Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Første World Cup sejr til Daniel og Zack!


Med et ekstremt svært program og som rosinen i pølseenden i en forrygende spændende og flot World Cup finale, sikrede Daniel Bachmann Andersen sig velfortjent sin første World Cup finale sejr, da han sikrede sig førstepladsen i søndagens sidste dressurkonkurrence, den altid seværdige Kür finale

 

Suveræne Daniel og Zack

Sikken en afslutning på World Cup kvalifikationsstævnet i MCH Messecenter Herning, da Daniel Bachmann Andersen på den 14-årige Blue Hors Zack sikrede sig sejren i World Cup kür finalen, foran et hjemmepublikum, der satte al deres lid til at den populære danske ekvipage kunne ride sejren hjem til sidst Danmark - og det gjorde de! Deres program var endnu ikke slut førend publikum brød ud i stående klapsalver og taktfast klappede Daniel og Zack op ad midterlinjen i Jyske Bank Boxen.Hvilken populær sejr!

 

Det så presset ud - for en dansk sejr!

Efter tre andre flotte danske præstationer på banen af Anna Kasprzak på Rock Star, Carina Cassøe Krüth på May-Day Graftebjerg og unge Victoria E. Vallentin på Ludwig Der Sonnenkoenig, var danskerne stille og roligt blevet fortrængt længere ned i rækkerne af sikre udenlandske præstationer fra tyske Benjamin Werndl på Daily Mirror, Australske Kristley Oatley på du Soleil, svenske Tinne Vilhelmson Silfvén på Don Auriello og tyske Helen Langenhanenberg på Damsey.

 

[[outstream]]

 

På daværende tidspunkt lå førende dansker Anna Kasprzak på Rock Star på en samlet 5.-plads lige uden for medaljerækkerne, og der skulle derfor ikke mindre end en kraftpræstation til fra Daniel og Zacks side, for at sikre at dannebrog røg til tops på hjemmebane. Men de leverede bare varen.

 

Daniel og Zack leverede varen!

Daniel og Zack har fået sammensat et ekstremt vanskeligt kür program, og i dag klappede det bare! Zack dansede hele veje igennem i programmet der passer perfekt til hesten, og hvor hver eneste hov blev sat taktfast ned i fuldstændig harmoni med musikken, der kastede tårnhøje kunstneriske karakterer af sig. Det blev til et fuldstændigt fejlfrit program, der var flydende og hvor Daniel let kunne ride de sidste marginaler ud af den store hingst, der til trods for sin størrelse, bare er blevet bedre og mere smidig under Daniel Bachmann Andersens ridning. Dommerne kvitterede med karakteren 83,375 % og Daniels første World Cup sejr var hermed en realitet!

"Jeg er virkelig glad og stolt" udbrød en begejstret og glad Daniel efterfølgende. "Der er ikke meget jeg kunne sætte en finger på. Jeg kunne bare få lov til at ride. Jeg har en ekstremt svær kür, men jeg kunne bare blive ved at ride".

 

Tysk andenplads og svensk tredjeplads

Tyske Helen Langehanenberg tog andenpladsen med 81,405 %, med et flot program på Damsey, og tredjepladsen gik til rutinerede svenske Tinne Vilhelmson Silfvén på Don Auriello med en dommerkarakter på 80,900 %. Begge leverede de meget flotte programmer, der dog i sidste ende ikke kunne hamle op med Daniels og Zacks præstation.

 

Floitte danske præstationer

Bedste placerede dansker blev Anna Kasprzak på Rock Star med flotte 75.140 % på en samlet 6. plads, efterfulgt af en flot World Cup debut fra berider Carina Cassøe Krüth på den velfungerende DV hoppe May-Day Grafteberg, der var kommet med til World Cup kvalifikationen på et tildelt wildcard. Carina og May-Day levede op til alle forventningerne og sikrede sig flotte 73,800 %, og en samlet 9. plads.

 

Sidste dansker i feltet på en samlet 10. plads i kür finalen var unge Victoria E. Vallentin på Ludwig Der Sonnenkoenig, der ligeledes leverede en super flot præstation, i et program af mindre sværhedsgrad, hvor der sneg sig nogle enkelte fejl og en del mindre taktfejl ind, men ikke desto mindre en rigtig flot World Cup debut for den blot 20-årige dansker, der med sikkerhed har en blændende karriere foran sig.

"Jeg er helt vild tilfreds. Der var lidt flere fejl i dag, men jeg er mega tilfreds. Der er en helt vild stemning og min hest elsker bare at gå derinde", sagte en glad Victoria efterfølgende.

 

Fælles for alle de danske ryttere var at de var særdeles tilfredse med deres egne præstationer, og det var absolut fortjent, for det var præstaitioner der lover rigtig fodt for fremtiden.

 

Se hele resultatlisten fra kür finalen her

 

Billede

 

Med et ekstremt svært program og som rosinen i pølseenden i en forrygende spændende og flot World Cup finale, sikrede Daniel Bachmann Andersen sig velfortjent sin første World Cup finale, da han sejrede i søndagens sidste dressurkonkurrence, den altid seværdige Kür finale. Her ses Daniel og Zack under sejrsrunden ( Foto: Tine Lessèl).

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider