Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Ny assistenttræner til Helgstrand Dressage


Helgstrand Dressage har ansat den tyske Grand Prix-rytter Meike Lang, som tager turen fra hjemlige vante rammer på forældrenes stutteri, til Danmark for at arbejde som assistenttræner hos Helgstrand Dressage i Uggerhalne

 

Maike Lang til Helgstrand Dressage

Den tyske Grand Prix-rytter Meike Lang flytter fra sin families virksomhed, hvor hun har arbejdet med uddannelse af ungheste på forældrenes stutteri i Baden-Wuttemberg, nordøst for Stuttgart. Hun tager den 1. april 2018 springet til Danmark og Uggerhalne, hvor hun i en tid fremover skal arbejde som assisterende træner hos Helgstrand Dressage.

 

Høste international erfaring

For Maike Lang er dette muligheden for samtidig at høste værdifuld international erfaring, som hun indtil nu ikke har nogen af.

 

[[outstream]]

 

"Jeg betragter dette skift til Helgstrand Dressage som en mulighed for at udvikle mig selv som rytter og udvide min horisont", udtaler Meike Lang til Dressur Aktuell.

 

Hun har imidlertid haft stor succes med uddannelse af ungheste, hvilket formentlig er det der har tiltrukket Helstrands interesse for den unge tyske rytter, og hun har tillige konkurreret i de tyske Bundeschampionater for både ponyer og heste i en årrække.

 

Eurodressage skriver at Maike Lang tillige har startet Grand prix på heiko Graf's 14-årige rhinelander Flatley - en hest der tidligere er blevet redet af selveste verdensetteren Isabell Werth.

Maike Lang medbringer sine to egne heste, 8-årige Sorento Snorri (e. San Amour / Feinbrand) og 10 år gamle Lord Frodo (e. Lord Loxley / Dr. Jackson) til Danmark.

 

Billede

 

Helgstrand Dressage har ansat den tyske Grand Prix-rytter Meike Lang, som tager turen fra hjemlige vante rammer på forældrenes stutteri, til Danmark for at arbejde som assistenttræner hos Helgstrand Dressage (Foto: Arkivfoto)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider