Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Daniel Bachmann Andersen sikker vinder


29-årige Daniel Bachmann Andersen snuppede både 1. og 2. pladsen i første afdeling af DM for seniorer, der afvikledes hos Helgstrand Academy i weekenden

 

Daniel og Zack suveræne

I ganske lang tid lå Cathrine Dufour og den 9-årige vallak Bohemian til en andenplads i første afdeling af DM for seniorer med 73.760%. På en suveræn førsteplads regerede 29-årige Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Olymbrio med 78.000%, og stort set ingen af de øvrige ekvipager formåede at pille ved den rangorden. Indtil Daniel Bachmann Andersen red på banen igen - denne gang på Blue Hors Zack.

 

I løbet af få minutter fik han skubbet Cathrine Dufour og Bohemian ned af resultatlisten, da han opnåede 76.580% på den 15-årige avlshingst.

"Jeg synes, det er fedt at konkurrere mod mig selv. De andre rider jo, som de gør, og det har jeg ingen indflydelse på. Men jeg har helt klart en ambition om at slå mig selv, når jeg rider på banen med min anden hest", siger Daniel Bachmann Andersen, som til daglig er ansat på Blue Hors i Randbøl.

 

[[outstream]]

 

Lokal debut

For Marianne Helgstrand var der tale om debut i DM, og det var ikke uden nerver, at hun red op ad midterlinjen, mens både ægtemanden Andreas Helgstrand, landstræner Nathalie zu Sayn Wittgenstein og en masse andre dressurentusiaster så til fra sidelinjen.

"Jeg nåede at tænke, at 'nu rider du DM', men det skal man selvfølgelig ikke, og heldigvis forsvandt det undervejs. Jeg er godt tilfreds, selvom jeg lavede nogle fejl undervejs, men det skyldes manglende rutine", fortæller 43-årige Marianne Helgstrand.

 

Marianne Helgstrand red den 15-årige vallak Lollipop 126, og parret sluttede på en 8. plads med 71.440%, og hjemmebanerytteren satser på en plads i finalen på mandag.

"Min ambition har hele tiden været at blive blandt de 15 bedste, og det er stadig mit håb", siger hun.

 

Top fire:

  • Daniel Bachmann Andersen, Blue Hors Don Olymbrio, Billund Sportsrideklub, 78.000%
  • Daniel Bachmann Andersen, Blue Hors Zack, Billund Sportsrideklub, 76.580%
  • Cathrine Dufour, Bohemian, Sportsrideklubben, 73.760%
  • Agnete Kirk Thinggard, Jojo AZ, Vestbirk Rideklub, 73.400%

Billede

 

29-årige Daniel Bachmann Andersen snuppede både 1. og 2. pladsen i første afdeling af DM for seniorer, der afvikles hos Helgstrand Academy (pressefoto)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider