Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Hvor er islænderen Tjaldur?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 18:43

Hejsa,

 

for ca. 4 år siden, altså omkring 2013 så vidt jeg husker, men det kunne måske også være 2012, blev hesten Tjaldur solgt til en hestesælger, så vidt jeg ved. Jeg ønsker nu at finde ud af hvor han er havnet. Han er mørkebrun/næsten sort, han er en islænder, og er nok omkring 8 år gammel nu. Han var ikke fuldstændig tilredet, men han var meget sød og tam og holdt af mennesker. Han havde et venligt blik og var ret legesyg den gang.

 

Jeg ved godt dette ikke er særlig meget, men jeg håber alligevel at der er nogle der måske kender til ham. Jeg forestiller mig at han kunne have et andet navn nu, så derfor gør det selvfølgelig det hele sværere - men jeg krydser fingre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaldur
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 18:36

Hej Ved ikke om det er ham her du søger, jeg købte en Tjaldur af Kenny Pophest i november 2012 tror jeg det var, han var ikke ren islænder eller han havde ikke rødt pas. Han havde været i tilridning et par måneder hvis på helligkildegaard, men han var ikke nem at håndtere så han nårede kun at have rytter på få gange. Han var omkring 134 cm sortbrun lidt speciel af sind ikke glad for trailer eller mænd. Han skulle hvis komme oppe fra Viborg egnen. Jeg fik ham selv tilredet og havde ham til 2015 hvor han måtte aflives pga svær atsma. Han var en utrolig rar hest og passede på sin rytter, HVIS han altså kunne lide rytteren, ellers var han en djævel. Vi havde et rigtig godt makkerpar i tre år, desværre havde han en medfødt stubepibefejl der ikke kunne opereres for, altså en lammelse i struben.

Billede

 


Så en tanke og høst en handling.
Så en handling og høst en vane.
Så en vane og høst karakter.
Så karakter og høst skæbne.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider