sine nye omgivelser i Frankrig. på billedet ses Quarterhit (Foto:Helgstrand Dressage)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider