Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Daniel Bachmann Andersen vinder DM


Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack er nye danske mestre i DM i dressur. Afgørelsen faldt under stor jubel hos publikum hos ny dansk mester hos Dressage Academy i Vodskov pinse mandag

 

Med over 85% procent i karakterer red Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack sig til sejren i DM for seniorer til stor jubel for publikum hos Dressage Academy i Vodskov.

"Jeg er meget, meget glad. Det Det betyder utroligt meget at blive dansk mester. Det er noget ganske særligt", sagde 29-årige Daniel Bachmann Andersen, som til daglig er ansat hos Blue Hors i Randbøl.

 

Finalen blev redet i kür, og det er kun anden gang, at Daniel Bachmann Andersen opnåede over 85% på Blue Hors Zack. Det blev da også honoreret af de mere end 3.200 tilskuere, som rejste sig op og klappede parret ud af banen.

"Det er en helt vanvittig følelse, når så mange klapper og pifter, og jeg er utroligt glad for, at så mange bakker op om vores sport", sagde Daniel Bachmann Andersen.

 

[[outstream]]

 

We will rock you

En anden meget populær rytter, Cathrine Dufour, havde i år ladet sin OL-hest Atterupgårds Cassidy blive hjemme. Det var ham, hun vandt DM sammen med i 2018, og i år havde hun overladt scenen til sin unge hest 9-årige Bohemian. Hun var godt klar over, at det ville blive svært at slå holdkammeraten Daniel Bachmann Andersen, men håbet var alligevel en plads på podiet.

 

Drømmen gik i opfyldelse for den 27-årige rytter, som også modtog publikums ubetingede hyldest, da hun havde leveret sit ridt til tonerne af Queens 'We will rock you'.

Parret opnåede imponerende 82.450%, og vandt dermed sølv. På tredjepladsen kom Agnete Kirk Thinggard og Jojo Az, som fik 77.850%

 

Ærespris til Dufour

I forbindelse med DM for seniorer blev Lis Hartels ærespris uddelt, og i år tilfaldt den Cathrine Dufour. Æresprisen blev overrakt af H.K.H. Prinsesse Benedikte, som i sin motivation lagde vægt på, at Cathrine Dufour ikke bare er kendetegnet ved talent og hårdt arbejde, hun er også et godt forbillede for unge dressurryttere, fordi hun har så stor fokus på høj hestevelfærd og moderne, let ridning.

 

Det er en pris Cathrine Dufour sætter meget stor pris på.

"Det er en meget stor ære, og jeg vil bruge den til at motivere de unge, og forhåbentlig kan jeg blive ved med at udvikle dressuren i en positiv retning", sagde Cathrine Dufour.

 

Se alle resultater fra DM her

 

Billede

 

Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack er nye danske mestre i DM i dressur. Afgørelsen faldt under stor jubel hos publikum hos ny dansk mester hos Dressage Academy i Vodskov pinse mandag. Her ses præmieoverrækkelsen (Pressefoto)

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider