Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Ny holdleder for military under DRF


Dansk Rideforbund har udnævnt en ny holdleder for military. Valget er faldet på Kerstin Emilie Dallmann, der sammen med en ny elitegruppe skal definere fremtiden for elite- og talentarbejdet for miilitary sporten i Danmark

 

Ny holdleder

Kerstin Emilie Dallmann er ny holdleder i military, og sammen med en helt ny elitegruppe skal holdlederen fremover sætte retningen for elite- og talentarbejdet i dansk militarysport. Foruden Kerstin Dallmann består elitegruppen af Peter Flarup og Christian Struck.

 

Stærk profil i front
Det er en stærk profil med stor erfaring, der i 2019 indtager posten som holdleder i military. Kerstin Emilie Dallmann har i mange år været passioneret omkring militarysporten, er selv militaryrytter på internationalt niveau og har masser af erfaring fra stævner og events som arrangør. Tidligere var Kerstin Dallmann formand for militaryudvalget, en post hun fratræder i forbindelse med jobbet som holdleder, og derudover har Kerstin siden 2015 været holdleder for seniorerne på frivillig basis og i den rolle deltaget ved to Europamesterskaber og fire Nordiske Mesterskaber. Privat er Kerstin skolelærer og bor på Fyn ved Aarup, og hun glæder sig til at komme i gang med udviklingen af militarysporten:

"Det bliver rigtig spændende at få lov til at implementere nogle af de idéer, som Elitegruppen arbejdede med i 2018. Det er rigtigt dejligt, at Dansk Ride Forbund med deres elitesatsning har gjort det muligt at arbejde videre med den gode udvikling, som dansk military er inde i. Det er et ambitiøst projekt, som jeg ser frem til at være en del af."

 

[[outstream]]

 

Olympisk rytter og international banebygger i elitegruppe
For at skabe det bedst mulige grundlag for dansk militarys fremtidige udvikling er der nedsat en elitegruppe, der sammen med holdlederen skal sætte fokus på talenterne i military og planlægge fremtiden for sporten. I gruppen er en af Danmarks bedste militaryryttere Peter Flarup, der har deltaget ved OL, World Cup og EM og er flere gange Danmarksmester. Peter bor på Sjælland og har arbejdet med heste det meste af hans liv. Hans erfaring og kompetencer betyder, at han er knyttet til elitegruppen især af funktion som træner.

"Jeg ser frem til at arbejde med de unge ryttere, der brænder for sporten, og forhåbentlig derigennem være med til at løfte niveauet i militarysporten. Jeg synes, der er et spændende potentiale i dansk military," siger Peter Flarup.

 

Erfarne folk

I gruppen er også erfarne Christian Struck, tidligere holdkaptajn for militarylandsholdet og koordinator for militaryudvalget. Derudover er Christian international banebygger og teknisk delegeret samt national A-banedesigner og har blandt andet designet banerne til flere store militarystævner og -mesterskaber herhjemme. Christian er til dagligt ansat på stutteri Blue Hors ved Randbøl.

"Jeg ser frem til igen at være en del af dansk military. Jeg er rigtig glad for at skulle arbejde sammen med Kerstin og Peter om dette spændende projekt med holddeltagelse ved OL i 2024 som langsigtet mål," siger Christian Struck.

 

Ridesportens formel 1
Formand i Dansk Ride Forbund Ulf Helgstrand glæder sig over den nye elitegruppe og ser frem til en spændende udvikling af sporten:

"Jeg glæder mig over, at vi nu har samlet en trio med de største kvalifikationer indenfor disciplinen. På den korte bane betyder det, at vi kan få identificeret og udviklet talentarbejdet - og på den lange bane betyder det, at kan vi være med på højeste niveau. Det er ikke nogen hemmelighed, at militarysporten i Danmark kvantitativt ligger langt bagud i forhold til de nationer, vi normalt sammenligner os med. Men med dette tiltag håber vi, at militarysporten synliggøres og gøres mere attraktiv, idet disciplinen må betragtes som formel 1 indenfor ridesporten."

 

Billede

 

Dansk Rideforbund har udnævnt en ny holdleder for military. Valget er faldet på Kerstin Emilie Dallmann, der sammen med en ny elitegruppe skal definere fremtiden for elite- og talentarbejdet for miilitary sporten i Danmark. Peter Flarup, Christian Struck og Kerstin Emilie Dallmann (Dansk Ride Forbund)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider