Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Leder efter oplysninger om Tinker
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 16:43

Hej alle

 

Først dette opslag er på vegne af en bekendt som har en Tinker hoppe som hun godt kunne tænker sig at finde oplysninger om.

 

- Hoppen hedder Donna-Belle TF 192.

- Hun er født i 2001.

- Er sort broget.

- Ca. 160 cm i stang.

- Forældre er vist ikke registreret og vi ved ikke noget om dem.

- Hun skal ha fået et hingsteføl i 2007 - Jack Sparrow efter hingsten Birkebo Mc. Cloud TFH 13.

- Hun har været stillet til kåring i Dorthealyst d. 22-09-2007 i Tinkerforeningen.


Mange hilsner fra den nysgerrige og videbegærlige genopstartene nybegynder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tinker
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 22:23

Jeg tænker da, at I har en masse oplysninger, når hoppen er uden papirer

 

Måske skal du uddybe, hvad det er, du gerne vil vide - altså, hvilke oplysninger håber du at få?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Meget svært
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 09:50

Jeg tror det bliver meget svært at finde oplysninger om sådan en hoppe, for som Sif skriver, så ved I nok allerede det meste, når den er uden afstamning. Mit bud er at den er importeret fra fx Holland eller England/Irland, det tror jeg de fleste lidt ældre Tinkere uden afstamning er.

 

Hvis I kan finde ud af hvem der har opdrættet føllet, så prøv at google vedkommende og se om I kan finde noget.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar til jer begge
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 16:57

Jeg tror mest ejer ønsker at høre om hoppens forhistorie.

Og om der måske var nogle der kunne fortælle om hun er født i DK. Måske også om nogle har oplysninger på forældrene.

 

Jeg har fundet navn på føllets opdrætter men søgning på navnet gav desværre ikke noget - så håbede der måske sad en herinde der kunne fortælle mere.

 

Når nu i har svaret kan i så måske uddybe for mig hvordan hoppen kan have rødt hestepas når vi intet kan finde på Donna-Belles forældre?

Jeg har fundet lidt fra kårings beskrivelse hvor de står som "ikke registreret".


Mange hilsner fra den nysgerrige og videbegærlige genopstartene nybegynder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foreningens regler
Forfatter: 
Dato:  23-12-2017 12:30

Passets farve afhænger af foreningens regler, og da de fleste (lidt ældre) Tinkere/Irish Cobs er uden afstamning så kræver foreningen ikke at hopper/hingste skal have fuld afstamning for at blive kåret i bedste klasse modsat de ældre avlsforbund.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mage tak for svar
Forfatter: 
Dato:  24-12-2017 13:59

Må indrømme jeg ikke ved så meget om registrering og ej heller avlsdyr. Og da slet ikke indenfor Irish Cob/Tinker .


Mange hilsner fra den nysgerrige og videbegærlige genopstartene nybegynder.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider