Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Victoria E. Vallentin vinder af DM for U25


Søndag eftermiddag vandt den lokale Vodskov rytter, 21-årige Victoria E. Vallentin og den 13-årige vallak Ludwig der Sonnenkönig.DM for U25-ryttere

 

Sejr til lokal ekvipage

Det kan være svært at holde formen tre dage i træk, men det lykkedes i overbevisende grad for den lokale Vodskov rytter, 21-årige Victoria E. Vallentin og den 13-årige vallak Ludwig der Sonnenkönig.

 

Søndag eftermiddag vandt de DM for U25-ryttere med samlet 227.964 procent og var derfor et stort skridt foran Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver, som fik 214.975 procent, og dermed indkasserer sølvmedalje.

 

[[outstream]]

 

"Det er meget overvældende at have vundet. Ludwig har ikke rigtigt nogen svagheder, og det var kun i 2. afdeling lørdag, at han var en lille smule træt, ellers har han ramt formkurven hver dag, og det er lidt en udfordring, så jeg er ovenud tilfreds", fortæller Victoria E. Vallentin, som til daglig er ansat hos Helgstrand Dressage i Vodskov.

 

En enkelt lille fejl

Finalen blev redet i kür, og at dømme efter publikums klapsalver var der ingen tvivl om, at den unge rytter både er populær og en af klassens absolut største favoritter.

"Jeg har selv valgt musikken, men da jeg hørte, hvordna det var blevet sat sammen første gang, tænkte jeg, at det var lidt voldsomt. Men jeg bliver mere og mere glad for musikken, og jeg synes, det passer utroligt godt til Ludwig", fortæller Victoria E. Vallentin.

 

Da der er tale om kür, kender dommerne ikke ekvipagens program på forhånd, og det giver rytteren mulighed for at improvisere undervejs. En mulighed Victoria E. Vallentin benyttede i dag.

"Jeg var lidt foran mit program hele tiden, og jeg måtte derfor holde igen i galoppen og sørge for at udnytte hjørnerne. Derudover lavede jeg en lille fejl i 2'er changementerne i galopprogrammet, og i slutningen af programmet valgte jeg derfor at lave dem igen for at vise, at vi kan lave dem fejlfrit", fortæller Victoria E. Vallentin, som udtaget til både Nordisk Mesterskab og EM.

 

Top tre i DM for U25-ryttere:

  • Victoria E. Vallentin, Ludwig der Sonnenkönig, Uggerhalne Sportsrideklub, 227.964%
  • Josefine Hoffmann, Hønnerups Driver, Vejle Rideklub, 211.975%
  • Søren Wind, Diego, Uggerhalne Sportsrideklub, 211.230%

 

Se samlet resultat her

 

Billede

 

Søndag eftermiddag vandt den lokale Vodskov rytter, 21-årige Victoria E. Vallentin og den 13-årige vallak Ludwig der Sonnenkönig. DM for U25-ryttere (pressefoto)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider