Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Så blev Mikala Amerikaner!


Den danske dressurrytter Mikala Münster, tog i fredags springet og gjorde det officielt, som flere andre danske ryttere har gjort det de senere år. I fredags skiftede hun statsborgerskab, og er nu officielt amerikaner. De er 15 år siden hun flyttede med sin familie til Florida i USA

 

Skiftet pas

Den danske dressurrytter Mikala Münster, der bl.a. repræsenterede Danmark ved WEG i 2014 og EM 2015, skiftede fredag sit danske pas ud og hermes statsborgerskab, og er nu officielt amerikaner. De er 15 år siden hun flyttede med sin familie til Florida i USA. Intentionen er at den 50-årige tidligere danske dressurrytter fremadrettet vil ride under de amerikanske faner.

 

Stor succes med DV hoppen My Lady

Micalas største succeser på banerne har hun nydt med sin danske varmblodshoppe My Lady, der tidligere var ejet af Janne Rumbought, men My Lady blev pensioneret i maj sidste år.

 

[[outstream]]

 

De to vandt præmiesummer sammen for mere end $ 200,000 alene i Wellingtons Global Dressage Festival. Udover at have redet for Danmark ved WEG 2014 og EM 2015, og deltaget i mange danske mesterskaber, har Mikala med My Lady redet en række store internationale konkurrencer, bl.a. i World Cup Finalen i Lyon i Frankting i 2014 og Los Vegas i 2015.

 

Glæder sig til at ride for USA

"Jeg er glad for at kunne meddele at jeg fra i dag Oktober 26, 2018 er amerikansk statsborger" har Mikala skrevet på sin Facebook side. "for 15 år siden, da jeg og min familie flyttede herover, havde jeg ingen ide om at jeg en dag ville vifte med det amerikanske flag. Tak for at have mig her og få mig til at føle mig hjemme"

 

Følger Lars Petersen

Lars Petersen, den tidligere Blue Hors Chefberider, der tillige deltog for Danmark ved OL og WEG, var en af de første til at flytte teltpælene, for mere end 35 år siden, og som nu er amerikansk gift. Han blev amerikansk statsborger i 2016. Han træner dog fortsat lejlighedsvist i Danmark og har vedholdende kontakt til stutteri Blue Hors, hvor han bl.a. underviser Daniel Bachmann Andersen

 

Billede

 

Den danske dressurrytter Mikala Münster, tog i fredags springet og gjorde det officielt, som flere andre danske ryttere har gjort det de senere år. I fredags skiftede hun statsborgerskab, og er nu officielt amerikaner. De er 15 år siden hun flyttede med sin familie til Florida i USA (Foto: privat)

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider