Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Adrienne Lyles vej mod stjernerne på Duval


Amerikanske Adrienne Lyle kan ikke få armene ned efter hendes ridt på den amerikansk avlede Harmony's Duval, hvor hun opnåede 75,391 % og en sjetteplads i onsdagens CDI4* i Aachen, hvor Dufour blev nummer tre. Duval er debuteret i store tur for blot 6 måneder siden

 

Rider på en bølge

Den 34-årige Adrienne Lyle, der lige p.t. rider på en performancebølge og bare er på vej frem, ligesom det tidligere er sket for landsmanden Laura Graves og Kasey Perry-Glass, kan ikke få armene ned efter hendes overraskende flotte præstation på den amerikansk avlede Harmony's Duval, som hun har taget med sig til Europa udover Salvino, og på hvilken, det også bliver til flotte resultater.

 

Portræt at en succesfuld dressurrytter

Heste-nettet har netop bragt en større profilartikel om Adrienne Lyle og hendes succes med Salvino (se her), men hun har som andre top-ryttere der har produceret en stjernehest og opnået succes, så har de ofte flere heste på vej. En af de heste som Adrienne Lyle har arbejdet med er den skimlede Harmony's Duval, der gik onsdagens CDI*4 ved Aachen dressurfestival, hvor Dufour opnåede en tredjeplads på Atterupgaards Cassidy (se her).

 

[[outstream]]

 

34-årige Adrienne red klassen til 75,391 % og præsterede virkelig et flot ridt, der resulterede i en sjetteplads i et virkelig skarpt felt. Det er mindre end sex måneder siden de sammen startede store tur ved Global Dressage Festval i Wellington, som de også klarede med bravur.

"Jeg kunne ikke have bedt om mere fra ham. Jeg var lidt nervøs for hvordan han ville klare publikum. Han har været meget elektrisk på opvarmningsbanen, så vi brugte en del tid med at gå rundt med ham, og vænne sig til mængderne" fortæller Adrienne Lyle til Dressage-news.com.

 

Da de endelig kom på banen var der ingen problemer og Duval var i fuld harmoni med sig selv:

"Han kom bare ind på banen og elskede det. Det var faktisk mig der var i chok. Jeg var i stand til at slippe tøjlerne mod slutningen af programmet, hvilket jeg aldrig tidligere har været i stand til. Hvilket perfekt tidspunkt og sted at gøre det på" fortæller en glad Adrienne Lyle.

 

Om Harmonys Duvel

Duval blev fundet hos Harmony Sportshorses I Kiowa, Colorado, med ejeren Leslie Malone som ejer. Duval er efter Rousseau / Rivermann og blev købt af en financiel støttegruppe til Adrienne I midten af 2017.

 

I februar I år debuterede parret så I storetur I Wellington og Tryon, før de her I sommer tog turen til Europa for første gang. Parret vandt deres første Grand prix I Luxemburg med personlig record for blot to uger siden (se her) - og nu har de så gjort det flot igen, og det giver appetit på mere, såfremt han bliver ved med at vise de gode takter og hun har priviligiet at have en hest udover Salvino på topplan.

"Jeg har leget lidt med ideen om at jeg muligvis kan prøve ham af i World Cup turneringer, der bliver afholdt i Las Vegas næste år".

 

Det bliver spændende også at følge de to i deres videre karriere.

 

Billede

 

Amerikanske Adrienne Lyle kan ikke få armene ned efter hendes ridt på den amerikansk avlede Harmony's Duval, hvor hun opnåede 75,391 % og en 6. plads i onsdagens CDI4* i Aachen, hvor Dufour blev nummer tre. Duval er debuteret i store tur for blot 6 måneder siden



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider