Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Nanna Merrald har fået ambitioner på Blue Hors


Nanna Skodborg Merrald blev efter sommeren 2018 ansat på Blue Hors, lidt af en omvæltning fra tidligere, hvor hun red hjemme hos hendes forældre. Nanna er dog faldet godt til, og er kommet godt i gang med at fremvise stutteriets heste på de nationale konkurrencebaner

 

Fra hjemlige rammer til Blue Hors

Den første september 2018, blev officielt Nanna Skodborg Merralds første arbejdsdag på Blue Hors, hvor hun rykkede fra de hjemlige rammer hos mor og far, til det store professionelle dressursted. Her arbejde Nanna under Blue Hors direktør Ulrik Sørensens kyndige vejledning. De kender hinanden fra tidligere da Ulrik også guidede Nanna, da hun var junior- og ungrytter, mens han var landstræner for de unge dressurryttere.

 

I et interview til Eurodressage fortæller Nanna om sit skift til Blue Hors, fra de tidligere hjemlige og familiære rammer: " Det er en stor omvæltning til sådan et sted som dette, sammenlignet med mine forældres sted. Jeg er meget heldig at have fået muligheden for at ride på Blue Hors. Det giver mig den inspiration, som jeg nogle gange kunne savne der hjemme. Så er kvaliteten af hestene her bare imponerende. Jeg har så mange fantastiske heste, med en meget lys fremtid".

 

[[outstream]]

 

Har top-heste til rådighed

Nanna har allerede redet avlshingstene Blue Hors St. Schufro, Blue Hors Farrell og Blue Hors Zalabaster, foruden den 6-årige vallak Blue Hors Zirrus (e. Zack / Donnerhall), grand prix schoolmasterne Wasabi, den avlsgodkendte hingst Bentley og flere 4-års heste. Flere af disse heste var tidligere redet af Allan Grøn. "Det er en fornøjelse at ride dem" udtaler Nanna og fortsætter: "De er alle så nemme og rigtigt godt uddannet".

 

Har allerede startet stævner

Allerede siden november har Nanna taget de første heste ud til regionale konkurrencer. Først gang var i Brande, hvor hun med sig havde den 7-årige St Schufro (e. Sankt Moritz jr / Don Schufro), hvor hun sorede 80 % på M-niveau og Zirrus, der er en helbror til Agnete Kirk Thinggaards Zatchmo, hvor hun opnåede en score på 78,158 %, og dagen efter overgik sig selv med et M-klasse ridt på over 80% på samme hest.

 

Foruden at ride stutteri Blue Hors Heste, har Nanna sin egne tre Quarterack afkom med sig, som hun også rider. Disse er Sådan Que, Gørklintgaards Quantico og Gørklintgaards Quater Boy.

Kommende planer

 

Nanna oplyser om sine planer for den kommende sæson: "Min plan for 2019 er at vi skal ud og ride en masse nationale shows, og lære hestene nærmere at kende, og så må vi se hvordan det går. Forhåbentlig har jeg en hest klar til de danske mesterskaber til sommer", sider Nanna, uden at hun på nuværende tidspunkt afslører, om hun allerede ved hvilken eller hvilke heste hun hat i kikkerten til denne opgave.

 

Billede

 

Nanna Skodborg Merrald blev efter sommeren 2018 ansat på Blue Hors, lidt af en omvæltning fra tidligere, hvor hun red hjemme hos hendes forældre. Nanna er dog faldet godt til, og er kommet godt i gang med at fremvise stutteriets heste på de nationale konkurrencebaner. Her ses nanna i træning på hendes egen Såsan Que (Arkivfoto)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider