Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

To nye heste til Dorothee Schneider


Dorothee Schneider er endnu en top-rytter, der fået to top-dressur prospekter at ride for det franske Stutteri Haras de Malleret, der håndplukker eupæiske top-ryttere til at hjemtage og ride stutteriets salgsheste frem mod Grand Prix

 

Hverver dygtige eupæiske dressurryttere til stutteriets heste

Den franske dressurstald og stutteri Haras de Malleret fortsætter med at hverve kendte dygtige eupæiske rettere til at ride deres heste.

 

Senest blev det annonceret at der er indgået samarbejde med Jessica von Bredow-Werndl om et samarbejde om at ride en af stutteriets lovende hopper (se her) og i går kom så nyheden om, at også den tyske EM sølvmedaljevinder Dorothee Schneider skal ride to af stutteriets mest lovende heste.

 

[[outstream]]

 

To hopper til Schneider

Hestene det drejer sig om er den 7-årige hoppe Filarmonie de Malleret (e. Furstenball / De Niro) og den 6-årige hoppe Dancielle de Malleret (e. Danciano / Florencio), som Schneider selv personligt har udvalgt.

"Jeg er meget glad for disse to fantastiske hopper og jeg ser frem til et godt samarbejde med Haras de Malleret. Hos Haras de Malleret har jeg været gæst og har undervist på seminarer et stykke tid, og jeg blev tilbudt at få disse fantastiske hopper i uddannelse. Dancielle og Filarmonie har været her hos mig nu i en uges tid, og har allerede tilvendt sig til omgivelserne. Jeg ser meget frem til at arbejde med disse to friske hopper"

 

Sender heste til anerkendte ryttere
Gérald Martinez, der er direktør for Haras de Malleret i Le Pian-Medoc tæt på Bordeaux, i Frankrig har en klar vision for 2020. Frem for at hyre en højt profileret træner, der kan bo og træne lokalt, krydser han grænser og finder passende samarbejde med internationalt anerkendte dressurryttere, som han sender sine heste hjem til.

 

Stutteriet har indgået partnerskaber med de franske OL-ryttere Jessica Michael-Botton og Morgan Barbancon, den schweiziske Grand Prix rytter Antonella Joannou og senest med den tyske WEG og EM landsholdsrytter Jessica von Bredow-Werndl. Nu er der så tillige etableret en samarbejdsaftale med OL-rytter Dorothee Schneider.

 

I Géralds øjne er Dorothee Schneider netop en af de ryttere der har de kvaliteter stutteriet efterspørger.

"Hun er ikke alene end af verdens bedste dressurryttere, til både ungheste og Grand Prix heste. Dorothee har den viden og finesse der skal til, for at bringe talentfulde heste frem fra 5-års alderen, og samtidig vide hvordan man passer på dem og aldrig forcerer dem".

 

Vanskeligt at betro sine heste til andre

"Jeg er heldig at have adskillige talentfulde heste på stutteriet, og at træne med ryttere som disse. Det er ekstremt vanskeligt at betro mine heste til andre ryttere, men ved at gøre dette, ønsker jeg også at sende et budskab om, at det er absolut muligt at få heste trænet op til det højeste niveau, og samtidig respektere dem og uden at drive dem til vanvid i deres hoved eller at brække dem fysisk. Jeg ønsker at bevise og demonstrere at Haras de Malleret producerer fine heste der er møntet på salg, men samtidig sætter hestens velfærd i højsædet., siger direktøren for Haras de Malleret, Gérald Martinez.

 

Se franske stutteri Haras de Malleret's hjemmeside her

 

Billede

 

Dorothee Schneider er endnu en top-rytter, der fået to top-dressur prospekter at ride for det franske Stutteri Haras de Malleret, der håndplukker eupæiske top-ryttere til at hjemtage og ride stutteriets salgsheste frem mod Grand Prix. På billedet ses Dorothee Schneider og Gérald Martinez med Dancielle og Filarmonie de Malleret.



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider