Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Sejr til Helgstrand junior og senior


To generationer i familien Helgstrand stod øverst på podiet, da der søndag formiddag blev uddelt førstepladser i dressur, og der var smil over hele linjen

 

2 x Helgstrand på podiet

Først vandt unge Alexander Helgstrand Nations Cup individuelt for juniorer på Grevens Sa VA med 75.433%, og få timer senere gentog hans mor, Marianne Helgstrand, successen, da hun vandt Grand Prix Special på Lollipop med 71.362%.

 

Marianne Helgstrand og Lollipop har kun dannet par siden november sidste år og er dermed et forholdsvist nyt selskab på de danske dressurbaner. Det var derfor også deres debut i Grand Prix Special.

"Jeg var helt vildt nervøs for, om jeg skulle ride fejl i programmet, og det er selvfølgelig mega fedt at vinde, når det er første gang nogensinde, jeg rider Grand Prix Special", siger Marianne Helgstrand.

 

[[outstream]]

 

Hjemmebane forpligter

Fredag vandt Marianne Helgstrand og Lollipop Grand Prix-klassen, og selvom parret altså har stor succes, mener Marianne Helgstrand ikke nødvendigvis, at det er en fordel at ride på hjemmebane.

"Jeg synes, der er et ekstra pres, og jeg har flere nerver på, end jeg normalt har, når jeg rider stævne. Jeg tror ikke, at andre forventer mere af mig, end de plejer, men jeg føler, at det forpligter, når jeg er på hjemmebane", siger Marianne Helgstrand.

 

Debut som DM-rytter

Om 14 dage skal Marianne Helgstrand og Lollipop i ilden igen, når der er DM for seniorer, som også bliver afviklet hos Helgstrand Academy. Og det er lidt af en drøm, der går i opfyldelse for den 43-årige dressurrytter.

"I 25 år har jeg fulgt med fra sidelinjen, når Andreas har redet, og jeg har mange gange tænkt: Gid det var mig. Så det er en stor pige-drøm, der går i opfyldelse", fortæller Marianne Helgstrand.

Endnu engang bliver der tale om en debut, det bliver nemlig første gang, Marianne Helgstrand skal vise sit nye kür-program.

"Denne weekend har været vigtig opvarmning for os forud for DM, og jeg håber, at jeg får lidt mere styr på nerverne. Nu ved jeg jo i hvert fald, at jeg kan ride programmet uden at lave fejl", siger Marianne Helgstrand.

 

Top 3:

  • Marianne Helgstrand, Lollipop, 71.362%
  • Fabienne Müller-Lütkemeier, Flynn pch, 70.277% (Tyskland)
  • Lone Bang Larsen, Bakkelys's Onandt, 69.146%

Se resultater fra klasserne her

 

Kilde: Equitour Aalborg

 

Billede

 

To generationer i familien Helgstrand stod øverst på podiet, da der søndag formiddag blev uddelt førstepladser i dressur, og der var smil over hele linjen



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider