Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Matthew Sampson vandt det legendariske Hamborg Derby


Det blev Matthew Sampson fra Storbritannien, der med Gloria van Zuuthoeve tog en historisk sejr ved et præstigefyldte Hamborg Derby søndag. "Jeg har aldrig redet sådan en æresrunde før, det er en oplevelse jeg aldrig vil glemme" udtalte Sampson efter at være blevet fejret af en propfyldt arena i Hamborg.

Det lykkedes tre ekvipager at ride fejlfrit i den første runde af derbyet, som efterfølgende skulle mødes i en omspringning. I omspringningen var Sampson den eneste, som red den afkortede bane fejlfrit. Samtidig med sejren i derbyet, tog Sampson også en tur og af ranglisten til DKB-riders turen, og får dermed mulighed for at ride med til næste stævne under DKB-turen. Til det udtalte Sampson: "Jeg vil selvfølgelig være mere end glad for at få en chance for at ride med i resten af afdelingerne her i Tyskland.

Tyske Gilbert Tillmann blev med Claus Dieter nr. to ved sidste års Hamborg Derby. Den placering fik han igen i år, efter at parret fik fire fejl i omspringningen. "For det første, så er jeg meget stolt af at det gik lige så godt som sidste år. Claus Dieter gør det så sjovt for mig, og jeg nyder ethvert øjeblik" udtalte Tillmann efter sin runde.

Endnu en tysker besatte tredjepladsen. Det var Sandra Auffarth, som har redet VM i military. Hun red søndag sit første Hamborg Derby, hvor hun red Nupafeed's La Vista - en hest der i øvrigt var avlet af hendes far. Hun var hele fire sekunder hurtigere end Sampson, , men i forsøget faldt to bomme. "Som en militaryrytter, der rammer jeg ikke min grænse som springrytter. Her er derbyet en rigtig god udfordring. Hvis min hoppe er klar igen til næste år, så vi jeg komme tilbage. Hun havde rigtigt meget sjov inde på banen, og legede med springene. Jeg tror også at vi gjorde klassen rigtig spændende" udtalte Auffarth ved den efterfølgende pressekonference.

Det lykkedes fire ryttere at ride første runde med kun fire fejl - det var tyske Benjamin Wulschner med Bangkok Girl PP som blev nr. fire. Lidt langsommere i hovedrunden var Holly Smith fra Storbritannien med Quality Old Joker og de besatte dermed femtepladsen. Sjettepladsen gik til Gerarld Nothdurft fra Tyskland med Amazing og Jamens Whitaker fra Storbritannien blev nr. syv med Glenavadra Brilliant.

Se den fulde resultatliste her.

Kilde: Dressur og Spring derbyet i Hamborg



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider