Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Eurosport viser DM i dressur


I weekenden står den på DM i dressur på Broholm gods, der samler de ypperste dressurekvipager fra hele landet i kampen om den hæderfulde mesterskabs titel. Mediemæssigt bliver der også stor fokus på dressuren med transmissioner både via de smalle og de mere brede TV-kanaler

 

DM i dressur

På søndag finder vi ud af, hvem der er Danmarks bedste dressurekvipage. Det sker, når toppen af dansk dressursport rider DM-finale i de smukke rammer på Broholm Gods i Gudme på Fyn. Eurosport er med på sidelinjen, og søndag aften kan du se alle højdepunkterne fra finalen på Eurosport 2 kl. 21.45.

 

Sport i verdensklasse
DM i dressur bliver afholdt på Broholm Gods fra den 7.-10. juni, og der er lagt op til sport i absolut verdensklasse:

"Det bliver et virkelig, virkelig spændende DM i år, hvor jeg er sikker på, at vi er garanteret topsport, som udlandet kan se op til. Der bliver måske ikke så meget spænding om guldet, selvom man aldrig skal sige aldrig, men der bliver virkelig kamp om sølv og bronze, som der er flere ekvipager i spil til," siger landstræner Nathalie zu Sayn-Wittgenstein.

 

[[outstream]]

 

Her henviser landstræneren til den forsvarende mester (2016 og 2017), guldmedaljefavorit og verdensranglistens nr. 4 Cathrine Dufour, der er til start på sin tro væbner Atterupgaards Cassidy. Cathrine tager dog ingenting for givet.

"Jeg vil prøve at være nøjagtig lige så skarp som de andre år, og så tager vi den derfra," fortæller 26-årige Dufour og tilføjer: "At være Danmarks bedste er en drøm, som jeg vil blive ved med at jagte, men der er mange gode om buddet i år".

 

Daniel går efter sølvet
En af de ryttere, der er med i medaljejagten på Broholm, er Daniel Bachmann Andersen. Berideren fra Blue Hors har været årets danske højdespringer på verdensranglisten og ligger pt. nummer 15 på verdensranglisten efter en rigtig god vintersæson med Blue Hors Zack.

"Jeg går efter sølvet," kommer det fra Daniel uden tøven. "Vi har haft en fantastisk sæson, hvor vi har fået masser af erfaring, og Zack vokser bare for hver gang, jeg rider ham. Så jeg glæder mig rigtig meget til igen at ride i Danmarks flotteste udendørs kulisse og vise publikum, hvad vi kan."

 

Udtagelse til VM
I år skal de danske ryttere også kæmpe om en plads på det landshold, der skal til VM i Tryon, USA til september. Derfor er der lagt op til sport i absolut topklasse ved DM, der afvikles over torsdag, fredag og søndag. Alle tilmeldte starter torsdag i Grand Prix, hvorefter 24 ekvipager går videre til fredagens Grand Prix Special. Her findes de 15 ekvipager, der skal ride om medaljer i søndagens finale i kür.

 

Se med på Eurosport
Eurosports Rikke Justesen og dressurrytter og ekspert Sidsel Johansen på plads på Broholm og er klar til at guide seerne gennem det highlights-program, der sendes søndag kl. 21.45 på Eurosport 2. DM i dressur kan også streames direkte på Zibrasport.

 

Se mere om DM her

 

 

Billede

 

I weekenden står den på DM i dressur på Broholm gods, der samler de ypperste dressurekvipager fra hele landet i kampen om den hæderfulde mesterskabs titel. En af de ryttere, der er med i medaljejagten på Broholm, er Daniel Bachmann Andersen. Berideren fra Blue Hors har været årets danske højdespringer på verdensranglisten og ligger pt. nummer 15 på verdensranglisten efter en rigtig god vintersæson med Blue Hors Zack.(Arkivfoto: JP-Phptp.dk)

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider