Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Rød DV hoppe blis og 4 sokker! 1998-04
Forfatter: 
Dato:  07-06-2021 13:05

Jeg søger oplysninger om min hoppes fortid fra 1998-2004.

 

Navn : Cassiopeia (Pegasus) 9805138 DK DV (avlet af Arne Hansen's kone i Hadsund.)

mor: Brisance DS 10272 DK DV (ejet af Arne Hansen, Hadsund)

far: Kawango DH 293 DK DV DH

 

udseende: Rød DV- hoppe med bred hvid blis, 3 høje sokker og 1 lav (høje forben). Stang mål 166 cm. Hun ligner utrolig meget hendes far den nu afdøde hingst Kawango.


Cassiopeia blev solgt som et nyfravænnet 5-6 måneders føl, til en ung kvinde på Fyn. Cassiopeia var uhåndteret og køber ønskede en helt rå hest.
Herefter skifter ejer navn på hesten, fra Pegasus til Cassiopeia.
Det næste, jeg ved om hende er, at en kvinde fra Dronninglund køber hende, (hun hedder muligvis Kamilla Olsen eller ligende).
Muligvis er Cassiopeia blevet tilredet af en Esben/Jeppe/Espen i Nordjylland. Ifølge historien blev han efter få uger smidt af så mange gange, at han opgav med en brækket arm.
Cassiopeia kommer efterfølgende tilbage til ejeren i Dronninglund, hun havde ifølge i hende selv mistet lysten. Herefter går der yderligere 3 år til at jeg køber Cassiopeia via Den Blå Avis i 2004. Henter hende i Dronninglund og efter 4 uger på prøve, køber hende som beset, med en 2 grads halthed på højre forben ved klinisk handelsundersøgelse.

Jeg har for nylig læst et gammelt opslag her på Hestenettet, hvor en kvinde ved navn Tina d. søger oplysninger om min Cassiopeia tilbage i 2015. Det har aldrig lykkedes mig at få kontakt til Tina d. (zarina@sol.dk).
I opslaget er der én kvinde der kommentere og skriver at hoppen muligvis på et tidspunkt var ejet/redet af Birgitte Hessner (beridderen på Tronsø husholdningsskole i Nordjylland.)

Jeg ved ikke om det er samme hest (min Cassiopeia) der er tale om.


Jeg har ejet Cassiopeia i snart 18 år og jeg kunne rigtig godt tænke mig, at vide hvad der skete de først 6 år af hendes liv. Jeg er i kontakt med avler Arne Hansen, som desværre ikke kunne hjælpe mig videre. Ifølge ham fik køberen på Fyn en masse føl billeder af Cassiopeia fra dengang. Det kunne være fantastisk at se dem en dag.

Cassiopeia har rejst Europa tyndt med mig, min familie og jeg har levet som Expat i 15 år og Cassiopeia har altid indgået som en helt naturlig del af vores rejse eventyr.
Hun er min øjesten, min soulsmate, min læremester.

Jeg håber at høre fra dig, hvis du kender noget til hendes fortid. Mvh Anne


kontakt

Whatsapp : 0041(0)797895433

email : anneanker@live.dk

facebook : Anne Anker Thomsen / bopæl: Elgg, Schweiz

På min profil på Hestegalleri er der en masse billeder af Cassiopeia. Min profil hedder : Anne T

se under mine heste: Dansk varmblod Cassiopeia Pegasus

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider