Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Stidsbjergheste
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 12:21
Hej

Jeg har arbejdet på Stutteri Stidsbjerg, og søger nu de heste, som er avlet der. Det er sportsponyer.

Især søger jeg:

Stidsbjergs Carolina, hoppe - vist solgt til Norge
Stidsbjergs Loke, hingst - vist solgt til Norge
Stidsbjergs Donna, hoppe
Stidsbjergs Chasmin, hoppe
stidsbjergs Karina, hoppe - vist solgt til Sverige eller Norge
Stidsbjergs Tasha, hoppe, vist solgt til blind pige.
Stidsbjergs Tyson, hingst
Stidsbjergs Meta, hoppe
Stidsbjergs Tabitta, hoppe

Stidsbjergsheste efter Stidsbjergs Carolina

Andre Stidsbjergsheste har også meget interesse.
Skriv for mere information - alle hestene er brændemærket DSP, samt hopperne er kåret.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stidsbjergs Loke
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 22:33
Stidsbjergs Loke er fundet. Han er i Norge, og han er blevet til vallak.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere information
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 11:09
Her er lidt mere information om dem.

Stidsbjergs Carolina:
Meget mørk skimmel, men meget blys skimmel i hovedet. Hun har en snip på mulen. Hun er brændemærket 133 på det ene lår. Hun er ca 140 i stang, rimelig kraftig bygget. Hun har fået 4 føl inden salg, og hun er ca 8 -12 år. Hun er muligvis solgt ifolet med hingsten Pan SPH 66.

Stidsbjergs Donna er en flot brun hoppe, med en meget bred blis og lyserød mule. Hun er en stor toer eller lille etter. Født den 18.03.1998. Hun er efter Pan SPH 66, og Tina Stidsbjerg SFR 476. Hun er vist solgt til sønderjylland.

Stidsbjergs Chasmin er brun hoppe med en stregblis. Hun er født den 08.03.1998. Jeg ved ikke, hvor hun er solgt hen, samt hvor stor hun er blevet, men nok en mellem eller stor etterpony. Hun er efter Chanie Wales SDS 138 og Pan SPH 66.

Stidsbjergs Tabitta SDS 169. Er en meget lys skimmel, muligvis hvid nu. Hun er en stor treerpony eller lille toerpony. Hun har været på prøve ude på Finstrup, men er vist blevet solgt til Farstrup/Nibe/Løgstør eller omegn. Hun er født 11.05.1996. Hun er efter Pan SPH 66 og Tanja Stidsbjerg SFR 474.

Stidsbjergs Tyson var rød, da han blev solgt som hingsteføl, men var på vej til at blive skimmel, så det er han nok nu. Han er født i 2000 og er efter Stidsbjergs Tabitta SDS 169 og Mondays Moscan SPH 110. Han er nok vallak.

Stidsbjergs Monroe er sort, stor etterpony, født den 05.04.1999 Og hun er efter Stidsbjergs Meta og Pan SPH 66.

Stidsbjergs Karina er en sort hoppe, som vist er solgt til Norge. Hun er født 20.04.1997 og hun er efter Pan SPH 66 og Karola Stidsbjerg SFR 462. Hun er en stor etterpony.

Stidsbjergs Tasha er en rød hopppe, med hvide stikkelhår i pelsen. Hun har en stor bred blis. Hun er svær at få i fol, fordi vi måtte rykke et dødt føl ud af hende. Hun var meget hovedsky.

Skriv også, hvis i kender andre Stidsbjerg heste/ponyer, eller i kender nogle norske hjemmesider, hvor man kan efterlyse heste.

Skriv også, selvom i ikke er sikre. Billede kan mailes af alle hestene.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stidsbjeg
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 19:30
Hej med dig...

Har også arbejdet på stidsbjerg. Det dog en del år siden,men kender de daværende heste på stedet godt.

Har så lige et spørgsmål til dig, jeg skulle ha købt en III'r pony,Kurt havde avlet, men pgr af en masse bøvl blev det ikke til noget. Bøvlet har gjort at jeg aldrig snakker med manden igen, men er dog stadig nysgerrig efter hvor hun endte.
Hun var højst sandsynligt solgt da du arbejdede på stedet, men man kan jo aldrig vide. Ku jo være du havde hørt om hende. Tanja Stidsbjerg. Smuk lille skimmel hoppe. Hun må vel være omkring 14 -15 nu.
Tilred også en af kurts hopper,Malou- stor sort flot hoppe. Hun blev højst sandsynligt også solgt inden du kom, eller det kommer jo selvfølgelig an på hvornår du stoppede?

Kan desværre ikke hjælpe dig mht hvor de andre er endt.

Glæder mig til at høre fra dig..

Mvh.Silke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Silke20
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 20:04
Hej.
Jeg har sendt en besked til dig. Der er svar på dine spørgsmål.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Castor
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 13:50
Hej

Jeg red i en rideklub for et nogle år siden, hvor der var en pony ved navn Stidsbjergs Castor..

Helena
0
0
Svar på denne tråd
 
 Castor
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 22:24
Hvad rideskole var det? Castor er nemlig en helbror til min. Jeg ved han har stået på Klarup rideskole for ca 3-4 år siden. Er det samme sted, hvor du har set ham?

Der er avlet så mange stidsbjergheste, så der må da være flere, som kender dem/har kendt dem. Skriv venligst også, hvis det er andre end de stidsbjergheste, som jeg efterlyser. Og der nogle, som kender nogle føl efter Pan SPH 66?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 09:56
Er der ikke flere, som ved noget om Stidsbjerghestene? Der er avlet over 50, og de kan da ikke bare være "forsvundet". Hovedparten af dem er solgt til ryttere i DK, nogle få er solgt til Sverige og Norge, og vist en enkelt til Tyskland.
Skriv også selvom i kuyn er 1% sikker, da jeg gerne vil vide, om de har det godt, og hvad de "laver" og har udviklet sig til.
0
0
Svar på denne tråd
 
 stidsberg
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 23:46
Kender

stidsbjergs Thor. Ham havde jeg da han var 2 år og solgte ham som 3 års. Han er springpony og har deltaget i Baltic cup mm.

Stidsbjergs Carola, har set hende en del på stævnebanerne, for nogle år tilbage blev hun redet af en Mia fra Uggerhalne sportsrideklub. Hun går vist MB spring med anden rytter fra Nordjylland

Stidbjergs Castor, han er super dygtig dressurpony, der for år tilbage vandt alt hvad han kom i nærheden af.

Alle ovenstående ponyer synes jeg er virkelig lækre og dygtige ponyer, der har bevist hvad de duer til!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stidsbjerg igen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 12:54
Stidsbjergs Thor kender jeg ikke lige - Hvem var han efter.

Jeg ved godt at Carola Stidsbjerg (undskyld, men det hedder hun rigtigt), at hun var springpony, og hun er sort. Jeg har set video af hende, men jeg har aldrig nået at se hende i virkeligheden. de eneste ponyer jeg kender "personligt" deroppe fra er dem der var der mellem 1999 og 2001, ca, samt få andre. Men jeg ved desværre ikke, hvor hun er nu. Jeg havde en hoppe efter hende, samt jeg har nu en vallak efter denne hoppe (kanon til både spring og dressur, vinder også alt hvad han kommer i nærheden af, er aldrig kommet hjem uden placering, selvom han er opklasset til hest).

Jeg er ved at spore mig ind på Castor, tror jeg nok. Jeg haf fået kontakt til en, som har kendt hans tidligere ejer.

95% af de heste der er avlet på Stidsbjerg er blevet til noget inde på banerne, det er bare synd, at nogle folk ikke kan lide dem, da det er meget gode ponyer, somregel med et godt hoved
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stridsbjergs Bjarke...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 14:09
...Da jeg gik på efterskole sidste år, var der en sød lille skimlet sportspony, som hedder Bjarke (Stridsbjergs Bjarke)...
Han stod ligeved siden af min og på det tidspunkt var han ejet af Britta Bredahl (Staves...)
Men jeg ved ikke om hun har solgt ham, hun har i hvert fald en ny med deroppe iår...



Billedet er godt nok ikke mit eget, men jeg gik da deroppe sammen med dem, så jeg håber da ikke det gør noget...

Gitte, Lucky og Charmartin
Den magiske trio
:-D

Man skal ikke skue hesten på hårene...Den kunne jo gå hen og blive klippet...
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Castor
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 17:34
har samme ejer som han har haft i mange år og følger med hende rundt om i Nordjylland, hvor hun nu har hendes heste opstaldet. Hvor det er pt er jeg dog ikke klar over
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bjarke
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 18:13
Jeg ved godt, at Britta ejede ham for nogle år tilbage, men jeg har ikke set ham siden sommeren 2003. Hvis du finder ud af, om han er solgt, så må du meget gerne skrive tilbage. Og mange tak for billedet af ham.

Med hensyn til castor, så må du meget gerne give besked, hvis du pludselig støder på ham igen, da jeg gerne vil vide hvorhenne han ca er (han er helbror til min den ene hyp).
0
0
Svar på denne tråd
 
 Castor og Karola
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 18:33
Jeg kender også Karola og Castor.

Jeg tror da stadig Castor bor lige her i omegnen af hvor jeg bor (Tylstrup).
Jeg underviste på Tylstrup Rideklub for ca 2 år siden og der gik han med i undervisningen, utrolig sød og rar pony.
Og kan også huske ham fra dengang han gik på konkurrencebanerne.

Karola kender jeg fra stævnerne, på et tidspunkt snakkede jeg en del med Mia som havde hende. Virkelig lækker pony - helt klart min type. Temmelig ilter, men hold op hvor er hun smuk!
Vidste faktisk ikke hun havde at afkom..
Og hvor hun er lige pt. ved jeg desværre heller ikke.



- Trine


Købes: Hundehvalpen Silver, alle 4 film! Skriv en mail!


3 lækre ponyer sælges, se mere på min hp.

Stald Rosenkilde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Carola
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 12:33
Carola har fået et føl, et hoppeføl. Hun har avlet 4 top ponyer (3 vallakker, og en hoppe) inden hun blev solgt. Alle hendes "føl" er kommet langt indenfor springningen eller dressuren. Carolina selv har aldrig startet, kun avlet.

Hvis du støder på Castor, skriver du så ikke? Han er efter Carolina, som er efter Carola.
0
0
Svar på denne tråd
 
 skulle
Forfatter: 
Dato:  18-06-2005 18:54
carola være castors mormor?

Troede da ikke carola var så gammel? For castor er da ikke helt ung mere?


- Trine


Købes: Hundehvalpen Silver, alle 4 film! Skriv en mail!


3 lækre ponyer sælges, se mere på min hp.

Stald Rosenkilde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2005 20:51
Ja, det er hun. Hun er 6 år ældre end Castor - Carola fik Carolina som 3 års, og Carolina fik Castor som 3 års.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke flere?
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 15:32
Er der ikke flere,som kender nogle Stidsbjergheste? Måske fra konkurrencebanerne?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mht. Britta og Bjarke...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 09:57
Jeg underviste Britta og Bjake inden de kom på efterskole. Hun havde da Bjarke opstaldet på Bøgelund Rideklub, men tog ham med på efterskole i Ålestrup. Britta er i mellemtiden blevet for gammel til at ride pony, og har fået en ny hest, Amber. Bjarke er nu kommet tilbage til Bøgelund Rideklub, hvor Brittas søster, Maja, har overtaget ham. Dem underviser jeg nemlig også.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stidsbjergs Meta.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 10:02

Hej.

Tråden er godt nok noget gammel, men alligevel.

Jeg ejer Stidsbjergs Meta, hun bliver brugt til spring og jagt ridning.

Lige et billed af hende.

 


Billede





HILSEN RIKKE


Fej for ejen dør før du fejer for andres

Tænk før du skriver

Tal til andre som du selv vil tales til


Ejer af :

Stidsbjergs Meta & Musty


Ejer af:

Felix vores egen lille kamphund "fransk bulldog"




0
0
Svar på denne tråd
 
 Stidsbjerg
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 10:01

Hej Alle sammen

 

Kurt som har avlet alle Stidsbjerg hestene døde den 27/1-2012.

 

Men jeg kan se at faktisk idag er der hoppekåring i Hjallerup, og der er hele 4 Stidsbjetg heste anmeldt hoppekåringen.

 

Jeg selv har altid avlet fjordheste, men husker Kurt som en vældig flink og hjælpsom mand som jeg har fået mage hyggelige hestesnakke med rundt om på landets dyrskuer.

 

Dog er jeg noget nysgerrig efter at få at vide havd der er blevet af Lotte Andersen, som var Kurts tro makker i mange år.

Hvem var Lotte forresten en hestepige?? eller Kurts kone?

 

Karina

 


Engang Fjordhest altid Fjordhest


www.stutteri-moldrup.dk



 

GØR HVERDAGEN TIL EN FEST

KØB EN FJORDHEST

0
0
Svar på denne tråd
 
 stridsbjerg domingo
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 22:46

vi har på enggården v harlev j en stridsbjerg domingo tilsalg en stor flot pony vallak på 146cm 4 år...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ::::::
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 07:18

Hej. Mig bekendt var Lotte Andersen kurts kone. De har altid været sammen når der har været noget i DSP regi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stidsbjergs Donna
Forfatter: 
Dato:  27-02-2023 16:44
Hei, jeg hadde Donna i mitt eie i 13 år, hun kom til Norge da hun var 4 år gammel og jeg kjøpte henne da hun var 5 år gammel. Stidsbjergs Karina var også oppstallet i den stallen jeg kjøpte Donna fra. Donna måtte desverre avlives i april 2016 og ble 18 år.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider