Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Fransk OL-hest til Charlotte Heering


Den danske dressurrytter Charlotte Heering har købt den franske OL-hest Badinda Altena. Den 13-årige KWPN registrerede hoppe, der indtil nu har været redet af Pierra Volla, men skal nu være ny stjerne i stalden hos den danske dressurrytter

 

Fransk OL-hest til dansk dressurrytter

Den Hollandske UVM finalist, EM og OL dressurhest Badlinda Altena, har fundet sin nye ejer i danske Charlotte Heering.

 

Badinda Altena (e.Ttolando / Goodtimes) er hollandsk avlet og registreret, avlet af J. Timmermans.

 

[[outstream]]

 

UVM, EM og OL deltager

Under Pierra Volla fik den talentfulde røde hoppe sin internationale debut ved CDI stævnet i Ponpadour i 2012, hvorefter hun repræsenterede Frankrig ved UVM i Verden, hvor hun sluttede på en samlet 13. plads i trøstefinalen.

 

Derefter forsvandt ekvipagen en tid fra den internationale dressurscene, hvorefter de debuterede på Grand Prix niveau i Vidauban i 2015. Herefter blev parret en fast del af det franske landshold og deltog ved både EM i 2015 og 2018, ligesom de repræsenterede Frankrig ved OLi Rio i 2016. I både 2016 og 2017 høstede de titlen som franske mestre, og de vandt tillige bronze i 2018 ved de franske mesterskaber.

 

Nægtet deltagelse ved WEG - i stedet sat til salg

I sommeren 2018 chokerede Volla den franske dressurverden ved at nægte at ride på landsholdet ved WEG i Tryon, North Carolina, USA. Dette fik alvorlige konsekvenser for det franske lnadsholds deltagelse. Det endte nemlig med, at Frankrig slet ikke stillede hold og ikke kom med til verdensmesterskaberne i Tryon, USA. Efterfølgende bekendtgjorde Volla offentligt, at han ville sætte Badinda Altena til salg.

 

Som med så mange andre top dressurheste, fandt Badinda Altena sin nye ejer gennem Andreas Helgstrand, og denne gang var køberen dansk.

 

Charlotte Heerings nye stjerne

32-årige Charlotte Heering, der sidste år red Black Pearl i lille tour og Joker Selection på Grand Prix niveau, og i 2017 på Bufranco gav hende et stort spring fremad i dressurrækkerne, er den nye erhverver af den franske OL-hest Badlinda Altena.

 

På sin Facebookside, hvor hun også allerede har lagt en lovende video op af det nye makkerpar, skriver charlotte følgende om nyerhvervelse:

 

"SAY HALLO TO QUEEN B. Min nye stjerne som jeg glæder mig HELT vildt meget til fremtiden med🤩 En meget sensitiv dame, som jeg selvfølgelig lige skal finde knapperne på (første gang jeg sidder på hende)!!! Men med mega talent/kvalitet! Et kæmpe, kæmpe stort tak til alle dem, der har gjort dette muligt. Hvor er jeg bare heldig"

 

Volla vil fortsætte soon Grand Prix kariere på den 13-årige Sir Piko (e. Sir Donnerhall).

 

Se videoenaf det nye dressurpar på Charlotte Heerings Facebookside her

 

Billede

 

Den danske dressurrytter Charlotte Heering har købt den franske OL-hest Badinda Altena. Den 13-årige KWPN registrerede hoppe, der indtil nu har været redet af Pierra Volla, men skal nu være ny stjerne i stalden hos den danske dressurrytter



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider