Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Meredith Michaels-Beerbaums Stella er her ikke mere


Meredith Michaels-Beerbaums Stella er gået bort. Man skal muligvis have lidt alder for at huske den legandariske hest Stella efter Quick Star/Wilson. Hun nåede at blive 28 år, før hun gik bort.

Stella har været sammen med Meredith siden hun var 4 år gammel, og den legendariske status kommer af at hun var med til at hjælpe Meredith til at være den første kvinde nogensinde til at være med på et tysk landshold. Tilbage i 1999 var de med på det tyske hold til EM i Hickstead, hvor de holdrunderne fik leveret intet mindre end to fejlfrie runder og dermed hjalp Tyskland til at tage det mest ædle metal til holdmesterskabet.

"Der er med tungt hjerte at vi sagde farvel til Stella i dag. Hun har været med os i 24 år. Stella var bare min partner i vores hårde kamp om at komme med på det tyske hold (som første kvinde nogensinde), hun var også en god ven. Iblandt mange andre store succes'er vi delte, sprang hun fejlfrit i begge runder til EM i 1999 i Hickstead som hjalp Tyskland til at vinde holdguld, hvilket åbnede døren for kvinder i sporten i Tyskland.
Jeg kommer aldrig til at glemme Stella eller stoppe med at sætte pris på hvad hun gjorde for mig. Hun var gnisten i min karriere, og hun vil alid være savnet. Efter hendes pension fra sporten, blev hun mor, før hun kom til os i Thedinghausen, hvor hun tilbragte sine sidste år på folden"
skrev Meredith Michaels-Beerbaum på sin facebookside forleden.

Kilde: Meredith Michels-Beerbaum facebookside



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider