Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Veneziano rides af Agnete


Blue Hors Veneziano bliver nu redet af Blue Hors' ny rytter, Agnete Kirk Thinggaard, der nu har fået hingsten hjem på Julianelyst, men har redet ham siden årsskiftet

 

Veneziano til Agnete

Siden nytår har Agnete Kirk Thinggaard redet en del på Blue Hors Veneziano på Blue Hors, hvor Daniel har hjulpet.


Nu er beslutningen truffet, og den 9-årige hingst er flyttet ind på Julianelyst hos sin nye rytter.

 

Agnete om Veneziano
"Det føles meget trygt at overtage Veneziano på denne måde. Det er noget helt andet end fx at få en ny hest hjem fra udlandet, som man kun har prøvet én eller to gange. Veneziano har jeg allerede et godt kendskab til, og jeg har fuld opbakning fra Blue Hors-teamet", fortæller Agnete.

 

[[outstream]]

 

"Han er en fantastisk hest. Han er så rar og god i hovedet, at jeg kan ride i skoven for lange tøjler, og så er han super arbejdsom og vil så gerne gøre sin rytter tilfreds. Hun er ukompliceret og super veluddannet og på den måde "nem" at overtage", fastslår Agnete.

 

"Jeg føler mig meget heldig og privilegeret over at kunne overtage sådan en hest - og samtidig have Daniel i kulissen, som har redet den, siden den var 4 år. Det er skønt, at den har været ude at starte et par Grand Prixer, så nu er det bare mig og Veneziano, der skal lære hinanden at kende".

 

Fætter til Zatchmo

Blue Hors Veneziano (e. Vivaldi / Donnerhall) er fætter til Agnetes anden hingst, den 10-årige Blue Hors Zatchmo (e. Blue Hors Zack / Donnerhall), da deres mødre er helsøstre - og faktisk helsøstre til Blue Hors Don Schufro.

 

"Zatchmo og Veneziano er på én gang både forskellige og ens, og Zatchmo er jeg lige så glad for. Han er næsten Grand Prix-klar, og jeg håber, at vi kommer ud og starte Grand Prix til efteråret", fortæller Agnete.


"Jeg føler virkeligt, at jeg har super heste nu. Så skal jeg bare leve op til dem, og det skal nok gå med det fantastiske team", slutter Agnete.

 

Kilde: Blue Hors

 

Billede

 

Blue Hors Veneziano bliver nu redet af Blue Hors' ny rytter, Agnete Kirk Thinggaard, der nu har fået hingsten hjem på Julianelyst, men har redet ham siden årsskiftet. Foto: Blue Hors)

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider