Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Stephan flindt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 18:41

Hej HN'er


Er der nogen af jer der kender Stephan Flindt. Der hvor min part hest er opstaldet underviser han og jeg har skrevet mig på til undervisning hos ham, men ville jo gerne vide lidt om hans baggrund for at undervise. Så tænkte der måske er nogen herinde som ved hvem han er?


Håber at blive lidt klogere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stephan Flindt
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 16:00
Jeg kan huske ham som en meget behagelig fyr med et roligt temperament også overfor hestene :-) Det er godt nok en del år siden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Han har
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 20:11

senest været daglig leder på Helsinge Rideklub, og inden da været forskellige steder i Nordsjælland. En periode mener jeg også han var daglig leder i Viborg.


Han har redet GP og vist også været på bruttolandsholdet i sin tid. Han er god til ungheste, og for det meste stille og roligt, dog har jeg set ham miste temperamentet og være lidt hård ved nogen heste. Men det er nok meget afhængig af hvilken øjne der ser.


Men i de fleste tilfælde er han sød og rar og være sammen med. Jeg har tidligere arbejdet sammen med ham en periode, og kendt ham igennem en årrække.



Annette


Undervisning i Vestjylland tilbydes !!


Forhandling af Marstall foder !!


Bogføring tilbydes !!


sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stefan Flindt
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 22:21

Han var i Viborg i starten af 92-93 mener han var i lære- beriderelev men næsten færdig. Han er stille og rolig, og super til at undervise, men man skal kunne tåle at høre sandheden. Nu er det jo mange år siden, så han kan jo ha ændret sig.


Håber at høre hvordan din 1. ridetime gik med ham?


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stephan Flindt
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 12:24

Jeg fik undervisning af ham på Slettebjerggaard i Hundested og på Stutteri Brandtofte ved Meløse/Hillerød, inden han kom tilbage til Helsinge.


Han har nogle gode principper, og går meget op i korrekt grundridning. Han går ikke så meget ind for "fancy" øvelser, før grundridningen er i orden. Hesten skal rides bagfra, og man rider med schenkler og sæde. Jeg har ikke redet på unghest hos ham, men ved at han er dygtig til dem, både ud fra hvad jeg har set, og det jeg har hørt fra andre. Der ud over giver han sig god tid til at forklare, hvis du ikke helt forstår, eller skal ha` uddybet noget.


Jeg kan med andre ord varmt anbefale ham. Jeg skal være ærlig at sige, at jeg har hørt, at han kan have temperament overfor sine egne heste, men jeg har aldrig set det med mine egne øjne, selvom han havde sine opstaldet samme sted som jeg. Og han har altid behandlet min egen hest pænt, når han red hende.


Kristina & Mademoiselle

Brugt OS dressursadel, sort, 17" sælges.

Ny Kentaur dressursadel, 17,5" sælges.

Billeder kan mailes...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har redet ved ham i Viborg, -
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 13:00
så det er nogle år siden. Stepfan underviste, samtidig med Rudie Teglenhoff, på Viborg Rideklub. Og de passede klubben godt. Stepfan var meget iderig, bla. med klublivet, og var god til at få alle med. Han er savnet her i landsdelen.

Jeg red hos ham på en unghest, og han prøvede den én gang. Herefter foretrak jeg bare hans særdeles gode undervisning, og ikke andet.

Ja! man får noget af vide, men bestemt også ros når der er noget at rose, hvilket er den form for undervisning jeg klart foretrækker. (sort/hvid)

Det var med "Golden Star" (hvis nok efter Asferg Cyklo) han var på Bruttolandsholdet med, og fik også et par gode placeringer.

Rigtig god fornøjelse.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 15:57

Min datter har redet mod ham nogle gange, indenfor de sidste par år.


Jeg kender overhovedet ikke manden, men den måde han behandler sine heste på før, under opvarmning og efter han har været inde og ride, tager jeg skarbt afstand fra.


Dette skriver jeg ikke fordi, han slog min datter, for det gjorde han ikke en eneste gang.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder spændende
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:35
Jamen det bliver garanteret rigtig spændende, jeg har masser af problemer med grundridningen så det er jo godt nok at han vægter det højere end øvelser da man jo ikke kan lave øvelser før man kan grundridningen. Jeg er meget spændt på min undervisning på torsdag og skal selvfølgelig nok skrive om mine oplevelser.

Søger en hest at ride i KBH området se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kender ikke manden
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 21:46

men jeg har redet en hest efter ham, som han har redet gennem en årrække.


Mage til stærk hest der rendte "ned af bakke" findes ikke.


Hesten var ikke "ned af bakke" fra naturens hånd.


Jeg er imponeret over at man kan gøre en hest så stærk og på forparten


Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider