Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

FEI 1'er - Verdens bedste Laura


Så blev det en realitet. Laura Graves indtog officielt i mandags den 1. oktober 2018 førstepladsen på FEIs verdensrangliste, og blev hermed den første amerikaner nogensinde på førstepladsen af ranglisten, og skubbede den hidtidige ubestridts dronning af ranglisten Isabell Werth ned på en andenplads

 

Bedste amerikanske placering nogensinde

31-årige Laura Graves og den 16-årige KWPN vallak Verdades har med seneste opdatering af FEI's Verdensrangliste sensati0nelt indtaget frstepladsen foran Isabelle Werth på Weihegold OLD, hvor de har befundet sig I hele 23 måneder I træk, hvilket I sig selv også er en rekord. Det er først gang nogensinde at det er lykkedes USA at erhverve førstepladsen.

 

Vardades har været Lauras makker i halvdellen af hendes liv

Laura Graves har selv uddannet Verdades, indkøbt fra føl af fra Holland, på baggrund af en simpel salgsvideo, og efter års træning og samarbejde, står hesten nu rangeret som verdens bedste. Det sidte ryk mod toppen er en konsekvens af sidste måneds afvikling af verdensmesterskaberne i Tryon, hvor ekvipagen høstede to sølvmedlajer. De to sølvmedaljer var samtidig det bedste resultat for en amerikansk ekvipage nogensinde, ved noget OL eller Verdensmesterskab.

 

[[outstream]]

 

Ufatteligt at drømmene er indfriet

"Jeg kan ærligt næsten ikke tro det. Denne hest har fået drømme, jeg end ikke vidste jeg havde til at blive til virkelighed. Han er den mest uselviske skabning jeg nogen sinde har mødt. Han har lært mig så meget om tålmodighed og beslutsomhed. Jeg kan give ham al æren for den træner han har gjort mig til. Man ser på ham stå i stalden og ved bare han er en vinder. Denne hest er mere menneskelig end de fleste mennesker.", Siger Laura Graves om sin næsten livslange kammerat. De har været makkere siden Verdades var 6 måneder gammel og han er nu 16-år, så Laura var bare teenager da hun fik sin drømmehest, selvom de gennem årene også har haft mange kampe, før de er endt som et næsten symbiotisk makkerrpar

 

Værdien af at have et super team omkring sig

"Den vigtigste del af dette fantastiske resultat, er at vi kunne ikke havde opnået resiltatet uden vores omgivelser. Helt fra starten af, bakkede min familie alle mine drømme op, Det gjorde mine trænere også. Også sponsorer som Betsy Juliano, der har været en del af enhver medalje vi har vundet. Andre fantastiske støtter har været de faste veterinærer, smede, fysioteapeuter og hele Team USA. Og listen fortsætter", opremser Laura Graves sin tak til alle støtter omring hende.

 

Hvor bliver mine gulerødder af?

"Er vi ikke bare jeldige. Jeg føler mig bare så beæret over at have været på denne rejse. Diddy [Verdades] ønsker bareat spørge FEI, hvor hans livslange forsyning af gulerødder bliver af!", Spøger Laura Graves, slutteligt med en slet skjult opfordring til FEI.

 

Billede

 

Så blev det en realitet. Laura Graves indtog officielt i mandags den 1. oktober 2018 førstepladsen på FEIs verdensrangliste, og blev hermed den første amerikaner nogensinde på førstepladsen af ranglisten, og skubbede den hidtidige ubestridts dronning af ranglisten Isabell Werth ned på en andenplads. Sølvvinderen fra WEG, men nu også den sensationelle indehaveren af førstepladsen på FEIs Verdensrangliste for dressurekvipager.

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider