Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Fleur, dv hoppe, Slagelse *billede*
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 20:04

Hej. Er der nogen der kender noget til min hest´s fortid. Fleur er brun med 3 hvide sokker. Og dyrlægen har vurderet hende til ca. 15 år og ca. 160 i stang. Hun er brænde mærket, men man kan ikke se hvad der står. Jeg har købt hende af Slagelse rideklub den 1/9-05 og da har hun gået rideskole i ca. 8-9 år. Der var ingen papir på hende da jeg købt hende, rideklubben havde forlist dem.

Håber der er nogen der kender fleur.

På forhånd tak

Mange hilsner

Anne Andersen


0
0
Svar på denne tråd
 
 billedet
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 08:53



men kender hende desværre ikke.


prøv at gøre pelsen ved brændemærket vådt, og tag evt et billede, så kan vi måske hjælpes ad med at tyde det herinde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fleur.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 11:01

Hende har jeg sørme redet på en enkelt gang - Skal være ærlig og sige at vi kunne ikke lide hinanden...

Men har redet på hold med hende i Slagelse mange, mange gange!

Troede faktisk at hun var død, så dejligt at hun er i live - Hun var vist ret træt af at være rideskole hest!


Kan desværre ikke fortælle dig noget særligt, andet at hun har været i Slagelse i lang, lang tid!


0
0
Svar på denne tråd
 
 mon ...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 11:37

rideskolen kan huske hvor de købte hende?

Een ting er jo, at de har forlist hendes papirer, men en anden ting er, om de kan huske hvor de købte hende. Kan de det, har du jo noget at gå tilbage til :-)


og prøv det der med at tyde brændemærket.

0
0
Svar på denne tråd
 
 udskiftning
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 13:36

Der har været meget udskiftning af ejere og personale på rideskolen, så der er ingen hjælp at hente der.

I sommers kunne vi tyde at der står DK. men vil lige prøve det med vandet iaften.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Race??
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 14:48

Ved du hvad race hun er? Jeg tænker på om der er knabstrubber i hende? Har hun al sin hale?


Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 dansk varmblod
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 16:12
jeg har fået at vide at hun er dansk varmblod.Andet ved jeg ikke.Hendes hale er meget tyk.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 08:36

Ok, har bare redet en brun hest der hed Fleur engang, som passede til din beskrivelse og lignede den hest på billedet.


Men den havde ihvertfald knabstrubber i sig, og så var dens hale meget kort og tynd. Vist nok resultatet af, at den havde gået med føl. Den havde også meget tynd man, som mange knabstrubbere jo har.


Man kunne ikke se den var knabstrubber. Den var brun. Ligesom din :-) Men det er nok ikke din så...


Held og lykke med at finde din hest's fortid.


Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fleur...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 08:42

Den Fleur som jeg red, stod på en rideskole her i Kolding for ca. 10-11 år siden. Den var ung dengang (3-5 år), og vi døbte den Fleur da den ankom til rideskolen. Den kom fra en hestehandler.


Vi opdagede at den var i fol, og derfor tog hestehandleren den tilbage. Hvad der videre skete med den, ved jeg ikke.


Så tidspunkt, alder m.m. passer jo meget godt. Men det med halen og manen var jo et kendetegn på den, og det passer jo ikke på din hest.


Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 man og hale
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 17:21

Hej janne


Nej det passer ikke på min hest desværre.

Det var ellers et godt bud.


0
0
Svar på denne tråd
 
 har du ...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 16:11
fundet ud af noget med brændemærket?
0
0
Svar på denne tråd
 
 brændemærket
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 18:38

nej det har jeg ikke. Da hun har sat vinterpels kan jeg ikke se det.I sommers kunne jeg se at der stod dk. Andet har jeg ikke fundet ud af.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fleur fra slagelse
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 14:21

Hej Anne


Har selv redet på Fleur nogle gange. Tror næsten hun er fra samme sted hvor slrk købte de fleste heste på det tidspunkt oppe fra Lars Frederiksen i skibby.. men kan selvfølgelig ikke være sikker. Håber du får held med din søgen og giv hende lige et kram fra mig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 købte heste
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 16:07

Mange tak for oplysningen.

Det er da et forsøg værd at prøve.

skal nok give hende et kram fra dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr Fleur
Forfatter: 
Dato:  09-02-2018 20:53

Hej Anne.

prøvede at skrive til dig men kunne ikke få lov.

har i flere år søgt efter hvor Fleur var havnet, jeg var passer på hende en del år på rideskolen.

jeg kan være i tvivl om de købte hende fra Erik.

har en masse gamle billeder liggende af hende. Du er velkommen til at skrive?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider