Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

20-års fødselsdagshilsen fra en særlig ven


Den natsorte superhingst Totilas er fyldt 20 år. Hingstens rytter gennem mange år hollandske Edward Gal, har sendt ham en meget personlig og kærlig hilsen på hingstens fødselsdag - en fødselsdag der har fået en del international bevågenhed

 

20 år gammel

Den verdensberømte Gribaldi søn Totiles er fyldt 20 år, og har fået lykønskninger fra hele verden på sin fødselsdag på det opslag som Glock Horse Performance Center har lagt op på deres hjemmeside. Hingstens rytter igennem mange år hollandske Edward Gal har ikke glemt sin ven, som han har sikret sig mange flotte sejre med.

 

Hollandske Edward Gal's karriere hænger uomtvisteligt sammen med den 20-årige fødselar - den natsorte super hingst Totiles, som han red i mange år, ligesom han før denne red hans avlsmæssigt lige så legandariske far - trakehnerhingsten Gribaldi.

 

[[outstream]]

 

Verdensrekord efter verdensrekord

Edward Gal og Totilas dannede par på ridebanerne, hvor de satte den ene verdensrekord efter den anden, med højdepunktet, hvor de vandt VM guld tilbage i 2010, hvor de vandt intet mindre end tre ud af tre mulige guldmedaljer. Sammen har de også har vundet guld ved EM.

Efterfølgende blev han solgt til Tyskland for et svimlende millionbeløb, hvor han med blandet succes, b.la. Som følge af skader fortsatte i sporten samtidig med at han virkede i avlen, og til sidst blev trukket fra sporten.

 

Gal har absolut ikke glemt sine mange særlige stunder med Totilas, Gal lykønsker hingsten som han red igennem mange år, md mange flotte resultater, med en helt særlig klærlig og personlig fødselsdagshilsen:

"Du har fået mange lykønskninger fra hele verden, og jeg er ret sikker på, at du har fået masser kram og gulerødder. Din fødselsdag er fuld af bittersøde minder. Du var ikke bare denne enestående hingst, som jeg var stolt af at ride, og hvem jeg sammen med slog flere verdensrekorder og vandt mesterskaber på. Vores bånd var meget mere end man kunne ønske sig, du var min ven og hesten i mit liv. Sammen har vi oplevet de allerbedste og også de dårligste ting, og som tiden er gået er sårene helet, men min kærlighed for dig vil vare for evigt. Så stort tillykke min kære gamle ven. Så taknemmelig og stolt af dig og alle dine fantastiske afkom. "

 

Stjerneafkom

Ligesom Totilas' berømte far trakehnerhingsten Gribaldi , er Totilas selv er far til mange succesfulde afkom, blandt andet sønnerne Glock's Toto Jr., Glock's Total og Glock's Trafalgar. Ligesom han er far til de DV-kårede hingste Total Hope og Total McLaren.

 

Billede

 

Den natsorte superhingst Totilas er fyldt 20 år. Hingstens rytter gennem mange år hollandske Edward Gal, har sendt ham en meget personlig og kærlig hilsen på hingstens fødselsdag, der har fået en del international bevågenhed (Arkivfoto)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider