Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Ser frem til Patrik Kittel’s testridt


Helgstrand rytteren Mette Sejlberg Jensen har kvalificeret to guldmedaljehopper til UCH ved Dansk varmbods hingstekåring i Herning, og glæder sig særligt til at se testrytter Patrik Kittel ride de to hopper hun selv har kvalificeret

 

Helstrand Rytter får travlt i Herning

Mette Sejbjerg Jensen der rider for Helgstrand Dressage, er endnu en af de ryttere der skal afsted i år til Herning i år, og får travlt under arrangementet. Hun har nemlig selv kvalificeret to guldmedaljehopper til UCH i Herning i år. I den forbindelse ser hun særligt frem til at opleve den dygtige svenske testrytter Patrik Kittel på ryggen af begge de to heste hun har kvalificeret til unghestechampionatet (UCH).

 

Kvalificeret to hopper til Herning

Mette Sejbjerg Jensen, som rider for Helgstrand Dressage, har kvalificeret to lækre guldmedaljehopper til UCH i år.

 

[[outstream]]

 

Der er tale om Skoven Tzarina (e. Blue Hors Zack/Blue Hors Don Schufo), der er opdrættet af Kirsten Bjerregaard Hansen og Jens Lund Pedersen. En fantastisk hoppe, som blandt andet allerede som treårig i 2017 vandt titlen som året dressurhoppe, oplyser Mette.

 

Derudover skal hun også have en anden lækker hopper med, nemlig Straight Horse De Milla (e. De Niro/Blue Hors Zack), og opdrættet af Straight Horse Aps.. Denne hoppe viser også gode takter.

"Begge to er helt forskellige heste, så ud over at de er meget talentfulde heste, så vil jeg nok sige, at en af deres fælles styrke er, at de er super ridelige", fortæller Mette Sejbjerg Jensen om de to guldmedaljehopper.

 

Begge hopper har udviklet sig markant
Som med alt andet her i livet, så lønner målrettet arbejde sig. Det samme har gjort sig gældende for Mette Sejbjerg Jensens, der har arbejdet på at udvikle de to hopper frem mod Herning i år. "Siden kvalifikation har de begge fået en del mere styrke i de nye øvelser, som kommer i femårs-klassen. De har derudover fået mere power og er generelt bare blevet stærkere", siger Mette Sejbjerg Jensen.

 

Mette Sejbjerg Jensen fokuserer meget på, at de heste hun træner, skal være glade og med i træningen også mentalt. Og derfor har netop den delt også fået plads i forberedelserne op mod Herning i år.

"Under min forberedelse op til Herning, er det vigtig for mig at forsætte med mine normale rutiner. I min normale træning betyder det meget for mig, at holde mine heste sunde og glade", siger Mette Sejbjerg Jensen og uddyber: Vi kender jo alle til at blive nervøse særligt op det sådan et stort og vigtig stævne. Så for mig er det vigtig, at det ikke smitter af på min træning, så jeg ikke eksempelvis begynder at overtræne mine heste," fortæller Mette Sejbjerg Jensen, som arbejder på at finde balance i arbejdet med hestene.

 

Det er ikke hensigtsmæssigt, at man kommer til Herning med en træt hest eller den anden vej rundt, hvor man kommer med en for frisk hest, mener Mette Sejbjerg Jensen.

 

Taknemmelig for Helgstrand-teamet

Teamet på Helgstrand Dressage giver ifølge Mette Sejbjerg Jensen den bedste grobund for, at man kan udvikle sig som rytter og sparre omkring hestene op mod Herning.

"Heldigvis for mig arbejder jeg et sted, hvor vi er rigtige mange dygtige og erfarne ryttere, som er super gode til at spare og hjælpe hinanden. Ikke kun med træning af hestene, men også omkring, hvordan du forbereder dig mentalt som rytter, når man skal ride til et stævne og show som det i Herning", siger Mette

 

Mette Sejbjerg Jensen har efterhånden kommet til Hingstekåringen i Herning i mange år:

"Det er mit femte år, jeg skal ride i Herning, men jeg har nydt godt af Dansk Varmblod Hingsteshow, siden jeg var barn. Det er fedt at ride i Herning, fordi det er et af de største shows i Danmark. Her er alt fra UHC, hingstekåring til grand prix. Det er et show alle kender, alle snakker om og som vi alle venter på", siger Mette Sejbjerg Jensen og fortsætter: 'I Herning er der fede omgivelser og super stemning. Det er simpelthen en kæmpe oplevelse i sig selv".

 

Glæder sig til at se Patrik Kittel rider hopperne

Noget som Mette glæder sig aller mest til i år, er dog at se testrytter i UCH, som igen i år er den svenske dressurrytter Patrik Kittel, der også sidste år var testrytter i Herning, og nu er tilbage.

"Der er mange ting, jeg glæder mig til i Herning i år, men en af dem er helt sikkert at opleve Patrik Kittel som testrytter, fordi jeg selv har heste med i UCH", slutter Mette Sejbjerg Jensen interviewet.

 

Kilde: Dansk Varmblods hingstekårong

 

 

Billede

Helgstrand rytteren Mette Sejlberg Jensen har kvalificeret to guldmedaljehopper til UCH ved Dansk varmbods hingstekåring i Herning, og glæder sig særligt til at se testrytter Patrik Kittel ride de to hopper hun selv har kvalificere. Her ses Patrik Kittel på Deluneay (Arkivfoto: JP-Photo.dk)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider