Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

20 hold til Walber og Stutteri Ask Cup


Walber og Stutteri Ask Cup i springning har vist sig særdeles populær. Med hele 20 hold tilmeldt konkurrencen, fordelt på 17 klubber, er tilslutningen stor, og tæller hele 153 tilmeldte ekvipager. Turneringen kvalificerer til Agria DRF Mesterskab i springning for klubhold

 

Nyt populært tiltag

Det nye tiltag Walber og Stutteri Ask Cup er blevet taget rigtig godt imod af rytterne. Hele 20 hold, fordelt på 17 klubber og bestående af i alt 153 ryttere, er tilmeldt turneringen, som kvalificerer til finalen og dermed årets Agria DRF Mesterskab i springning for klubhold.

 

Turneringen afvikles ved fire kvalifikationer i løbet af forår og sommer og de otte hold, der samler flest point i kvalifikationerne mødes i finalen, der afvikles hos Riders Cup d. 18. - 21. juli.

 

[[outstream]]

 

Flere starter til B-stævner
Det er i tæt samarbejde mellem Springudvalget og Bo K. Møller, at idéen om at afvikle mesterskabet som en turnering opstod. En af grundene var blandt andet, at man gerne vil støtte de danske stævnearrangører og gøre det attraktivt at ride B-stævner herhjemme.

 

Kim Kristensen fra Walber udtaler i den forbindelse: "Jeg vidste fra start, at det her var et projekt, jeg gerne ville bakke op om. Jeg sidder selv som dansk stævnearrangør på Bækgaarden, og jeg ved derfor, at det kan være udfordrende at være stævnearrangør - fx kommer der mere og mere konkurrence fra udenlandske stævner. Jeg synes, det er et virkelig godt koncept Bo K. Møller og Springudvalget har fået skruet sammen her, og jeg vil rigtig gerne støtte et projekt, der gør noget for vores stævner herhjemme. Dejligt at rytterne og klubberne har taget så godt imod det."

 

Også Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask glæder sig til at skyde turneringen i gang: "Jeg synes simpelthen, det er SÅ fedt, at så mange ryttere har meldt og støtter op om det nye koncept. Jeg deltager selvfølgelig også selv på et hold (Fyens Rideklub), og med 153 ryttere på bruttolisten skal det nok blive rigtigt sjovt og spændende at deltage i turneringen, og jeg tror virkelig den her turnering kan være med til at løfte de danske B-stævner. "

 

Sammen er vi bedst
Et af holdene i den nye turnering er holdet Christmas Stars, som er et samarbejde mellem Danish Derby Hestesports Rideklub (DDHS) og Fransbjerg Horses. Og her er man virkelig gået "all in". Holdet har blandt andet fået fremstillet et specialdesignet logo, som pryder ekvipagerne, når de rider på banen i ens outfit med specialsyede ridejakker, underlag og tæpper.

 

Søren Rasmussen er holdleder, og på Christmas Stars-holdet glæder man sig meget over den nye afviklingsform af årets holdmesterskab. "Det er et fantastisk initiativ, at der nu laves en ny holdturnering. Det skal vi alle bakke op om. Jeg synes, det er en ny spændende form, som samler hold med ryttere fra alle aldersgrupper, hvor de unge kan lære af de erfarne ryttere. At der nu er op til otte ryttere på hvert hold gør, at der skal træffes nogle valg på vejen til både kvalifikationer og finale. Det stiller også krav til trænere og holdledere, når der skal planlægges en længere række stævner i løbet af sæsonen. Der er rigtig meget god læring i afviklingsformen, for der er mange sammenfald med den måde, man arbejder med landshold og bruttotrupper og fx udtager til Nations Cups og mesterskaber"


Hos Christmas Stars glæder vi os meget til at gøre noget ekstra ud af årets mesterskab og den nye turnering. SAMMEN ER VI BEDST."

 

Sådan afvikles turneringen
På holdet må der være op til otte ryttere, og det er herfra, at rytterne til de enkelte kvalifikationer samt finalen sættes. Man kan frit vælge hest. På bruttoholdet skal der være minimum en U18 eller U21 rytter. Rytterne skal selvfølgelig alle være medlem af - og ride for den samme klub. I de fire kvalifikationer rider en ekvipage MB1*, to ekvipager rider MB2* og en ekvipage rider MA1*.


Kvalifikationerne fordeler sig på to kvalifikationer i Jylland (Kolding Rideklub og Hjallerup Rideklub) og to kvalifikationer på Sjælland (Capacity Showjumping Center og Sportsrideklubben).

 

Kvalificerede til finalen i Agria DRF-holdmesterskab præsenteret af Walber og Stutteri Ask, er de otte hold (samt ligeplacerede), der efter kvalifikationerne har flest point. I finalen, der afvikles i metode B12, er kravene sat en smule op, hvorfor to ekvipager rider MB2* og to ekvipager rider MA1*. Finalen afvikles hos Riders Cup d. 18. - 21. juli.

 

For mere information, se her

 

Billede

 

Walber og Stutteri Ask Cup i springning har vist sig særdeles populær. Med hele 20 hold tilmeldt konkurrencen, fordelt på 17 klubber, er tilslutningen stor, og tæller hele 153 tilmeldte ekvipager. Turneringen kvalificerer til Agria DRF Mesterskab i springning for klubhold (Arkivfoto: JP-Photo.dk)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider