Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Isabell Werth’s Warum Nicht er død


Den tyske dressur rytters tidligere top hest og World Cup dressur vinder, den røde vallak Warum Nicht, er blevet aflivet i en alder af 19 år gammel under operation for kolik.

 

Død under kolikoperation

Warum Nicht, er død under en kolikoperation. Den store røde dressur vallak, der bl.a. blev World Cup vinder i 2007, har ifølge rapporter ellers været i top-form indtil han udviklede kolik. Veterinærerne gjorde alt for at redde ham, men det var ikke muligt at operere ham. Warum Nicht blev pensioneret for tre år siden, og det var meningen at han skulle have lov til at have et langt og velfortjent otium. Det blev ikke så længe som håbet på.

 

Stjernestunder

Warum Nicht var efter Weltmeyer og Winja som var efter Weznel I og avlet af Hinrich Lussen Madeleine Winter-Schultze. Warum Nicht var kendt under kælenavnet Hannes, et tilnavn han fik efter sin tidligere rytter Hannes Baumgart.

 

Foruden sejren I World Cup I 2007, vandt parret den firstjernede tour CDIO I Aachen I 2010 og var med på det bronze-vindende tyske hold ved verdensmesterskaberne I Kentucky I 2010.

 

Uheldig hest

I 2012 kom den røde vallak uheldigt til skade og fik en fraktur på sit bækken som følge af en ulykke I stalden. Han kom sig aldrig tilstrækkeligt over ulykken, at han kunne genoptage sin karriere.

 

Isabells ord om Warum Nichts Bortgang

Om aflivningen af Warum Nicht skrev Isabel næsten en uge senere på sin hjemmeside "Jeg kan ikke tro det, selvom der er gået nogle dage nu. Jeg kunne ikke overbringe de sørgelige nyheder, for jeg ville ikke have at alle skulle spørge mig om han død ved showet. Nu har jeg haft tiden til at vende mig lidt til at vore blive og altid fornøjelige kæmpe, ikke længere er hos os. Og Isabel fortsætter på skrift 'Det hele gik så hurtigt. Hanners var i super form indtil han pludselig udviste tegn på kolik. Vi har prøvet alt for at redde ham - selv operation. Men allerede I løbet af operationen var det klart at han ikke stod til at redde. Derfor lod vi ham falde I søvn på anæstesien"

 

Isabell Werth slutter sine ord til Hanes med følgende sætninger:" Jeg ville have givet ham mange år her endnu, men det skulle ikke være. Tak Hannes for alt hvad jeg har oplevet med dig. Jeg håber du nu galoperer på andre græsgange. Farvel!"

 

Billede

 

Warum Nicht og Isabell Werth i deres højglansperiode

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider