Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

OL-støttekroner til Cathrine Dufour


Danmark vil gerne være med i toppen af dressurens verdenselite også for det kommende OL og Cathrine Dufour har igen sikret økonomisk støtte fra både Team Danmark og DIF, for at hun kan sikre sig de bedste forberedelser mog det kommende OL i Tokyo i 2020.

 

Nummer 6. på verdensranglisten

Danmarks stærkeste dressurkort, verdensranglistens nr. 5 Cathrine Dufour, der sammen med Atterupgaards Cassidy tog tre medaljer (holdsølv og to indv. bronze) med hjem fra EM i 2017, og blev bedste dansker ved OL i Rio, får nu endnu bedre forberedelsesvilkår frem mod OL 2020. Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund (DIF) har med midler fra partnerskabsaftalen med Kirkbi A/S nemlig valgt at tildele Cathrine 600.000,- kr. til træning frem mod OL i Tokyo.

 

Målrettet og fokuseret

Som altid er Cathrine Dufour hårdarbejdende og fokuseret på sine mål, men dette giver hende igen muligheden for at lægge endnu flere kræfter og energi i sit arbejde frem mod OL:
"Det er overvældende og fantastisk for mig at få træningsstøtten fra Team Danmark og DIF. Det gør, at jeg i den grad kan optimere på min træning frem mod de kommende sæsoner. For mig har det altid været og er fortsat altafgørende at få meget støtte og input i den daglige træning. Mit fantastiske trænerteam består af landstræner Nathalie zu Sayn-Wittgenstein og finske Kyra Kyrklund, som supplerer hinanden ekstremt godt, og som virkelig får tingene til at rykke for mig. Da begge mine trænere bor i udlandet, er det en tung post, når de skal flyves til Danmark for at træne mig - både i det daglige og op mod de store stævner. Det er afgørende for mig, at jeg både udvikler mig kontinuerligt mellem stævnerne, og får pudset de sidste ting af og stillet skarpt inden de store stævner", siger Cathrine.

 

[[outstream]]

 

Økonomisk støtte essentiel for resultater

Netop udgifterne ifm. at sikre Cathrine de bedste træningsvilkår var årsagen til, at Dansk Ride Forbund ansøgte Team Danmark og DIF om støtten.

"Cathrine er en af vores absolut stærkeste medaljekandidater, og derfor er det vigtigt for os, at hun kan koncentrere sig om sin udvikling og træning, frem for at skulle fokusere på at skaffe penge til den optimale træning. Derfor ansøgte vi specifikt om dækning af disse udgifter, og vi glæder os meget over, at Team Danmark og DIF er enige i vigtigheden heraf.," siger Helle Krasnik Trolle, holdleder i dressur.

 

En taknemmelig Dufour

Selvom Catrine Dufour gør meget for at få sin egen forretning op at stå, for der skal tjenes penge, når man skal ride på topniveau, men det giver en fantastisk håndsrækning og ro på, at vide at man har økonomisk støtte i ryggen:

"Støtten gør, at jeg i langt højere grad kan planlægge en hel sæson frem, så mine træninger kan ligge så optimalt og ofte som muligt. Jeg er stadigvæk i en rivende udvikling, og den eneste rigtige måde at udnytte det på, er at få mine trænere på sidelinjen så ofte som muligt. Jeg er utrolig stolt over, at Team Danmark og DIF har valgt at tro på mit og mit teams potentiale, og støtten kommer til at gøre en kæmpe forskel for os. Det overordnede mål er OL 2020, og som der ser ud nu, har vi to rigtig lovende heste i stalden med potentiale til Tokyo. Jeg ser rigtig meget frem til at udvikle mig selv og mit team endnu mere gennem de næste par år, og jeg er ekstremt stolt over støtten og er virkelig ivrig efter at vise, hvad vi kan gøre med midlerne," slutter en glad og overvældet Cathrine Dufour.

 

De 600.000,- kr. i støtte er øremærket Cathrines træning frem mod OL, hvor støtten bl.a. kan bruges til undervisning med internationale toptrænere og træningsophold. Støtten skal fordeles over de kommende to år frem mod OL.

 

Cathrine er p.t. nr. 5 på verdensranglisten, og næste store mål for hende er World Cup finalen i Gøteborg i april samt EM i Rotterdam i august 2019.

 

Billede

 

Danmark vil gerne være med i toppen af dressurens verdenselite også for det kommende OL og Cathrine Dufour har igen sikret økonomisk støtte fra både Team Danmark og DIF, for at hun kan sikre sig de bedste forberedelser mog det kommende OL i Tokyo i 2020. Dufour og Cassidy ved træningsseminar på Slangerupgaard (Arkivfoto: Tine Lessèl)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider