Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

 OBSERVER VILDE HESTE I NATUREN
Forfatter: 
Dato:  20-02-2021 11:28

Helene Roche, der er Frankrigs absolut førende etholog og forsker inden for adfærdsvidenskab hos heste, tilbyder for første gang sit observationskursus af vildtlevende Przewalkis heste i Frankrig på engelsk.

 

Du kan finde mere information om indhold af kurset, datoer og pris via dette link: Kursus i observation af vilde heste i Frankrig

 

Jeg kender Helene personligt igennem mere end 20 år, og hun er den absolut bedste adfærdsforsker, der findes. Hun er knaldhamrende dygtig og superinspirerende, og jeg kan kun give hende mine varmeste anbefalinger.

 

Her et lille udpluk af introduktionen til kurset:

 

Det kan være svært at forstå, at heste, der løber frit i naturen, har noget at gøre med din egen hest. Men har du nogensinde set din hest bide et føl, eller har din vens søde lille pony ihærdigt jaget en hoppe væk fra en vandkilde? Flygter din konkurrencehest væk fra andre konkurrenter? Hvorfor er Hit aktiv stalde så populære? Hvorfor gide bøvle med hønet? Hvorfor ser det ud til at din hest hader at blive lukket ud? Listen fortsætter og fortsætter. Mærkeligt nok kan fritgående heste (vores Przewalski'er såvel som deres udenlandske vildtlevende kolleger) faktisk hjælpe os med at finde svarene på vores mest basale spørgsmål. At besøge Center for Przewalkis heste i Frankrig vil ikke gøre dig til en bedre rytter, men du vil helt sikkert blive en bedre Horseman. Deltag i dette kursus sammen med etholog Hélène Roche for at perfektionere din viden om hesteadfærd og bedre endnu blive bedre til at observere hestens adfærd og bedre forstå, hvad der foregår i dens hjerne.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vildtlevende?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2021 11:17

Nu er de såkaldt vilde/fritlevende heste i DK kommet under stærk beskydning, da de reelt set er under hegn og kun lige når at blive aflivet inden de sulter ihjel, da der ikke er græs nok til dem. Så jeg tænker om disse heste er meget anderledes. I Frankrig er det vel kun Camargue-hestene der reelt set lever frit?

Jeg har endnu til gode at se lyset i Hit Aktiv vandresystemet, jeg sammenligner det med et hamsterhjul, hvor dyret bliver tvunget til at bevæge sig uanset om den har det behov eller ej.

 

De fleste af vores folde er lange og smalle, med det meste græs i den ene ende og vand i den modsatte ende. Det giver rigeligt bevægelse til de fleste af vores. De unge har derimod behov for at der er det store område, hvor man kan se at de elsker at fjolle rundt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider