Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Sensationel kur-sejr til Dufour og Cassidy


Sådan - så lykkedes det! Dufour og Cassidy fejede konkurrenterne af banen ved Saab Top 10 ved Sweeden International Horse Show, og sikrede sig en sensationel sejr i küren med knapt 90% foran Isabell Werth og Weihegold

 

Sensationel sejr til Dufour og Cassidy

Cathrine Dufour og 17-årige Atterupgaards Cassidy (E. Capimond / Donnerhall) sikrede sig en forrygende og helt sensationel sejr i den præstigefyldte Saab Top 10, der skæpper godt i præmiepenge kassen.

 

Med en helt fantastisk og fuldstændig fejlfri kür, dansede Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy hen over banen i den store Friends Arena, som var det deres sidste opvisning - og sikke et program. Magien blev forløst og med et program til svimlende 89,445 sikrede den danske top-ekvipage og verdensranglistens nummer 10, at slå dressurdronningen og verdensranglistens 2'er Isabell Werth på Weihegold og sikre sig en sensationel og yderst populær sejr og personlig kür rekord.

"Tænk engang, min lille røde pony, som nogle engang sagde, aldrig ville blive en Gran Prix-hest" var ordene for en lige så overvældet og overrasket Cathrine Dufour som alle på tilskuerpladserne, direkte til svensk TV lige efter klassens endelige resultat kom på tavlen.

"Jeg har redet ham i 10 år, og han er ikke bare min hest, men også min ven og min "partner in crime", og jeg skylder ham alt, fortsatte den vanligt yderst ydmyge danske dressurstjerne, for hvem øjeblikket med sikkerhed vil gå over i historien som et af de helt store "Jeg kommer til at flyve hele vejen hjem til Danmark!" sluttede en tydeligt bevæget og ekstremt glad Dufour efter dagens ridt - et lovende resultat frem mod OL i Tokyo 2020.

Store store præstationer

Dufour og Cassidy's kür sejr skal ses i lyset af at de var oppe imod et nogle af verdens absolut bedste dressurryttere, der absolut også red op til deres bedste, hvoraf flere opnåede nye personlige rekorder. Samtlige 8 først placerede ekvipager krydsede den magiske 80% grænse.

 

[[outstream]]

 

Slog en velridende verdensmester

Isabell Werth og Weihegold leverede et stort set fejlfrit ridt som fjerdesidste ekvipage på banen, og det så ud til at blive en vanlig sejr til verdensetteren med en score på 89.310%. Men det skulle ikke blive sådan i dag. Cathrine og Cassidy så igennem programmet ud til at ride op med verdensetteren, og spændingen på banen var intens. Efter fintællingen faldt resultatet ud til fordel for vores hjemlige dressurdronning, da hun med få marginaler dansede sig forbi Werth med 89.445%, og hermed sikrede sig den fænomenale sejr.

 

Flere personlige rekorder

Det blev til en lige så populær tredjeplads til den hjemlige stjerne, svenske Patrik Kittel, der på Well Done La Roche, red en virkelig flot kür og sikrede sig tredjepladsen i klassen tillige med personlig rekord, til flotte 86,115%.

 

Fjerdepladsen gik til tyske Jessica Von Bredow-Werndl, der tillige satte ny personlig kür rekord på hendes nye hest Zaire-E, som hun åbenlyst og imponerende hurtigt har opnået et fantastisk samarbejde med. De opnåede 85,825%.

 

Svenske Therese Nielshagen indtog femtepladsen på Dante Weltino med 83,765%, hollandske Emmelie Scholtens på Desparado indtog sjettepladsen med 83,045% og Tyske Helen langenhanenberg blev 7'er på Damsey Frh med 82,725%.

Se de samlede resultater og præmiesummer her

 

Billede

 

Sådan - så lykkedes det! Dufour og Cassidy fejede konkurrenterne af banen ved Saab Top 10 ved Sweeden International Horse Show, og sikrede sig en sensationel sejr i küren med knapt 90% foran Isabell Werth og Weihegold (Arkivfoto: J-Photo.dk)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider