Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Nyt top prospekt til OL-rytter Spencer Wilton


Den britiske dressurrytter Spencer Wilton har netop fået et nyt lovende fremtidigt Grand prix prospekt i stalden. Den 6-årige Santa Maria kommer fra tyske Hof Kasselmann og er helsøster til Dorothee Schneider's Prand Prix hest St Emilion

 

Hoppe fra Hof Kasselmann til Spencer Milton

Den olympiske sølvmedaljetager Spencer Wilton, der senest har deltaget ved EM i Gøteborg i Sverige på hesten Super Nova II, har fået et nyt spændende prospekt i stalden i Berkshire som fremtidig top dressurhest. Det drejer sig om den yndige 6-årige hoppe Santa Maria (e. Sandro Hit / Ehrenwort), der ankom til den britiske stald i sidste uge fra den tyske top dressur avls- og salgsstald Hof Kasselmann.

 

Helsøster til Dorothee Schneiders st Emilion

Den yndige og udtryksfulde hoppe er ikke hvem som helst. Hun er helsøster til Dorothee Schneiders yderst succesfulde internationale Grand prix hest St Emilion. Købet kom i stand via Emile Faurie, der arbejder for Kasselmann, fortæller Spencer Wilton, der havde fået fortalt at der var nogle dejlige eksemplerer af talentfulde ungheste hos Hof Kasselmann.

 

[[outstream]]

 

God fornemmelse fra første færd

For Spencer Wilton var det attraktion fra første færd. "Vi kom til hagen i september for at se på heste, og returnedere måneden efter for at se på Santa Maria igen. Fra første gang jeg sad på hende så jeg frem til at ride hende igen. Mekanisk er hun fantastisk, måde hun bevæger sig og bruger sin krop på, og hun har en fantastisk arbejdsmoral"

 

Den brune hoppe blev købt til Spencer af Alec og Marcia Mouradai, fortæller Spenser Wilton om hoppen.der blev solgt på 2016 PSI auktionen for 300-000 euro, svarende til ca. 225.000 danske kroner. Derefter blev hun redet mod 2017 bundeschampionaterne af Nicole Wego, hvor hun sikrede sig en 5. plads i gruppen af 5-årige heste i finalen i Warendorf.

 

"Vi ville have en hest med gode blodlinjer og med avlspotentiale. Med de nye muligheder for at benytte sig af embryo overførsler, er det helt muligt at lade hende fortsætte i sporten samtidig med at lade hende gå i avlen", Siger Spencer og tilføjer: "Hun ankom til min gård samme dag jeg kom hjem fra ferie i Sri Lanka, så det blødte helt klart op for det at komme hjem igen, at hun ankom den efterfølgende morgen".

 

Top Grand Prix prospekt

Om hoppens forventede potentiale siger Spencer Wilton: "Jeg er så sikker som man nu kan være på dette tidspunkt, at hun har potentialet til at blive en virkelig god grand Prix hest. På pairet har hun alle forudsætningerne" udtaler Spencer forventningsfuldt.

 

Spencer Wilton og hans team har nu i stedet navngivet hoppen Darcey, opkaldt efter ballet ballerinaen Darcey Bussell, som Spencer er stor fan af. Så må vi håbe på at han har fundet den rigtige fremtidige lettåede dansepartner!

 

Billede

 

Den britiske dressurrytter Spencer Wilton har netop fået et nyt lovende fremtidigt Grand prix prospekt i stalden. Den ybndige og særdeles udtryksfulde 6-årige Santa Maria kommer fra tyske Hof Kasselmann og er helsøster til Dorothee Schneider's Prand Prix hest St Emilion. Hun er nu omdøbt Darcey efter en solo ballerina (Foto: Spencer Wilton)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider