Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Dufour til Helgstrand Dressage


Helgstrand Dressage tiltrækker sig mange stjerneryttere og nu har de virkelig gjort et scoop. Verdensranglistens nr. 5 Cathrine Dufour er netop blevet ansat hos Helgstrand Dressage og ser frem til samarbejdet

 

Cathrine Dufour skal fremover ride for Helgstrand Dressage

Helgstrand Dressage har sikret sig en stærk profil til fremtiden, idet de har ansat den yderst succesfulde dressurrytter Cathrine Dufour som rytter i salgs- og konkurrencestalden.
"Jeg er utrolig stolt over at have fået denne mulighed. Gennem mange år har jeg været i tæt dialog med Andreas Helgstrand, fortæller Cathrine Dufour. At få mulighed for at træne nogle af verdens bedste heste er mig en ære og jeg glæder mig utrolig meget til at komme i gang", tilføjer Cathrine, der ser ansættelsen som en naturlig forlængelse af deres nuværende samarbejde.


Nummer 5 på verdensranglisten
Cathrine Dufour har trods sin unge alder om nogen formået at slå sit navn fast på den internationale scene. Med talrige sejre på internationalt Grand Prix-niveau og en placering som nummer 5 på FEI's verdensrangliste på Atterupgaards Cassidy hører hun til blandt verdenseliten. Tilmed har Cathrine flere gange overgået den magiske 80%-grænse og har som en af de få formået at slå selveste Isabell Werth.

"Vi er henrykte over, at Cathrine har valgt at takke ja til at indlede et samarbejde med os. Hun har formået selv at uddanne heste op til Grand Prix og hendes mange sejre taler for sig. Hun besidder en utrolig disciplin og arbejdsmoral og jeg er sikker på, at det er grunden til, at hun har vundet mere end de fleste på bare 26 år", fortæller en stolt Andreas Helgstrand, der tænker tilbage på den storslåede hyldest, hun og Cassidy fik til Hingstekåring i Herning tidligere på året.

 

Får heste i ridning hjemme

Cathrine driver sin egen dressurstald, Dufour Dressage, i Roskilde på Midtsjælland. Herfra træner hun selv samt underviser nye lovende talenter. Aftalen er, at Cathrine skal fortsætte i Roskilde, hvor hun får heste i ridning fra Helgstrand Dressage. Stalden skal fungere som ny salgsstald på Sjælland og sideløbende med dette fortsætter Cathrine sine nuværende aktiviteter, herunder sin meget anerkendte Dufourclub ligesom hun fortsætter sin træning af Cassidy samt hendes nye upcoming talenter.

 

[[outstream]]

 

Succes fra barnsben

Cathrine blev allerede som 12-årig en del af det danske ponydressurhold. Også som youngrider havde Cathrine et stort talent og hun har vundet DM intet mindre end 14 gange. Som 24-årig red hun sit første OL på Cassidy, hvor de sluttede på en individuel 13. plads og en 6. plads for hold. I 2017 tog hun to individuelle bronzemedaljer samt holdsølv til EM, mens hun i 2018 formåede at kvalificere sig til VM, men måtte desværre melde afbud og har nu sit blik stift rettet mod OL i Tokyo i 2020, hvor hun håber på at kunne ride en medalje hjem for Danmark.

Kilde: pressemeddelelse

 

Billede

 

Helgstrand Dressage tiltrækker sig mange stjerneryttere og nu har de virkelig gjort et scoop. Verdensranglistens nr. 5 Cathrine Dufour er netop blevet ansat hos Helgstrand Dressage og ser frem til samarbejdet. Her ses Dufour på Cassidy på Slangerupgaard (Arkivfoto: Tine Lessèl)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider