Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

HP køber hingst efter Totilas og Weihegold


HP Horses ved Lone Bøgh Henriksen har netop erhvervet halvdelen af den oldenburg kårede Totilas søn Total Hope, der tillige er et embryo afkom efter ikke mindre end Isabelle Werths superhoppe Weihegold. Hingsten er samtidig blevet godkendt til avlsbenyttelse i Dansk Varmblod

 

HP Horses på nyt indkøb

Den i Nordsjælland bosiddende succesfulde danske stutteriejer og ejendomsmægler Lone Bøgh Henriksen, har erhvervet sig halvt ejerskab af den kårede hingst Total Hope, som hun fremover skal dele med sin tyske samarbejdspartner gennem flere år, Paul Schockemöhle.

 

Total Hope ud af top præstationsblod

Total Hope er en 6-årig oldenburg hingst, der er avlet af Christine Arns-krogman.

 

Hingsten er ud af noget af det bedste dressurblod, der bogstaveligt talt kan købes for penge. Han er efter Totilas, der er efter den allerede legendariske trakehner hingst Gribaldi, og som mor har han ikke mindre end Isabell Werths superhoppe og nummer et på FEI's verdenranglisten, Weihegold(e. Don Shufro / Sandro Hit).

 

Indkøbt fra ung

Den sorte hingst blev indkøbt af Paul Schokemöhle som ung og han tilbragte sine første år som avlshingst i Sverige.

 

Han var den mest brugte dressurhingst i Sverige i 2015, og blev testvinder i 2016 ved Svensk Varmblods afprøvning. I efteråret 2017 returnerede Total Hope til Tyskland, hvor han blev tappet for frostsæd på dennes avlsstation i Mühlen.

 

[[outstream]]

 

Godkendt til avlsbenyttelse i DV

Dansk Varmblods avlskomite inspicerede Total Hope ved en privat avlsbedømmelse i Tyskland i går torsdag den 22. marts 2018, som på baggrund heraf godkendte hingsten til avlsbenyttelse i Dansk Varmblod.

 

Kan godt lide Weihegold gener

Det er i øvrigt ikke første gang at Lone Bøgh Henriksen har indkøbt gener efter Weihegold til hendes avlsprogram.

 

"Jeg har allerede en datter efter Weihegold, Furstin Weihe, som jeg indkøbte som føl da Weihegold var 4 år gammel. Jeg har altid haft fornemmelsen af, at denne hoppe var noget super specielt og tiden har jo vist mig, at det er netop det hun er! Jeg har avlet på Fürstin Weihe og har flere top afkom efter hende. Jeg har også en datter efter hende i avlen. Efter min mening har de den perfekte arbejdsattitude. De er søde, kloge, nemme heste, og intet er for vanskeligt for dem. Og i sidste ende er de også alt der indbefatter det at avle top sportsheste", udtaler Lone Bøgh Henriksen efter erhvervelsen af hingsten.

 

Hvor skal hingsten stå?

Lone og Paul skal nu blot beslutte sig for, om Total Hope skal blive i Tyskland eller om Total Hope tage turen til Danmark for sæsonen, eller returnere til Sverige.

 

"Total Hope vil fortsætte sin udvikling i samarbejde med Schockemöhle. Paul er meget tilfreds med det gode arbejde Flyinge lægger i hingsten, og som rytteren Pernille har lagt i hans uddannelse" Forklarer Lone.

 

I det lange løb er det imidlertid Schokemöhle's egen træner Isabel Bache der får lov til at påtage sig den videre uddannelse af hingsten

 

"Jeg påskønner det store arbejde Isabel udførte med både Vitalis og Fürsten-Look, og forhåbentlig vil hun også i fremtiden kunne overtage uddannelsen af denne hingst. Efter vores mening har Total Hope alle forudsætningerne for at komme til at konkurrere på højeste niveau og vi vil gå efter det. Total Hope er ikke den største og smukkeste hingst, men han har et hjerte af guld og gangarter til den store sport. Jeg er så glad at Paul gav mig muligheden og at den danske avls kommission står bag investeringen" slutter Lone Bøgh Henriksen.

 

Læs mere om hingste Total Hope på Flyinges hjemmeside her

 

Billede

 

HP Horses ved Lone Bøgh Henriksen har netop erhvervet halvdelen af den oldenburg kårede Totilas søn Total Hope, der tillige er et embryo afkom efter ikke mindre end Isabelle Werths Superhoppe Weihegold. Hingsten er samtidig blevet godkendt til avlsbenyttelse i Dansk Varmblod



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider